Prosjekt Beetle ( Nye bilder og skjema av komplett installasjon ) - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 173
    Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du går virkelig glipp av en veldig god serie om du ikke ser den. Men har du ikke fått begynt på den siden før påske, så er det vel lite håp om å rekke det noengang
    Jeg har fått sett litt..så jeg har gått til innkjøp av serien selv

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bjørn Erik

Så akkurat et opptak av TV2 hjelper deg og så ditt bilde oppsyn Ikke værst å bli omtalt som "en av de i norge med best kunnskap om hjemmekino". De burde ha tilføyd "og bilstereo"!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fet bil!! Snakket med deg i fjor sommer og fikk hørt lyden, sykt bra lyd!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan funker bytte av frontsett? Har hørt at scan speak diskanten og mellomtonen er bedre enn fulltonen.. Uansett spennende prosjekt!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Bjørn Erik

Så akkurat et opptak av TV2 hjelper deg og så ditt bilde oppsyn Ikke værst å bli omtalt som "en av de i norge med best kunnskap om hjemmekino". De burde ha tilføyd "og bilstereo"!
    HeHe, takk for det... Hun var litt "sjokkert" at det var noen som var så glad i lyd og bilde at det måtte være like bra hjemme og i bilen... Hun lurte å veldig på om jeg fortsatt gikk på kino, samt om jeg kunne høre musikk på noe som ikke kostet 1.mill som hun sa...

Sitat Opprinnelig postet av Golyd
    Fet bil!! Snakket med deg i fjor sommer og fikk hørt lyden, sykt bra lyd!!
    Tusen takk for det.

Sitat Opprinnelig postet av hc_tk
    hvordan funker bytte av frontsett? Har hørt at scan speak diskanten og mellomtonen er bedre enn fulltonen.. Uansett spennende prosjekt!
    Det fungerer meget bra. Mellomtonen er mye mere åpen og varmere enn hva den var med Scan Speak. Men den største fordelen med denne løsningen er at man slipper å jobbe så mye med plassering og justering med overgang på mellom/tone diskant med at det er en fulltone... jeg driver forøvrig å jobber på bilen,men det går trått da jeg har litt for mye å gjøre jobb messig. Har en drøm og noen tanker om at alt skal bli klart til våren :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Det fungerer meget bra. Mellomtonen er mye mere åpen og varmere enn hva den var med Scan Speak. Men den største fordelen med denne løsningen er at man slipper å jobbe så mye med plassering og justering med overgang på mellom/tone diskant med at det er en fulltone... jeg driver forøvrig å jobber på bilen,men det går trått da jeg har litt for mye å gjøre jobb messig. Har en drøm og noen tanker om at alt skal bli klart til våren :roll:

Har du gjort noe med bilen?? Bilder???

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Golyd
    Har du gjort noe med bilen?? Bilder???
    Det som er gjort med bilen i det siste er å få den inn i garasjen, demontert endel deksel og satt den på lading... Har dessverre ikke hatt tid til å gjøre noe med den i det siste,dessverre... men lever ennå i håpet om at den kan se bra ut til våren

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det konkurrering igjen også da?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Blir det konkurrering igjen også da?
    Tja hvem vet... Men er veldig mye som må ordnes før jeg kan konkurrere igjen. Reglemanget er endret mye når det gjelder installasjon,så får å kunne hevde meg må jeg trekke alt av kabel på nytt og dokumentere alt av arbeide man har gjort bak deksel og slikt... Blir det bra så stiller jeg nok i en konkurranse eller to...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF

Skriver et lite spørsmål relatert til min egen bilstereo her i tråden din. Glemte å spørre deg når jeg var ute å så på kinoen din for en stund siden.

Problemet er at jeg har støy på annlegget. En surre/knitrelyd som stiger med turtallet. Dette vil jo si at det er dårlig skjerming et sted. Det som gjør det litt rart er at det kommer og går i perioder, dvs det kan gå dager og uker hvor det er bra og tilsvarende lenge som lyden er der. Når bilen går på tomgang er lyden der, men hvis jeg kjører og slipper gassen blir lyden borte frem til jeg gir gass igjen??

Det som jeg ikke skjønner er hvorfor støyen er periodisk. Klarer ikke å skjønne hva som påvirker dette. Det har ikke vært endringer på annlegget på flere år. Skjønner heller ikke hvorfor lyden blir borte når gassen slippes men kommer tilbake når den går på tomgang.

Anlegget består av Blaupunkt New York hovedenhet, to separate effektforsterkere med hver sin kondensator drevet av bilens gelebatteri (Maxima). Signal og strømkabler er trukket hver for seg av Strømmen bilradio (har forøvrig lav tillit til dette firmaet som jeg ikke vil bruke igjen).

Har du noen gode tips Bjørn Erik?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei BEF

Skriver et lite spørsmål relatert til min egen bilstereo her i tråden din. Glemte å spørre deg når jeg var ute å så på kinoen din for en stund siden.

Problemet er at jeg har støy på annlegget. En surre/knitrelyd som stiger med turtallet. Dette vil jo si at det er dårlig skjerming et sted. Det som gjør det litt rart er at det kommer og går i perioder, dvs det kan gå dager og uker hvor det er bra og tilsvarende lenge som lyden er der. Når bilen går på tomgang er lyden der, men hvis jeg kjører og slipper gassen blir lyden borte frem til jeg gir gass igjen??

Det som jeg ikke skjønner er hvorfor støyen er periodisk. Klarer ikke å skjønne hva som påvirker dette. Det har ikke vært endringer på annlegget på flere år. Skjønner heller ikke hvorfor lyden blir borte når gassen slippes men kommer tilbake når den går på tomgang.

Anlegget består av Blaupunkt New York hovedenhet, to separate effektforsterkere med hver sin kondensator drevet av bilens gelebatteri (Maxima). Signal og strømkabler er trukket hver for seg av Strømmen bilradio (har forøvrig lav tillit til dette firmaet som jeg ikke vil bruke igjen).

Har du noen gode tips Bjørn Erik?
    Det virker som du har et jordings problem eller signalkablene kommer mot jord... Grunnen til at den kommer i perioder er at jordingen kan få god nok kontakt i perioder.... Løsningen er å gå over alle jordingspunkter, sjekke at alle signal kabler sitter godt og vis ikke tilkoblingene til signalkablene er beskyttet ta å teip over hele tilkoblingen slik at kapen ikke er synlig.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Skal prøve å gå over dette og se om jeg finner noe.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig var det fridager med godt vær så en kan se litt på bilstereo.

Selfølgelig hadde du rett BEF
    De &%/&%/&%€@£@£@£....... folkene på Strømmen bilradio aner ikke hva de driver med . Jo da strøm og signal er lagt på hver sin side frem i bilen, men når jeg tar ut alt i bagasjerommet så har de strippet sammen strøm og signalkabler og jordingen til den ene forsterkeren var ikke klemt skikkelig sammen.:twisted:
    Fjernet strips og teipet kablene hver for seg og fikk jordet skikkelig og SIMSALABIM støyen er borte vekk :-D

I tillegg byttet jeg ut Exide Maxxima 900 (50 Ah) til et Kinetik HC2000 (102 Ah). Så nå håper jeg at ikke dieselvarmeren ikke tømmer batteriet helt til vinteren. 8)

Tusen takk for godt råd BEF.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !

Har tittet på den "bobla" i over ett år no og skal begynne med å bygge inn 2 subber og front sett samt 6x9" bak. Skal bygge det inn i en Porsche 944 og vil da ha det så lett (kg) og billig så mulig.

Er plast eller glassfiber lettest (kg) og hva er lettest å bygge med. Har ikke prøvd dette før, men lest endel og sett masse video om hvordan. Så no skal eg bestille delene neste uke og lurer på hva eg skal prøve meg på. Plasten som du har brukt såg jo rimelig grei å bruke da du slipper å ta på lag med lag. Ser ut som om du bare legge den på også stivner den så sparkler og pusser du.

Lurer også på hvordan eg kan lage form til subkassene. Eg skal bruke to "lommer" som er på hver sin side og er ca 40L per "lomme".

Tenkte å bestille komponenter fra Installbay, så lurer på hva produkt eg må bestille og slikt.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig var det fridager med godt vær så en kan se litt på bilstereo.

Selfølgelig hadde du rett BEF
    De &%/&%/&%€@£@£@£....... folkene på Strømmen bilradio aner ikke hva de driver med . Jo da strøm og signal er lagt på hver sin side frem i bilen, men når jeg tar ut alt i bagasjerommet så har de strippet sammen strøm og signalkabler og jordingen til den ene forsterkeren var ikke klemt skikkelig sammen.:twisted:
    Fjernet strips og teipet kablene hver for seg og fikk jordet skikkelig og SIMSALABIM støyen er borte vekk :-D

I tillegg byttet jeg ut Exide Maxxima 900 (50 Ah) til et Kinetik HC2000 (102 Ah). Så nå håper jeg at ikke dieselvarmeren ikke tømmer batteriet helt til vinteren. 8)

Tusen takk for godt råd BEF.
    Man kan jo undre seg av og til om dem da vet hvorfor dem la de kablene hver for seg gjennom bilen... bare for å få bedre plass

Flott at du fant ut av problemet,ingenting er jo mere irriterende en slike lyder. Batteriet du har satt i vil hjelpe godt på.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Hei !

Har tittet på den "bobla" i over ett år no og skal begynne med å bygge inn 2 subber og front sett samt 6x9" bak. Skal bygge det inn i en Porsche 944 og vil da ha det så lett (kg) og billig så mulig.

Er plast eller glassfiber lettest (kg) og hva er lettest å bygge med. Har ikke prøvd dette før, men lest endel og sett masse video om hvordan. Så no skal eg bestille delene neste uke og lurer på hva eg skal prøve meg på. Plasten som du har brukt såg jo rimelig grei å bruke da du slipper å ta på lag med lag. Ser ut som om du bare legge den på også stivner den så sparkler og pusser du.

Lurer også på hvordan eg kan lage form til subkassene. Eg skal bruke to "lommer" som er på hver sin side og er ca 40L per "lomme".

Tenkte å bestille komponenter fra Installbay, så lurer på hva produkt eg må bestille og slikt.
    Fordelen med plast framfor polyersert/glassfiber er at det ikke beveger seg når det herder. Polyester kan trekkeseg og bevegeseg under herding.

For å lage en bra sub kasse ville jeg laget et fronten og avstivninger inne i subkassen av MDF. Slik at du får en ramme til å lage ytterkanter med. Så ta turen innom IKEA og kjøpe filt teppe som heter IRMA, dette er relativt tykt og meget elastisk. IRMA ville jeg trekt over subkassens åpne del, da vil du kunne få den akkurat slik du vil ha den. Så ville jeg penselet MASSE med plast på innvendig i kassen, her er det viktig og få masse plast på avstivningene slik at dette limer seg sammen. Jeg ville ventet med å pensle den utvendig til den innvendige siden er tørket. Så ville jeg tatt den innvendig engang til.

Når kassene er ferdige kan du ligge et lag med 10-20mm skumgummi for å dempe den.

Jeg ville kjøpt dette sette €€ Velkommen til Installbay.no €€ . Ser at det står de er tomme på lager for det,så du kan evt. ringe å høre med Pål eller Bjørn hva dem har eller når dem får det inn.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki
    Tror eg skal prøve meg med det settet. Holder det til to 6" i dørene framme, og rundt rammen "ikke snakk om mer en 2 cm" til 6x9 bak og til to basskasser på ca 21 liter med mest MDF såklart. ?

Noe spesielle verktøy eg bør bruke og kan eg støpe plasten rett fast i sidedørpanelet ?

Aldrig sett noen video om hvordan de støper med plast

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var imponerende, må bare spørre om du vet sånn ca hvor mange timer du har brukt??

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Dette var imponerende, må bare spørre om du vet sånn ca hvor mange timer du har brukt??
    Tusen takk, når det gjelder time forbruk er det nok rundt enn 1500 timer alt i alt som er gått med på prosjektet.

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •