Farlig å bruke høynivå -> lavnivåadapter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Farlig å bruke høynivå -> lavnivåadapter?

Jeg skal koble en subforsterker til en originalspiller (Toyota) uten lavnivå-utgang.
    Tenkte da å bruke en overgang fra høynivå til lavnivå på samme utgang som det ene høytalerparet, men så kom jeg til å lese i ljudiakatalogen at dette kunne ødelegge forsterkeren på spilleren.

Er det noen som har dårlig erfaring med dette, evt kan gi meg et råd om hva jeg bør gjøre/ikke gjøre? Vil jeg få samme problemet om jeg kjøper en forsterker med høynivåinngang, eller vil det bli det samme?

-jørgen

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har en slags adapter som du nevner, som senker høynivået ned til lavnivå før du kobler til så skal vel det fungere, om du tenker på å koble høynivå rett på lavnivå å vil det ikke fungere da effektforsterkeren sannsynligvis vil komme til å spille max med en gang pga. høynivået inn på lavnivå

En kamerat hadde engang en spiller uten lavnivåutgang, han brukte høynivå inn på effektforsterker... og det ble et hav med støy!

Men du er ikke like utsatt for å høre støy når det kommer til sub da.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jhaug1
    Jeg skal koble en subforsterker til en originalspiller (Toyota) uten lavnivå-utgang.
    Tenkte da å bruke en overgang fra høynivå til lavnivå på samme utgang som det ene høytalerparet, men så kom jeg til å lese i ljudiakatalogen at dette kunne ødelegge forsterkeren på spilleren.

Er det noen som har dårlig erfaring med dette, evt kan gi meg et råd om hva jeg bør gjøre/ikke gjøre? Vil jeg få samme problemet om jeg kjøper en forsterker med høynivåinngang, eller vil det bli det samme?

-jørgen
    I Ljudiakatalogen, om det er samme produkt som jeg tenker på, er det snakk om effekter over 100W. Det tror jeg neppe du får ut av Toyotaspiller :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    I Ljudiakatalogen, om det er samme produkt som jeg tenker på, er det snakk om effekter over 100W. Det tror jeg neppe du får ut av Toyotaspiller :-)
    Jeg hadde tenkt å kjøpe en omformer på biltema da det likevel blir langt fra optimalt. Er det ikke lettere å brenne opp en liten forsterker enn en kraftig (og da mener jeg ikke at spilleren på yaris'en er kraftig )?

Noen som er skeptiske til denne løsninga? Jeg vil nødig svi av forsterkeren til svigermor!!

-jørgen

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette går nok fint

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går helt utmerket. har montert dette i mange biler, men kjøp en med litt god kvalitet for lyden blir bra den. Har brukt dette i en Yaris blandt annet. Ikke kjøp stinger i hvertfall, den fikk jeg ikke noe godt resultat med.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    Det går helt utmerket. har montert dette i mange biler, men kjøp en med litt god kvalitet for lyden blir bra den. Har brukt dette i en Yaris blandt annet. Ikke kjøp stinger i hvertfall, den fikk jeg ikke noe godt resultat med.
    Ok, da satser vi på det!
    Kan du huske hvilke kabler du koblet den på?

Jeg har koblet den til den midterste kontakten med 4 kabler. De to ledningene på venstre side til left og de to til høyre til right. Tror dette skal være pluggen til høytalerene i dørene.

Problemet er at jeg ikke får noe signal ut fra adapteren.
    Tips?

-jørgen

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du skal koble den på høyttaler utgangen ja. hvilken av ledningene som er høyttaler husker jeg ikke. Men hvis du har diskanter oppå dasjen, så har de en egen utgang på spillern hvis jeg ikke husker helt feil. Som oftest så er feks blå + og blå med strek -. også endres da fargene på de forskjellig høyttalerne. Det letteste er å måle med ett mulitmeter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •