Nye forsterkere hos DynaBel - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    layouten er viktig ja da de fleste vet at en metal leder -i dette tilfelle kobberbannene- induserer en magnetisk felt og disse kan indusere elektriske pulser til nærliggende andre banner -feks der små signaler går og og disse feltene modulere/påvirke den "originale" signalen... derfor er layout VIKTIG og kritisk, de fleste hig end utstyr strever for å få symetriske banner, korte signal vei og jordings banner i en såkalt stjerne design, Mark Levinson bla andre bruker det mye. Tykkelsen på disse kobberbannene har også betydning da da de kan gi en viss kapasitans som kan være frekvens avhengi men nå er vi inne på meget kritiske og høy kvalitets elektronikk. Glassfiber kort er bedre en de vanlige print kort og keramiske er enda bedre...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    matador: Er det noe om elektronikk du ikke har klart for deg tro? Du kan jo alt

Newcomer onkeljan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vil ikke kalle måten de bygger opp kretskortene på, for layout. layout er utseende.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av onkeljan
    jeg vil ikke kalle måten de bygger opp kretskortene på, for layout. layout er utseende.
    i "vanlig språk" er kanskje det men i elektronikk produksjon er relatert til hvordan kretsbannene er designet i forhold til komponent plaseringer, størrelse på kortet og fysiske størrelser på de diverse komponenter, tilpasninger til andre monterings maskiner/store komponenter, videre montasje/testing, osv. Ellers som sagt de tidligere nevnt.

Det finnes diverse designs programer lignende AutoCad som lager kretsen utifra en skjema, og på "papiret" kan jo se meget fint og grei men i praksis kan fort gi en del uønskede påvirkning av signalen.... beklager men elektronikk er litt mer avansert enn så og det du kaller "utsende" er en "bivirkning" av kretsens layout. utifra layouten man kan også gjøre seg en hvis inntryk av kvaliteten og typer kretser løsninger men det krever en del kunnskap men først og fremst mye erfaring...

spade: jeg er bare en "overdreven amatør" som kan altfor lite enno

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Onkeljan: Nei, estetikk er utseende. Jeg jobber med layout daglig, og hovedoppgaven min er å sørge for at bilder og tekst har størst mulig lesbarhet, fungerer bra sammen og skaper et mest mulig innbydende og forståelig bilde for mottakeren/leseren. Omtrent på samme måte som det matador nevnte.

Om jobben min kun hadde vært å få ting til å se pent ut hadde det vært mye tungleste og meningsløse trykksaker i omløp.. For å se et bra eksempel på akkurat det kan du plukke opp siste nummer av Cap & Design og se om du klarer å få noe fornuftig ut av det

EDIT:
    @BEF: jeg antar at nicket ditt samsvarer med initialene dine, og foreslår derfor at du informerer om at du er importør av Genesis slik at folk vet hva de har å forholde seg til (det er godt mulig du allerede har gjort det, men jeg kunne ikke se noe verken i denne tråden eller i profilen din)

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •