Noen her som har peiling på bilstereo? CV! Stroker Pro 15 på plass:) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 132
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva med Kicker SOLO-X istedet for Stroker pro? Har ihvertfall hørt at de skal være ganske brutale.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hva med Kicker SOLO-X istedet for Stroker pro? Har ihvertfall hørt at de skal være ganske brutale.
    Det har seg slik at Subwoofer er jeg sikker på åssen jeg skal ha.
    Og kansje forsterkeren, rimelig sikker. CV Stroker Pro 15 og Soundstream Picasso PCD3500db)

Vurderer V-max frontsett og JBL decade 6x9" bak.

Det jeg lurer på er:

-Merke på batterier og hvor mange bør jeg ha? (Kan få stinger til en ok pris tro jeg)
    -Merke på forsterker til frontsett og 6x9
    -Spiller
    -Kondensatorer (antall størrelse osv..)
    -Åssen kabler jeg burde se på
    -Hvor stor dynamo
    ++ har nok glemt noe her...

Og helst ikke kom med noe som koster fullstendig skjorta. Er bare 18 år

Ps. Blir mulig en Honda Accord nå som jeg kan få til en ok pris så hvis noen har erfaringer med bilstereo i disse så hyl ut

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har "lekt" med bilstereo i 20 år, og gir tips utfra mine erfaringer. Men det er mange veier til Rom!
    Min liste over, er hva jeg anser som den rette starten, ikke minst hva man får igjen mest lyd pr kr for.
    Det er IKKE feil å benytte to batterier, det er heller ikke feil å benytte en stor dynamo. Men jeg anser ikke det som en fornuftig start.
    Et godt batteri, tykke kabler, gode batterikontakter, rett ladespenning og ikke minst gode jordingsforbindelser er en god start.
    En godt planlagt innstallasjon er neste trinn.
    Hvis du hele tiden har i bakhodet at summen av alt, aldri blir bedre enn det svakeste leddet, da har du forstått en god del
    Mao hvis økonomien ikke strekker til et "perfekt" oppsett, blir ikke resultatet noe bedre om du bruker haugevis med penger på batterier, dynamo og laderegulator, hvis du bare har råd til en "mindre bra" forsterker.
    Og motsatt; en kraftig forsterker, er ikke kraftig uten nok strøm. Skjønner?
    Dette gjelder ikke minst jobben med innstallasjonen også, det hjelper ikke hvor dyrt og flott sub element man kjøper hvis man monterer det i en feil eller slurvete bygget kasse.

Halve moroa er jo og finjustere og oppgradere etterhvert!

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett stort bateri er er bedre enn 2 små. Har byttet backup-baterier på alarmer i butikker i mange år og det ene er som oftest 95 % og det andre BOSS!
    Punkt 1 er strøm.Uten det,vil alt låte rævva.
    Husk sikring så nære battereiet som mulig!
    En stor dynamomo gir mye ampere,men ladespenningen er så som så..........
    Boxen jeg nevnte i mitt tidligere innlegg gjorde at 110amp dynamon på traktorn leverte 164 amp og 15v i motsetning til 87 amp og 13,9 før montering. Dette er målt med full belastning. (10 arbeidslys 55w,lysbjelke 4x55w,4stk hella luminator 4x100w,hovedlys og aircondition)
    Batteriet ble knust av en løs kjetting da traktoren var 3mnd gammel og siden nov 98 har jeg brukt 1stk biltema 75amp-batteri. Men fullt strømforbruk lyser spenningsregulatoren full-lada batteri etter ca 1halvtime.
    Traktoren går på brøyting og jeg har aldri brukt en startkabel. Dette er boxen for bilstereofreaks som ikke gidder å dytte bilen i gang.Hver gang du parkerer er batteriet 100% oppladet. Bergen brennvesen og div busser bruker denne med meget god erfaring.
    Ett billig tips er og å bytte reimhjulet på dynamoen til ett mindre,slik at den lader når bilen står på tomgang.
    Send PM om dette virker intr!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg aldri hørt, sett, prøvd stroker pro. Men har en del erfaringer med den eldre typen. Viss stroker pro har noen fellestrekk med eldre stroker 15 så vil jeg bare si at eldre stroker 15 er meget vanskelig å få god lyd utav.

Har prøvd min i golf, vectra, nissan 200sx, polo, granada, ascona c +++ og den eneste bilen jeg fikk bra lyd ut av, var i granadaen. Hørtes ræv ut i bagasjerommet men fin lyd inni bilen. Og da hadde den en kasse på 140liter anbefalt ifra hi-fi klubben. Og 140 liters kasse er vanskelig å få inn i dei fleste sedan biler.

Alle forsøk på mindre kasse har vært fiasko. Greit nok det raper/fiser/romler og masse trøkk. Men langt ifra noenlunde fin lyd. (Bassen må jo gå ann å høre på fordi om det er kun bass du er ute etter). Viss fin lyd abselutt ikke er en faktor vil jeg anbefale golf eller andre biler med åpen bagasjerom løsning (Coupe).

Biler med lukket bagasjerom (sedan) greier du å sperre dei styggeste lydene inni bagasjerommet. Men bagasjerom med stål i rygg eller dei du kan ta ned seteryggen som også ofte har stål i seg er noe dritt. Tar vekk veldig masse av lyden uansett hvor mange hull du har i hattehylle/rygg (blir selvfølgelig bedre, men ikke bra nok viss det er fysisk vond bass du vil ha).

Tror Hondaen som jeg såg du skrev om her oppe tidligere har stål i sine nedleggbare rygger (ikke sikker). Mange eldre biler har kun en papp plate mellom baksete og bagasjerom. Fjerner du denne så ser du rett inn i fjørene i baksete og ryggen/stoffet som du lener deg mot i baksete. Har også ofte ett kryss i karosseriet (metallet i bilen) der som seteryggen ligg mot. Disse bilene er det jeg har fått bassen til å virke best i av sedan biler. Og finest lyd i stroker og plentyyyy bass.

Har dei fleste tilfella mine fått mest bass i baksete når bassen er vendt forover i bilen og fått mest bass og finere lyd i bilen/framsete når bassen er vendt bakover.

Viss du har tenkt at dei som sitt baki ikke kun skal høre bass, så må du ha hattehøytalere(og dei må være kraftige som JBL Decade f.eks og gjerne to 8 tommere i tilleg).

Ellers så er det vel bare tjukke kabler med gode kontakter. Ett gelebatteri (helst det største du får tak/har plass til. Her er det også STORE forskjeller på levetid og kvalitet. Den typen som du nevnte her lengre oppi kjenner jeg ikke til. Men min beste erfaring er Sønnak exide MAXXIMA 900 nødstartbatteri) Batteriservice Batterier fra Exide Sønnak
    Høgere spenning på dynamo og kansje større dynamo som andre her sier.

Har brukt Soundstream forsterkere på den noen ganger. Og må si dette var noe av det bedre valge på den så lenge det var av dei dyre seriene. Picasso er vel det viss jeg husker rett.

NB! Fikk den aldri til med pioneer aktivt delefilter og forsterker av en eller annen grunn. Vet ikke hvorfor. Fikk den best til med Coustic aktivt delefilter, men dette er gammelt. Vet ikke om det er å oppdrive lenger.

Men, som sagt. Dette er stroker og ikke stroker pro.

Håper du får noe hjelp her, til valg av bil om ikke annet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bert`n
    Nå har jeg aldri hørt, sett, prøvd stroker pro. Men har en del erfaringer med den eldre typen. Viss stroker pro har noen fellestrekk med eldre stroker 15 så vil jeg bare si at eldre stroker 15 er meget vanskelig å få god lyd utav.

Har prøvd min i golf, vectra, nissan 200sx, polo, granada, ascona c +++ og den eneste bilen jeg fikk bra lyd ut av, var i granadaen. Hørtes ræv ut i bagasjerommet men fin lyd inni bilen. Og da hadde den en kasse på 140liter anbefalt ifra hi-fi klubben. Og 140 liters kasse er vanskelig å få inn i dei fleste sedan biler.

Alle forsøk på mindre kasse har vært fiasko. Greit nok det raper/fiser/romler og masse trøkk. Men langt ifra noenlunde fin lyd. (Bassen må jo gå ann å høre på fordi om det er kun bass du er ute etter). Viss fin lyd abselutt ikke er en faktor vil jeg anbefale golf eller andre biler med åpen bagasjerom løsning (Coupe).

Biler med lukket bagasjerom (sedan) greier du å sperre dei styggeste lydene inni bagasjerommet. Men bagasjerom med stål i rygg eller dei du kan ta ned seteryggen som også ofte har stål i seg er noe dritt. Tar vekk veldig masse av lyden uansett hvor mange hull du har i hattehylle/rygg (blir selvfølgelig bedre, men ikke bra nok viss det er fysisk vond bass du vil ha).

Tror Hondaen som jeg såg du skrev om her oppe tidligere har stål i sine nedleggbare rygger (ikke sikker). Mange eldre biler har kun en papp plate mellom baksete og bagasjerom. Fjerner du denne så ser du rett inn i fjørene i baksete og ryggen/stoffet som du lener deg mot i baksete. Har også ofte ett kryss i karosseriet (metallet i bilen) der som seteryggen ligg mot. Disse bilene er det jeg har fått bassen til å virke best i av sedan biler. Og finest lyd i stroker og plentyyyy bass.

Har dei fleste tilfella mine fått mest bass i baksete når bassen er vendt forover i bilen og fått mest bass og finere lyd i bilen/framsete når bassen er vendt bakover.

Viss du har tenkt at dei som sitt baki ikke kun skal høre bass, så må du ha hattehøytalere(og dei må være kraftige som JBL Decade f.eks og gjerne to 8 tommere i tilleg).

Ellers så er det vel bare tjukke kabler med gode kontakter. Ett gelebatteri (helst det største du får tak/har plass til. Her er det også STORE forskjeller på levetid og kvalitet. Den typen som du nevnte her lengre oppi kjenner jeg ikke til. Men min beste erfaring er Sønnak exide MAXXIMA 900 nødstartbatteri) Batteriservice Batterier fra Exide Sønnak
    Høgere spenning på dynamo og kansje større dynamo som andre her sier.

Har brukt Soundstream forsterkere på den noen ganger. Og må si dette var noe av det bedre valge på den så lenge det var av dei dyre seriene. Picasso er vel det viss jeg husker rett.

NB! Fikk den aldri til med pioneer aktivt delefilter og forsterker av en eller annen grunn. Vet ikke hvorfor. Fikk den best til med Coustic aktivt delefilter, men dette er gammelt. Vet ikke om det er å oppdrive lenger.

Men, som sagt. Dette er stroker og ikke stroker pro.

Håper du får noe hjelp her, til valg av bil om ikke annet.
    Veldig bra og utfyllende svar Takker=)

Stroker Pro er jo både en SPL og SQL subb. Gamle stroker brumma jo mye og var vel egentlig bare en SPL subb.
    Er en Honda Accord 1991 modell. Gammel og god bil:P
    Er fetteren min som har den nå men skal kjøpe den forstest mulig. Det står nå i en 15" MGR f-series og en Kicker 800 watt monoblokk. MGR'en er jo noe av det dårligste du klarer å skaffe med penger! Men i den bilen spiller den faktisk overraskende kraftig med bra trøkk! Så tror ikke det kan være så mye stenger lyden bra bagasjerommet

Vil jo hovedsaklig ha kraftigst lyd framme i bilen, men de bak må også høre lyden godt! Tror jeg begynner med noen kraftige 6x9" først i hattehylla så får jeg bare se hvordan det blir

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har selv soundstream både forsterker og høytalere, sier bare at det spiller vanvittig rått..! har prøvd mange andre merker før, men dette tok kaka.. vanvittig forsterker som leverer bra

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    '

Bare til info så er ikke dette et bilstereo forum. Det er mange forskjellige ting som diskuteres her, alt som har med lyd og bilde å gjøre. Og selv om man har fått viderekommen eller expert status så betyr vel ikke det at man skal vite alt om alt. Du som virker så smart burde jo skjønne det! Jeg er på ingen måte en expert selv, men kan ikke noe for hvordan forum reglene er her. Jeg synes bare at du kan holde slike kommentarer for deg selv. En annen ting, det kan godt hende at du er expert på bilstereo, men det virker ikke som CV-Gunnar er misfornøyd så hvorfor skulle du være det? Det er jo et forum for at man skal diskutere Åver(over) forskjellige ting, spessiJELT(spesielt) ting man interesserer seg for. Man må jo få lov til å komme med det man har på hjerte selv om man ikke er expert innenfor tema.
    ok ok..
    unsgyld for den settninga
    var ikke ment som en fornermelse da......ops:
    er norlendig så om at d kommer en Å inn her å der mÅ vel gÅ bra:wink:
    å norsken min er ikke opptimal:cry:
    tar på meg d med feil språkbruk...
    beklager til dere andre og som dette gikk ut over..

men sisedosmater (rett?)
    hvorfor bruker dem 2 bateri i store biler/busser/lastebiler/traktorer originalt..?:???:
    men har tengt litt... 2 baterier er bedre enn ett i enkelte situasjoner mens i andre så er d besst med 1...
    men vet bare at å paralelkoble bateri er bra nor d kommer til ytelse å varihet...
    men selfølgeli finnse jo baterier i samme størelse(r) som hva man får med 2...

norcad.. forstår jo at dere er ute etter å fortelle CV-Gunnar hvordan starte rolig. det er nok der jeg datt av...
    ta ting med ro er liksom ikke meg
    likker å bynne rett på med d største der å da.............:S

skal vente litt til flere innleg på denne tråden....
    virker som at d kan vere litt lurt å vurdere sakene litt....
    kommer tilbake med litt mer sakli ordbruk....

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sånn ang batteri. 2 stk 12v 100ah batteri gir 24v 100ah mens 2 i paralell gir 12v 200ah.. altså varer det dobbelt så lenge. men veier også dobbelt så mye...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder batteri type er ihvertfall Optima Deep Cycle batteriene meget godt egnet. Takler store utladninger meget bra uten å ta skade av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gunnar, når du eventuelt får dette, så må du få med deg bilen til skolen, skal høre det! Si ifra om du kommer over 139db!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glennooo
    Gunnar, når du eventuelt får dette, så må du få med deg bilen til skolen, skal høre det! Si ifra om du kommer over 139db!
    ja jeg får dette vettu Har bestilt Stroker Pro nå, men mobilsentrum får den ikke før i April!!!
    Men koster mye penger alt dette så får bygge opp alt da uten Strokern foreløpig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cv

Hvor mange rms watt er det på de subbene? Og hvor mye må du gi for de? Hvordan forsterker skal du kjøre de på?

Lite tips?? www.megabillig.no
    Drit i de CV subbene. Jeg syntes det er myyyye bedre lyd og mere trøkk i denne. Hvis du må ha to subber kjøper du bare to slike pakker. Pakken inneholder Kicker sin 12" 2500W RMS subb (5000 max) og en 2500W RMS forsterker fra Kicker.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders2606
    Hvor mange rms watt er det på de subbene? Og hvor mye må du gi for de? Hvordan forsterker skal du kjøre de på?
    2500 rms /5000max.
    Koster 7299 på mobilsentrum Billigste jeg har funnet.
    Tror det blir en Soundstream Picasso PCD3500D forsterker, med mindre noen andre kommer med bedre forslag til prisen rundt 5-8000 ca

Ikke noe vits å å foreslå noen andre subber, jeg SKAL ha Stroker Pro 15

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

morn igjen

hvor mange watt er den forsterkeren du har tengt på og hvor mye skal de ha for den?

For å si det sånn da, Du får det du betaler for. Når en 3500w rms forsterker koster 7000 kr, så vær forsiktig. Du, som meg, og de fleste andre kommer sikkert til å kobble dårlig/feil eller lignende. KJØP en forsterker som har mange beskyttelses finesser. Ikke gøy å måtte kaste begge subbene og forsterkern fordi du sparte noen tusen på dårlig forsterker. Jeg har ingen erfaring med Soundstreem, så kan godt hende jeg tar helt feil, men MAN FÅR ALLTID DET MAN BETALER FOR. bare sånn til advarsel. HAdde ikke jeg hatt rockford (eller tilsvarende) forsterkere hadde jeg mest sansynlig sitti med total vraka anlegg for lenge siden

Mitt råd: Rockford Fosgate T40001. 4000 watt RMS!!!
    Lykke til

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom til å tenke på den nye Pajeroen
    den er jo fyldt med R-F anlegg..
    spiller vannvitti bra/fint

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PCA3500 sluttet importøren i norge å ta inn (€€ Velkommen til Installbay.no €€) pga mye kødd med de.
    Skal du ha trøkk er disse noe å kikke på
    Soundstream T4 €€ Velkommen til Installbay.no €€ Her kommer siden om Lars Engen
    Soundstream SPLX €€ Velkommen til Installbay.no €€ Her kommer siden om Lars Engen
    RE SX www.morel.no Her kommer siden om Lars Engen
    RE MT www.morel.no Her kommer siden om Lars Engen
    Alpine Type X Usikker på selger
    Mojo Untitled Document
    Atomic Apx Apxx Untitled Document

Amper:
    Soundstream PCA2000 (mange kikker på XXX serien men den yter max rms v 18 volt) Soundstream kommer med en ny amp om ikke lenge €€ Velkommen til Installbay.no €€ Her kommer siden om Lars Engen
    Memphis Untitled Document
    Usamps MD1D MD2D MD3D (MD3D vant deathmatch i statene) www.morel.no Her kommer siden om Lars Engen
    Spl Dynamics SlettesAutoHifi
    Helix 1000,2 SlettesAutoHifi

Noen eksempler

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    www.megabillig.no
    CV-gunnar MÅ ha noe extra (bateri osv) med forsterker på denne størelsen..

kan gå bra uten kondis å slikt på forsterkere opp til 800Watt Ca.
    varierer litt

Btw: Focal er klasse! aldtså dyrt!
    Focal dyrt? Kommer ann på serien det. Kim Nilsen dro 141 db med to Focal 12" til 2199 stk og en Soundstream Lil Wounder 1,350 til 2 lapper i en Golf 2

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke no problem å bikke 130db for under 40 000,- om man gjør ting rikti"g.Sett og hørt bilstereo til 100k+ som låter helt for j..........
    Midbass fremme er ett must og ikke feig ut på effekten på de og frontsett.
    En plastikkbolle med dempemat. i dørene bak høyt,gjør underverk i db og kontroll.Send gjerne pm så har jeg masse "luretrix"

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    2500 rms /5000max.
    Koster 7299 på mobilsentrum Billigste jeg har funnet.
    Tror det blir en Soundstream Picasso PCD3500D forsterker, med mindre noen andre kommer med bedre forslag til prisen rundt 5-8000 ca

Ikke noe vits å å foreslå noen andre subber, jeg SKAL ha Stroker Pro 15
    DynaBel forsterkere fra Eltek har jeg stor tro til. Har aldri prøvd den største monoblokka selv. Men har den minste 4 kanaleren og er meget fornøyd med den. To stk DynaBel BF4501 tror jeg hadde vært tingen for deg. Ikke la deg lure av kun 450W. En av disse leverer 800W i 2 ohm og 1200W i 1 ohm RMS 13,8V (Så da har du 2x800w i 2ohm eller 2x1200W i 1 ohm med 2 stk av disse). Og dette tviler jeg er noe skryte watt. Virker ikke sånn på min 4 kanaler vertfall.

Vært å ta en titt på DynaBel forsterkerene på denne siden:
    ELTEK AS

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •