nytt prosjekt,....bygge bilstereo...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nytt prosjekt,....bygge bilstereo...

eg er på jakt etter ny sub i bilen og eg har sett meg ut ein Pioneer 10" ( Pioneer TS-W256DVC ) ( Komplett.no - Pioneer TS-W256DVC Subwoofer 25cm, 800W, Dobbel Talespole ),
    men eg trenger ein forsterker til dette, da har eg sett meg ut to stk.

Komplett.no - SoundMagus Class X-400 Mono 400 Watt Forsterker til Subwoofer denne tror eg blir for svak.
    Komplett.no - Kenwood KAC-6203 Bilforsterker, 2X150W, Max 600W denne er eg ikkje helt sikker på, om den vil funke skikkelig til å drive ein sub ( om den har skikkelig dele filter osv ), men det er denne det heller mest mot..

viss de to er for svak så har eg sett på en annen som eg tror er lettere å drive. Bilradiospesialisten - Rockford Fosgate P210D4 Punch DVC subwoofer

men vil dette funke, eller bør eg gå ned på en 8"????

men alt dette er bare " tipping " så eg trenger forslag/innspill..... dette er ikkje mitt sterkeste felt, for å si det sånn.....

men har du noen andre forslag i ca 2000kr klassen for forsterker og sub, så er det bare å gi en lyd........takker for alle svar og forslag..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    eg er på jakt etter ny sub i bilen og eg har sett meg ut ein Pioneer 10" ( Pioneer TS-W256DVC ) ( Komplett.no - Pioneer TS-W256DVC Subwoofer 25cm, 800W, Dobbel Talespole ),

Komplett.no - SoundMagus Class X-400 Mono 400 Watt Forsterker til Subwoofer denne tror eg blir for svak.
    Komplett.no - Kenwood KAC-6203 Bilforsterker, 2X150W, Max 600W denne er eg ikkje helt sikker på, om den vil funke skikkelig til å drive ein sub ( om den har skikkelig dele filter osv ), men det er denne det heller mest mot..

viss de to er for svak så har eg sett på en annen som eg tror er lettere å drive. Bilradiospesialisten - Rockford Fosgate P210D4 Punch DVC subwoofer

men vil dette funke, eller bør eg gå ned på en 8"????

men alt dette er bare " tipping " så eg trenger forslag/innspill..... dette er ikkje mitt sterkeste felt, for å si det sånn.....

men har du noen andre forslag i ca 2000kr klassen for forsterker og sub, så er det bare å gi en lyd........takker for alle svar og forslag..

ingen som har noen peiling på bil stereo.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de forsterkerne vil gi deg det subbene trenger.

RF subben er attpåtil tungdreven som fy(Her får jeg vel smekk på pungen av rf fansen) men ville ikke hatt rf som sub før de øvre klassene.

Men ta en titt på autocustom.no, engenaudio etc. Her finner du Soundstream,hertz,fusion,earthquake som har både subber og forsterkere i den billigere klassen som vil gi deg både vellyd å trykk for en grei krone.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ingen av de forsterkerne vil gi deg det subbene trenger.

RF subben er attpåtil tungdreven som fy(Her får jeg vel smekk på pungen av rf fansen) men ville ikke hatt rf som sub før de øvre klassene.

Men ta en titt på autocustom.no, engenaudio etc. Her finner du Soundstream,hertz,fusion,earthquake som har både subber og forsterkere i den billigere klassen som vil gi deg både vellyd å trykk for en grei krone.
    de hadde egentlig ikkje så masse der....... i min prisklasse....... andre forslag

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt ærlig så tror jeg ikke du vil finne noe tilfredstillende i prisklassen 2k, hvis du er snytheldig kan du finne et å annet på bruktmarkedet, men å kjøpe nytt tror jeg vil være bomkjøp. Forsterkerne i den prisklassen er de som skryter på seg mest watt, å har de minste sikringene.

Du får hva du betaler for i de fleste tilfellene å slik er det også her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTML-kode:
    http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1521
    spiller bra nok i massevis

HTML-kode:
    http://bilstereo.no/prod_detaljer.php?id=1629
    Denne har jeg ikke hørt før, men ser jo ok ut JBL er bra da

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Helt ærlig så tror jeg ikke du vil finne noe tilfredstillende i prisklassen 2k, hvis du er snytheldig kan du finne et å annet på bruktmarkedet, men å kjøpe nytt tror jeg vil være bomkjøp. Forsterkerne i den prisklassen er de som skryter på seg mest watt, å har de minste sikringene.

Du får hva du betaler for i de fleste tilfellene å slik er det også her.
    eg er ikkje ute etter noe som river ned hele bilen, men bare litt mer trøkk, og fyldigere lyd, eg er heller ikkje ute etter den voldsomme lyd kvaliteten.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det viste seg at den gamle cd spilleren ikkje hadde utgang til sub, så da tror eg at eg bare kjøper meg denne pakken : Bilradiospesialisten - Boss Power Pack m/spiller

men eg har tenkt å lage kasse selv...... men er det en kasse form som er å foretrekke???? en spesiell form.

eg har lurt litt på ein SVS pb12-plus, kasse form ( får å beskytte ellementet), men eg vet ikkje om eg vil klare og lage den skikkelig....... forslag???

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal ikke være noe problem å bygge en kasse som ligner på den SVSen. Det er bare å bygge en helt vanlig bassreflekskasse, som helst ikke skal være kvadratisk. Gjerne med en skrå bakvegg eller noe, men firkantet fungerer helt fint det også. Deretter lager du bare en treramme som er like stor som fronten på kassen, som du fester et stålgitter til, og trekker med et tynt teppe eller noe. Da har du beskyttelse i massevis. Her ser du hvordan jeg har gjort det:

ImageShack - Hosting :: cimg5250rj8.jpg
    http://img395.imageshack.us/img395/7484/cimg5316vm0.jpg
    http://img452.imageshack.us/img452/8576/cimg5369mc3.jpg

Når det er sagt så ville jeg valgt noe annet enn den BOSS pakka! Se heller på Resonant Engineering sin SE serie, SE12 koster fek 598 hos morel.no MYE bedre element. som forsterker ville jeg valgt denne: US Amps XT800.2 2x100 watt RMS også fra morel.no til 1398,- da er du på 1996 kr. + en spiller: Bilradiospesialisten - Pioneer DEH-3900MP her kan du ev gå ned litt i pris siden denne koster 1390. Her er et alternativ til 990,- Bilradiospesialisten - Pioneer DEH-1900R . Da er du på 3400/3000 ettersom hva du velger. MYE, mye bedre!!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags bil er det?
    Det kan ha litt å si for resultatet alt etter hvilke materialer det er i bakseteryggen etc. i forhold til hvilken vei elementet peker.

Kasseformen kan være nesten hva som helst, men du beholder mest bagasjeplass (om det er et poeng) ved å forme den inntil en hjulbue eller skrått inntil seteryggen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitat: longbow

([QUOTE=longbow]eg er på jakt etter ny sub i bilen og eg har sett meg ut ein Pioneer 10" ( Pioneer TS-W256DVC ) ( Komplett.no - Pioneer TS-W256DVC Subwoofer 25cm, 800W, Dobbel Talespole ),

Komplett.no - Kenwood KAC-6203 Bilforsterker, 2X150W, Max 600W denne er eg ikkje helt sikker på, om den vil funke skikkelig til å drive ein sub ( om den har skikkelig dele filter osv ), men det er denne det heller mest mot..)

jeg driver 2 stykk kicker comp 12" med bassforsterkeren til kenwood og dette fungerer kjempe bra! dvs det er ikke kenwood sin, men samme verdiene på den.
    men har ikke prøvd med pioneer på denne forsterkeren.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med en av denne: Bilradiospesialisten - Pioneer TS-W3004SPL

Forsterker: Netshop.no - pc data foto minne digital - Boschmann ZX3-T2D Burde passe uasett hva du skulle ha.

Newcomer Mr. Morel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyb
    Det skal ikke være noe problem å bygge en kasse som ligner på den SVSen. Det er bare å bygge en helt vanlig bassreflekskasse, som helst ikke skal være kvadratisk. Gjerne med en skrå bakvegg eller noe, men firkantet fungerer helt fint det også. Deretter lager du bare en treramme som er like stor som fronten på kassen, som du fester et stålgitter til, og trekker med et tynt teppe eller noe. Da har du beskyttelse i massevis. Her ser du hvordan jeg har gjort det:

ImageShack - Hosting :: cimg5250rj8.jpg
    http://img395.imageshack.us/img395/7484/cimg5316vm0.jpg
    http://img452.imageshack.us/img452/8576/cimg5369mc3.jpg

Når det er sagt så ville jeg valgt noe annet enn den BOSS pakka! Se heller på Resonant Engineering sin SE serie, SE12 koster fek 598 hos morel.no MYE bedre element. som forsterker ville jeg valgt denne: US Amps XT800.2 2x100 watt RMS også fra morel.no til 1398,- da er du på 1996 kr. + en spiller: Bilradiospesialisten - Pioneer DEH-3900MP her kan du ev gå ned litt i pris siden denne koster 1390. Her er et alternativ til 990,- Bilradiospesialisten - Pioneer DEH-1900R . Da er du på 3400/3000 ettersom hva du velger. MYE, mye bedre!!
    Resonant Engineering SE12 koster kr.1798,- og ikke kr.598,-

Mvh
    Pål

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    men eg har tenkt å lage kasse selv...... men er det en kasse form som er å foretrekke???? en spesiell form.
    Les dette i tillegg, så er du godt i gang!:-D

Basskasser

Var jeg deg, ville jeg kjøpt et pakke anlegg. Å plukke ut komponenter til 2K, vil nok dessverre bli en dårlig match. Bedre å finne en pakkepris på alt. JBL har jeg hatt tidligere, og kan skryte det til himmels!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar.

men nå ser det ut til at eg kanskje får veldig gode prosenter på pioneer ( 20-30 % ), og innkjøps pris på et noen andre merker ( dei viste ikkje hvilke de var, får sikker vite det på lørdag ), siden eg jobber på båtberge, og vi er blitt forhandler av en del forskjellig merker, og har fått ein del gode kontrakter med forskjellige folk.

så nå kan det skje ting her...no blir det nok et annlegg som er en del større og bedre ja, siden eg får ca 50-60 % på det eg kjøper ( bort sett fra pioneer da ) ..... så eg får vente å se litt... no blir det saker...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Morel
    Resonant Engineering SE12 koster kr.1798,- og ikke kr.598,-

Mvh
    Pål

Det stemmer, jeg mente RE serien. Gikk litt fort for seg

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har eg vert på handle tur. og eg endte opp med ein Pioneer DH-3900 ( trur eg den hett ), til 1700, og to 10"....... det blei doble prisen av det eg hadde tenkt... men men, det koster med god lyd..... har noen noen anbefalinger av gode høytalere til bil...... gjerne "hattehylle" høytalere...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •