basser king cab

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

basser king cab

hallo.alle hifi fans!
    er rookie ,men skal i gang med nytt prosjekt i en king cab. bla 2x12" basser drevet av en 800 watts forsterker. første jeg lurer på er: ser at enkelte monterer basser med membranet inn i kassa,er det da spesielle basser til dette,i det hele tatt,blir det mere trøkk av dette?

takk for alle svar,siden disse tingene ligger hjemme og slenger,smeller jeg det sammen for å høre hvordan det blir:
    2 12"subber
    tre par 6,5" toveis
    2 par tweetere
    800 watt forsterker til subbene
    750 watt forsterker til resten.
    om ikke annet får jeg prøvd meg litt på å sette sammen et anlegg,og iom at kupeen er liten,har jeg faktisk trua på at det kan bli gøyalt!!

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nissan-audio
    hallo.alle hifi fans!
    er rookie ,men skal i gang med nytt prosjekt i en king cab. bla 2x12" basser drevet av en 800 watts forsterker. første jeg lurer på er: ser at enkelte monterer basser med membranet inn i kassa,er det da spesielle basser til dette,i det hele tatt,blir det mere trøkk av dette?
    det blir stort sett gjort pgs utseende.... men du får stort sett litt mer effekt av det også.... men det er egentlig det samme korleis du gjer det.....men det er veldig nykje stiligare med element montert utvendig...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile fler spørsmål!

takker,trangt bak setene i king caben-tenkte å lage stor smal kasse,men bør jeg ha skillevegg inni kassen,eller har ikke det så mye å si? er det noe begrensing nedover m.t.p antall liter kasse 2 12"ere trenger,og portene,hvor store bør de være? tenkte å brokoble forsterkeren,king caben har jo også to batterier,så regner med at jeg slipper å styre med kondensatorer,riktig tenkt?
    viss det er noen meninger om antall høytalere i tillegg,så øs på!

Newcomer Suicide666 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilke 12 tommere har du tenkt på da? skillevegg er å foretrekke,har det selv i kassa mi med 2 c-v 12"

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nissan-audio
    takker,trangt bak setene i king caben-tenkte å lage stor smal kasse,men bør jeg ha skillevegg inni kassen,eller har ikke det så mye å si? er det noe begrensing nedover m.t.p antall liter kasse 2 12"ere trenger,og portene,hvor store bør de være? tenkte å brokoble forsterkeren,king caben har jo også to batterier,så regner med at jeg slipper å styre med kondensatorer,riktig tenkt?
    viss det er noen meninger om antall høytalere i tillegg,så øs på!
    det er ein fordel å ha skille vegg i kassen.... volumet er eg ikkje helt sikker på, men ein 10" skal ha ca 25Liter kasse volum... så kan du selv rekne ut...
    men bare pass på å ikkje lag kassen helt firkantet, ha eon skrå vegg bak eller noe...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei, nei, nå må dere slutte å tulle

Man får ikke noe bedre trykk eller annen lyd av å la elementene sitte med magneten ut av kassa. Man sparer litt volum, og kan bygge kassa en liter eller tre mindre, man demper frekvenser over 2-300 Hz ( noe det ikke er behov for) og noen synes det ser tøfft ut. Men alt i alt; helt borkastet!

Det er en fordel med delt kasse, det ene er at dette gir ekstra avstiving til kassa, det andre er for å sikre at de ikke påvirker hverandre negativt, pga f.eks ulikt signal inn eller prod. variasjoner mellom elementene.

Det finnes ikke noe standard svar på størrelse på kassen eller lengden på bassrefleksrøret, verken for 10", 12" eller noen som helst annen bass.

Fortell hvilke basser du har tenkt på, så kan du få svar på kassestørrelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Nei, nei, nei, nå må dere slutte å tulle

Man får ikke noe bedre trykk eller annen lyd av å la elementene sitte med magneten ut av kassa. Man sparer litt volum, og kan bygge kassa en liter eller tre mindre, man demper frekvenser over 2-300 Hz ( noe det ikke er behov for) og noen synes det ser tøfft ut. Men alt i alt; helt borkastet!

Det er en fordel med delt kasse, det ene er at dette gir ekstra avstiving til kassa, det andre er for å sikre at de ikke påvirker hverandre negativt, pga f.eks ulikt signal inn eller prod. variasjoner mellom elementene.

Det finnes ikke noe standard svar på størrelse på kassen eller lengden på bassrefleksrøret, verken for 10", 12" eller noen som helst annen bass.

Fortell hvilke basser du har tenkt på, så kan du få svar på kassestørrelse.
    Spesifications: - 1 stk 12" bass høytaler (subwoofer)
    ● Description:Foam edge PP cone (stiff / lightweight polypropylen)
    ● Nominal impedance:4Ω    
    ● Frequency response:26-1800Hz        
    ● Sensitivity:88dB/W/m              
    ● Magnet size:Φ180×H20mm (65 Oz) vekt. ca. 7 kg    
    ● Voice coil:Φ50 mm TSV 4 Layer    
    ● MAX.POWER:450 W - Nominell RMS 90W

tinly fabrikat,billiggreier fra gooba

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der var det faktisk ingen data for å beregne kasse... Har du en link til elementet?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når selv ikke fabrikanten vil oppgi S/T parametre på elementene, er det ganske enkelt bare å glemme de.

Et hint er at de sier dette er et Free-air element, mao ikke egnet i noen kasse av normal størrelse.

Du finner mange billige 12" som garantert er bedre enn dette, FS, VAS og QTS er minimum det du trenger av parametre for å beregne en brukbar kasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, ville frarådet deg og bruke 2 12" inni den vesle kabinen, tross alt mye trykk fra 2 12", så du vil nok ikkje ha så mye normal lyd igjen, fordi subbene overdøver diskant/mid, med mindre du har noen veldig kraftige diskanter/midbass! men det e jo selfølgelig opp til deg! Eg ville heller gått for 2 8", 1 10" eller 2 10" noe sånt hvert fall. Å da hadde du ikkje trengt å brukt så stor plass til kassen heller....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •