Nye forsterkere hos DynaBel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye forsterkere hos DynaBel

Vet ikke om det er meg som henger etter, eller er det kommet nye forsterkere?

ELTEK AS
    Dem ser gromme ut iværtfall

Dyre var dem riktignok.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glennooo

ELTEK AS

Dyre var dem riktignok.

Det er Genisis forsterkere. De produseres for hånd i England og er meget gromme

Ta en titt på, http://avforum.no/minhifi/show.php/BEF , jeg har endel av de forsterkerne i bilen min.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener dem er gromme og gode til prisen? for jeg skal kjøpe meg ny ser du, så vurderer dem sterkt!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener dem er gromme og gode til prisen? for jeg skal kjøpe meg ny ser du, så vurderer dem sterkt!
    JA på det sterkeste!! Jeg har selv 4stk av dem i bilen. De er utrolig musikalske og har godt med effekt

Newcomer Runem sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gjort sammenligninger av disse forsterkerne og dynaBels egne forsterkere og de er minimalt bedre og koster mye mer, kjøp heller dynaBel forsterkere, disse gir masse kvalitets watt til en rimelig penge.
    Eltek har vunnet to år på rad i bilstereo og dBdrag konkuranser med disse forsterkerne, det bør vel fortelle at de virker.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Runem
    Jeg har gjort sammenligninger av disse forsterkerne og dynaBels egne forsterkere og de er minimalt bedre og koster mye mer, kjøp heller dynaBel forsterkere, disse gir masse kvalitets watt til en rimelig penge.
    Eltek har vunnet to år på rad i bilstereo og dBdrag konkuranser med disse forsterkerne, det bør vel fortelle at de virker.

Lurer på hvilken måte du gjorde denne testen da og hvilke kriterier du la for grunn for testen....

Hvilke forsterkere fra Genesis og dynaBel testet du, gamle eller nye forsterkere??

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ELTEK AS

Dyre var dem riktignok.
    de var jo helt sinnsykt dyre.Kan aldri i verden tenke meg at de kan forsvare den prisen.Gode er de nok,men dyre var de.Husker Genesis forsterker ble testet i Lyd i Bil-for mange år siden.Puh..leita litt og da fant jeg bladet i fra 1998!!!! og som jeg tenkte så er det samme forsterkerne som den gang. (lite utvikling der i gården) Skal prøve og få opp bilder fra testen fra den gang.Yes det funka!! Prisen i 1998 var forøvrig veil 4900,- og de ble importert av BG Audio.
    mulig prisen kan ha steget med 2000 kr,men jeg synes uansett de er for dyre sammenlignet med andre,men jeg har jo ikke hørt dem da,he he.Tenkte bare det var interessangt og lese testen.Gudd løkk!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Puh..leita litt og da fant jeg bladet i fra 1998!!!! og som jeg tenkte så er det samme forsterkerne som den gang. (lite utvikling der i gården)
    Ja Genesis Serie 3 er utviklet i 1998, de har hatt noen mindre oppgraderinger i signal delen siden den gang. Forsterkerne er fortsatt i en MEGET høy klasse. Jeg legger ved tester fra Engelske InCars og Car HiFi.

Jeg har 2 Dual Mono, 1 Dual Mone Xtreme og 1 Miniblocke i bilen min.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ja Genesis Serie 3 er utviklet i 1998, de har hatt noen mindre oppgraderinger i signal delen siden den gang. Forsterkerne er fortsatt i en MEGET høy klasse. Jeg legger ved tester fra Engelske InCars og Car HiFi.

Jeg har 2 Dual Mono, 1 Dual Mone Xtreme og 1 Miniblocke i bilen min.
    hmm, ekstremt er ikke det der :P

i 2001, kjøpte jeg en del anlegg, earthquake 200dhc mark.2., earthquake cs6 componentsett x 2, earthquake magma 15, focal componentsett+++

I 2001 var EQ ekstremt, 2000w oppgitt, målt til 2100w av lyd i bil.
    I 2007, vil jeg ikke si at EQ Magma 15 er ekstrem, heller ei 200dhc mark.2., men det er noe helt annet enn dagens økonomiforsterkere, det som var ekstremt på den tiden, det skal jo sies!

Men ekstreme ting nå er en del mer ekstremt

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    hmm, ekstremt er ikke det der :P

i 2001, kjøpte jeg en del anlegg, earthquake 200dhc mark.2., earthquake cs6 componentsett x 2, earthquake magma 15, focal componentsett+++

I 2001 var EQ ekstremt, 2000w oppgitt, målt til 2100w av lyd i bil.
    I 2007, vil jeg ikke si at EQ Magma 15 er ekstrem, heller ei 200dhc mark.2., men det er noe helt annet enn dagens økonomiforsterkere, det som var ekstremt på den tiden, det skal jo sies!

Men ekstreme ting nå er en del mer ekstremt

Snakket ikke om at det var ekstremt, sa at de holdt en meget høy klasse. Da tenker jeg på god lyd, ikke på DB...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel ikke du helt nøytral her BEF Dog så er det ganske feil av noen å påpeke at det nye er best, det er ikke til å stikke under en stol at mye har skjedd i bilstereo bransjen siden 90 tallet og lite til det positive, at genesis er av den gamle skolen å låter fantastisk er hvertfall helt sikkert.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var ikke så ekstreme priser, hadde det stått fks RF på logoen så hadde vel denne diskusjonen aldri kommet opp?

Genesis er vel et rimelig ukjent merke for mange, men innen de mer seriøse miljøene, emma fks, så er det vel godt holdt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Dette var ikke så ekstreme priser, hadde det stått fks RF på logoen så hadde vel denne diskusjonen aldri kommet opp?

Genesis er vel et rimelig ukjent merke for mange, men innen de mer seriøse miljøene, emma fks, så er det vel godt holdt.
    Dette Bilradiospesialisten - Rockford Fosgate Power T40001BD er den dyreste RF forsterkeren som Bilradiospesialisten selger i norge. Siden disse Genesis forsterkerne ble oppfattet som noe dyre er vel at vi har blitt vant til litt andre priser fra DynaBel skulle jeg tro,men jeg holder fortsatt på at de er noe for dyre sammenlignet med andre merker.Når det gjelder det med at gamle forsterkere er vel så bra som nye så kan jeg nok være til dels enig i det,men synes bare det er litt rart at utseende fortsatt er det samme etter 9 år.Virker nesten som om man bare selger gamle overliggere her hos Dynabel,men jeg håper og tror ikke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ikke om d smalt et visst sted kjøpt RF, liker det ikke.. Da ville jeg heller gått for 2 av de "beste" te dynabel. Men genesis blir litt for dyrt for min del, men
    etter spesifikasjonene og dømme ser det ut som dem er mer -hifi- etter min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Linka to stk gir 4500watt i 2 ohm, RF'n vare 4000 i 1 ohm dynabel > alt

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT: Ser det er mange som "disser" RF. Husker da jeg var ung, så var dette gromt. Da jeg fikk sjansen til å kjøpe utgående serier av RF for 3 år siden slo jeg til og jeg er veldig fornøyd. Men hva er det som gjør at det blir "rynket på nesen av" RF?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig litt prinsipp sak for min del, jeg mener det er som bmw, alle har det. Og tror det finnes bedre ytelse til en billigere penge der ute.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Forståelig det. Men er det slik at de er kjent for å lage dårlige produkter? Eller at det låter dårlig? Eller er det bare for dyrt?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger,håper og tror det :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Dette Bilradiospesialisten - Rockford Fosgate Power T40001BD er den dyreste RF forsterkeren som Bilradiospesialisten selger i norge. Siden disse Genesis forsterkerne ble oppfattet som noe dyre er vel at vi har blitt vant til litt andre priser fra DynaBel skulle jeg tro,men jeg holder fortsatt på at de er noe for dyre sammenlignet med andre merker.Når det gjelder det med at gamle forsterkere er vel så bra som nye så kan jeg nok være til dels enig i det,men synes bare det er litt rart at utseende fortsatt er det samme etter 9 år.Virker nesten som om man bare selger gamle overliggere her hos Dynabel,men jeg håper og tror ikke det.
    Tror du trenger en lytt i bilen til kenneth bakken, genesis er ikke dyrt i forhold til andre high end amper, så gud veit hva du sammenligner med. Når det virker for deg som om eltek selger gamle overliggere sier vel det mest om hvor oppdatert du er om genesis

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •