Noen her som har peiling på bilstereo? CV! Stroker Pro 15 på plass:)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 132
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen her som har peiling på bilstereo? CV! Stroker Pro 15 på plass:)

Heisann

Ha er jeg endelig snart 18 år og skal begynne med bilstereo innkjøp
    Det jeg vet jeg skal ha er:

Cerwin-Vega! Stroker Pro 15":
    Mobilsentrum Norge AS

Forsterker til denne Soundstream Picasso:
    www.megabillig.no

Kjører på med en amp først så får jeg se hvordan det duger

MEN:
    Kan noen hjelpe meg med frontsett, forsterker til frontsett, spiller osv?
    Åssen merker skal jeg se etter?
    Er egentlig ikke ute etter noen super detaljer i lyden, den skal vel mest være høy og brutal. Bassen må være dyp og tight
    Krever vel litt til frontsett for å holde følge med Stroker Pro?

Regner med anlegget skal finne plass i en BMW 320, så har jeg ikke peiling på å stor dynamo det er i de, men regner med jeg må skaffe en større da alt dette krever strøm!
    Skifter jeg dynamo må jeg ha eksta batterier og kondensatorer da?

Vil helst holde meg på en akseptabel pris. Alle forslag mottas med stor takk
    Ps. Handler gjerne brukt!

CV-Gunnar

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamo får du kjøpt i forsjelige størelser (Ampere) hvis er forliten den som er original.. jo større anlegg (aldt som bruker strøm F.eks forsterker) krever større dynamo, batteri å kondis
    for di beste batteriene se på www.morel.no

kondensatoren(e) må monteres nert slutt trinnet for best effekt...
    litt usikker på størelsen du må ha til den forsterkeren 2*2,5f kansje eller mere..:-|
    kondis finner du bland annet på ICE AUDIO AS å www.bilradiospessialisten.no:)

Pioneer har mye flått innafor frontsett å forsterkere til dette...
    fantastiske spillere også:twisted:

skulle kommen med forslag også, men har d litt travelt:|

lykke til

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    Dynamo får du kjøpt i forsjelige størelser (Ampere) hvis er forliten den som er original.. jo større anlegg (aldt som bruker strøm F.eks forsterker) krever større dynamo, batteri å kondis
    for di beste batteriene se på www.morel.no

kondensatoren(e) må monteres nert slutt trinnet for best effekt...
    litt usikker på størelsen du må ha til den forsterkeren 2*2,5f kansje eller mere..:-|
    kondis finner du bland annet på ICE AUDIO AS å www.bilradiospessialisten.no:)

Pioneer har mye flått innafor frontsett å forsterkere til dette...
    fantastiske spillere også:twisted:

skulle kommen med forslag også, men har d litt travelt:|

lykke til
    Så jeg må ha eksta batteri(er) og kondiser uansett om jeg kjøper større dynamo ja. Beklager men har ikke så mye peiling på akkurat det

Pioneer spillerne ser sinnsykt bra ut Men har også lest at Panasonic spillerne er gode?
    De selger Stinger batterier 200meter fra her jeg bor å kjenner godt noen av de som jobber der så tror jeg kan få god pris på det

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL Decade 6x9 er ikke de rimelig råe? Noen som vet hvordan lydkvaliteten i de er? Vil helst ikke ha noe som skjærer umennesklig i ørene.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    JBL Decade 6x9 er ikke de rimelig råe? Noen som vet hvordan lydkvaliteten i de er? Vil helst ikke ha noe som skjærer umennesklig i ørene.
    Jeg for min del syns det er bare tull å ha høytalere bak i bilen, jeg pleier jo ikke å snu sofaen og høre musikk hjemme med ryggen mot høytalerne. Det er forøvrig også en drittjobb å installere høytalere bak i E30 som jeg regner med at du snakker om? Hvis du har planer om å montere frontsett i de originale sparkepanelene er det plass til 5,25" mellomtoner der, og der vil jeg anbefale å sjekke ut Focal..

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brokoblet to cerwin vega 124 på en pioneer forsterker (4x130w), og en 4x100 watter brokoblet på to stk 6x9" bak uten å ha verken ekstra batteri, dynamo eller noe annet spilte ganske rått... Ingen ville sitte på i bilen når jeg kjørte Chemical Brothers på ikke langt på nær full guffe. Fint spilte det og av alle ting

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Jeg for min del syns det er bare tull å ha høytalere bak i bilen, jeg pleier jo ikke å snu sofaen og høre musikk hjemme med ryggen mot høytalerne. Det er forøvrig også en drittjobb å installere høytalere bak i E30 som jeg regner med at du snakker om? Hvis du har planer om å montere frontsett i de originale sparkepanelene er det plass til 5,25" mellomtoner der, og der vil jeg anbefale å sjekke ut Focal..
    Ok takker for tips

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe

med en forsterker som du hadde linka til så må du ha 2 baterier av passelig størelse
    Watt = Volt * Ampere
    Ampere = Watt / Volt
    en måte du kan regne deg fram til størelsen på bateriene:-D
    Ps: burde ha bateri av samme størelse (Amperetimer(Ah)
    bruker du ett stor å ett lite så vill det lille dø etter hvert

JBL er jo meget bra:-D har hørt Gto serien! spiller dødsbra!
    ikke sett/hørt dem du snakker om men JBL er jo kjent for å levere varene:twisted:

spillerne til Panasonic er en meget sterk konkurent av Pioneer
    burde kansje dra til forhandler å testeforskjellen hvis d er muli

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Jeg brokoblet to cerwin vega 124 på en pioneer forsterker (4x130w), og en 4x100 watter brokoblet på to stk 6x9" bak uten å ha verken ekstra batteri, dynamo eller noe annet spilte ganske rått... Ingen ville sitte på i bilen når jeg kjørte Chemical Brothers på ikke langt på nær full guffe. Fint spilte det og av alle ting

www.megabillig.no
    CV-gunnar MÅ ha noe extra (bateri osv) med forsterker på denne størelsen..

kan gå bra uten kondis å slikt på forsterkere opp til 800Watt Ca.
    varierer litt

Btw: Focal er klasse! aldtså dyrt!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilradiospesialisten
    her er noe du kann se på

dråpper innom sener..

lykke til!:twisted:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske sikker på at jeg leste et sted at JBL decade er høyttalere som skriker veldig og som ikke akuratt er de beste på lydkvalitet. Focal er absolutt noe jeg ville sett på, samme med Alpine, selv om jeg nesten ikke har noe erfaring selv innenfor høyttalerne deres, men har bare fulgt med hva andre sier.

Når det kommer til spillere er det vel ingen tvil om at Pioneer scorer veldig høyt. Jeg husker også å mene at Alpine sine spillere er ganske råe de også, mange av de tror jeg har et bra bass management.

Ellers vil jeg si at dette høres ut som et kult prosjekt, stroker pro ser hvertfall ikke jeg så ofte rundt så skal blir spennende å høre hva du har og si om den!

Edit: Hvordan er egentlig den forsterkeren du har tatt ut? vet du at den duger?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Decade skriker en del i diskanten ja. kondiser er det siste jeg ville invistert i i anlegget ivertfall. bedre å skaffe en skikkelig dynamo å et par skikkelige batterier. hva med å prøve et par av de nye v-max frontsetta til cerwin? jeg har et 5,25 sett av v-mag serien å det spiller utrolig bra for penga. søk på den forsterkeren på Termpro, db drag racing, spl meter, spl car audio, loudspeaker systems, wayne harris så ser du at utrolig mange har hatt problemer med de. så sørg for at den du skal kjøpe er fra andre genrasjon å ikke første

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp dette til å ha i dørene:
    www.megabillig.no

om det er 6'5" som skal der da.. Dette spiller iallefall helt sykt, krever egen forsterker!! Har selv JBL decade (utlånt til en kompis nå), spilte høyt o.l. men ikke spessielt pent, anbefaler ikke det. Istede for CV stroker PRO hadde jeg gått for vanlig Stroker (light), eller 2 . 2x12" av denne spiller formidabelt og godt over smertegrensa. Men det krever sitt av forsterkern da.

Selv kjører jeg med Rockford Power og Type RF, veldig fornøyd med det.

EDIT: http://www.morel.no/ her har du forresten noen av verdens råeste bilbatterier til stereobruk!! Kinetik HC2000, om du har plass, er helt villt bra.

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker ma audio frontsett 6,5 toms 180w i alle 4 dørene og 2 kicker 6-9 i hattehylla.jeg vill sterkt anbefale å ha lyd både bak og framme i bilen,for det blir mye mere fylde og du føler du har lyd i hele bilen.selv om det betyr noe mer jobb,men jeg anbefaler at du skaffer alt du trenger først og så ribber du bilen for det meste av interiør og lister og får alt på plass med en gang. som hedunit har jeg god erfaring med sony og alpine:-D

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm så lenge man ikke tar hensyn til eventuelle pasasjerer bak og har ett godt sett framme så synes jeg at ett sett til bak bare gjør vondt værre. Mye bedre å legge de ekstra kronene i ett bedre frontsett! jeg kobler ikke bakhøytalerene mine sammen med frontene når jeg hører på musikk... :|

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dere må jo tenke på d fakktum at CV-Gunnar er ute etter ett anlegg som spiller høyt!
    Alpine å Focal blir mere SQL enn SPL...
    seff spiller jo disse merkene høyt dem å...
    men så må man tenke på prisen

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Som nevnt ovenfor

har jo focal meget gode frontsett, men visst du vil ha noe som spiller enda høyere og ikke minst rått og brutalt bør du og se nermere på kicker,
    Ellers har du jo og rockford.

Men visst du er ute etter noe som ikke koster skjorta sånn at du kan fylle tanken og, så skal du høre nermere på kjøkken utstyrs produsenten
    Kenwood, man kan jo si mye om di men du får veldig mye for pengene der..

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greit nok med et fett frontsett men det låter med en gang amputert mener jeg uten et par kraftige saker i hattehylla viss du ikke har noe mer bak en en svær sub så føler du bare at bassen blåser dg i nakken.akkurat samme viss du har en sub på ene siden av sofaen hjemme og guffer den så hører du hilken side bassen kommer fra.det er ikke bra

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å ha noe stort i hatthylla er ikke noe dom ide...
    men for å få best muli lyd framme så er 5,25" mellom å 1" diskant montert framme i f.eks døra en god løysning for at lyden ikke skal bli "kvelt" på tur framm av bassen..
    så kan du ha noe stort bake som løffter selve lydnivået slik at d spiller bra for deg der framme å ikke bare i baksetet

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cv-gunnar, du har kanskje bemerka den litt bedritene følsomheten som er i de CV stroker elementa? har ikke vurdert Cadence da ?! .. er jo bilstereoens svar på klipsch nesten det . Se på Super TX etc. 2-3 slike vil nok røske bællerusk .

Side 1 av 7 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •