Pioneer Avic D3 i ny bil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer Avic D3 i ny bil

Jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe ny Ford S-Max. Lydanlegget i disse bilene er ikke allverden slik at jeg tenkte å oppgradere.
    Pioneer med en ny modell i mars (DVD/navigasjon/radio/cd/bluetooth.)
    Denne kan sees her:

Pioneer Electronics - Sound. Vision. Soul

Interiøret i S-Max kan sees her:

Ford :: Galleri

Hva synes folket med å gjøre et slikt "inngrep" i interiøret i en ny bil mht utseende og annenhåndsverdi?

Er disse Pioneer modellene bra?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her må det jo ett ganske stort inngrep til og du må vel kutte til midtkonsollen og ta frem glassfibern. Kan bli stilig det hvis du får den integrert ordentlig, men får du ikke det til kan det fort bli stygt. er litt vanskelig å se, men mulig det går an å bytte ut det oppevaringsrommet (eller hva det er under cd spillern) med en ramme som gjør at du får en DIN plass. Da kan du sette noe lignende avic x1.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    her må det jo ett ganske stort inngrep til og du må vel kutte til midtkonsollen og ta frem glassfibern. Kan bli stilig det hvis du får den integrert ordentlig, men får du ikke det til kan det fort bli stygt. er litt vanskelig å se, men mulig det går an å bytte ut det oppevaringsrommet (eller hva det er under cd spillern) med en ramme som gjør at du får en DIN plass. Da kan du sette noe lignende avic x1.

Takker for svar og ønsker flere!

Bilradiospesialisten bør vel garantere for at finish blir tilfredstillende.

Cd spiller og radio med display er det øverst og klimaanlegget m/display under der. Det virker som om at det skal være mulig å ta ut kun spiller/radio for deretter erstatte dette med den nye modellen fra Pioneer. Han jeg snakket med hos Bilradiospesialisten mente at de måtte spesialtilpasse ramme men at dette ikke kostet mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv kikket på akkurat den spillern til bruk i min '06 307SW. I min bil har jeg to standard DINåpniner, så det skulle ikke by på problemer å få den inn... Tipper imidlertid at det ikke er lenge til Pioneer kommer med rammer tilpasset en hel haug av modeller - nybilkuneder er jo målgruppen for denne spilleren....
    Mitt "problem" er at Peugeot bruker originalspilleren til styring av kjørecomputeren, så jeg må veie for og imot her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jukris
    Jeg kommer sannsynligvis til å kjøpe ny Ford S-Max. Lydanlegget i disse bilene er ikke allverden slik at jeg tenkte å oppgradere.
    Denne kan sees her:

Hva synes folket med å gjøre et slikt "inngrep" i interiøret i en ny bil mht utseende og annenhåndsverdi?

Vurderer å sette inn denne selv i min Nissan Qashqai. Noen som vet om det er mulig å koble til noen form for lagring på denne? Enten harddisk via USB eller andre løsninger. Alternativet er å gå opp til neste løsning hos pioneer med 30 GB lagring, men denne koster 25.000 kr!

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jukris
    Denne kan sees her:

Tror ikke det skal by på de største problemene å få en slik spiller inn i bilen. Bilen har nok dobbel din ramme. Det som er verre med noen av disse spillerne som er i nyere biler er at de har endel andre styringer innebygget, slik at de er verre å fjerne.

Ta kontakt med InstallBay Hamar AS telefon 62 55 20 44, snakk med Kenneth eller Anders. De vil kunne gi deg alle de svarene du trenger

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Funkypapa
    Vurderer å sette inn denne selv i min Nissan Qashqai. Noen som vet om det er mulig å koble til noen form for lagring på denne? Enten harddisk via USB eller andre løsninger. Alternativet er å gå opp til neste løsning hos pioneer med 30 GB lagring, men denne koster 25.000 kr!
    Er ikke sikker på pioneer sin løsning.
    Men alpine har gode løsninger på slikt.
    En usb interface som gjør at du kan koble til en ekstern HD, feks en 750GB Hdd.
    Utifra hva jeg har lest skal denne være utrolig kjapp til å browse på hdd og kompatibel med alle Ai-enhetene til Alpine. Mulig også alle CDA enhetene.
    Dette trenger ikke bli så dyrt.
    Sjekk med planetHIFI.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det slik at jeg valgte bort S-Max og har nå bestilt nye Outlander.
    Nå er det jo et helt ennet anlegg i Outlander. 650 watt Rockford Fosgate. Bra lyd og deilig "snert" i dypbassen.
    Å bestille med navigasjon vil koste ca 28` (tror jeg)

Er det mulig å integrere Pioneer Avic D3 i dette dashbordet/anlegget?

Bilde av interiøret i Outlander:

Store bilder: Interiør - DinSide Motor : Outlander : Mitsubishi

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •