Heisann!

Jeg skal handle inn 4 stk 10" som skal inn i en Volvo 740. Har kjørt med 2 stk Celestion AD12 nå og liker de veldig godt men får ikke den lyden jeg ønsker under hattehylla, de spiller bra på det nedre "plattået" men jeg ønsker å ha de på det "øvre" plattået for å ha litt bagasjerom igjen til andre ting. I en Volvo 740 er det 29cm høyt under hattehylla så det går med en 10" i kasse på høykant under der.

Har prøvd med 12" som spiller oppover og nedover men det blir bare masse during og dypbass og ingen slag. Når de spiller bakover mot baklyktene så liker jeg lyden bra.

Så til spørsmålet: Har sett meg ut Alpine SWR 1042D, disse vil da koste ca 6800,- for 4 stk. Er dette et godt valg eller er det andre merker som jeg bør se på til den prisen (1695\stk) Jeg heller vel litt mer over til SPL enn SQL :-D

Har egentlig ingen god grunn til å velge Alpine bortsett fra at jeg har lest endel positiv omtale av de. Er det andre merker jeg bør sjekke ut til en pris på mellom 1500-1800,- stk? De skal drives av ei Phoenix Gold Monoblokk RSD 1200.1 så de vil få ca 300 WRms hver. Det er også en fordel at de er dobbeltspolte 2*4ohm for da kan jeg seriekoble spolene til 8 ohm og paralellkoble alle subbene for å få en total impedans på 2ohm.

Mvh
Phonixx