Noen her som har peiling på bilstereo? CV! Stroker Pro 15 på plass:) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 132
    Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mange "missforståelser" når det gjelder strøm og batterier...
    1.Det er ikke noe poeng i å sette in 2 store batterier om man aldri får ladet opp kunn ett.(blir som å sette inn større bensintank og kun fylle halv tank)
    2.Det er er alltid bedr med ett stort batteri enn 2 små.(Har man 2 vil det ene ALLTID ta knekken på det andre)
    3.Ladespenning er vesentlig.De fleste har mindre strøm igjenn etter en rånetur enn når de starta.Her finnes det mye rart på markedet. "Ladac" er ubrukelig humbugprodukt som overlader og dreper batteri over tid.Selv bruker jeg noe som heter "revnesystem" laget av en lokal oppfinner.Det er en computersryrt spenningsregulator som lader 15V når du starter ,men som justerer ned til ca 14,4 når batteriet er fulladet.Har brukt denne boxen i 13 år nå både på traktorer og biler.Den justerer også opp ladespenninga ved lave temperaturer og ved høyt strømforbruk,men vil aldri overlade batteriet.
    Send meg PM for mer info kontakt md selger(jeg tjener ikke noe på salg av de,bare som det er sagt!) Bare en meget fornøyd kunde.
    4.Kondensatorer funker bra og gir rappere bass i spenningsfall
    5.Lyd bak suger!(mellomtone /diskant) Men skal du ha det,så koble høytalerne i monoserie,så vil lydbilde ikke bli så dominerende bakfra.
    6. 5" og diskant foran er good shit og kan du få no 8" midbasser i dørene foran,så trekker du lydbildet frem og subbene kan deles lavere og gjøre det de skal.

Lyd skal komme forfra, ikke bakfra:-)

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bruker faderen på spilleren til å tilpasse lyden fremme og bak sånn at jeg hører litt fra alle kanter.jeg har drevet med bilstereo i 10 år i mange forskjellige biler og kunne ikke tenke meg et opsett uten lyd bak også

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Cv-gunnar, du har kanskje bemerka den litt bedritene følsomheten som er i de CV stroker elementa? har ikke vurdert Cadence da ?! .. er jo bilstereoens svar på klipsch nesten det . Se på Super TX etc. 2-3 slike vil nok røske bællerusk .
    Hehe jo det er jo et godt forslag

Men sverger til CV i bilen. Pro får jo supert på tester og har alltid drømt om den helt siden den kom på markedet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg er ganske sikker på at jeg leste et sted at JBL decade er høyttalere som skriker veldig og som ikke akuratt er de beste på lydkvalitet. Focal er absolutt noe jeg ville sett på, samme med Alpine, selv om jeg nesten ikke har noe erfaring selv innenfor høyttalerne deres, men har bare fulgt med hva andre sier.

Når det kommer til spillere er det vel ingen tvil om at Pioneer scorer veldig høyt. Jeg husker også å mene at Alpine sine spillere er ganske råe de også, mange av de tror jeg har et bra bass management.

Ellers vil jeg si at dette høres ut som et kult prosjekt, stroker pro ser hvertfall ikke jeg så ofte rundt så skal blir spennende å høre hva du har og si om den!

Edit: Hvordan er egentlig den forsterkeren du har tatt ut? vet du at den duger?
    titus41 her på forumet har picasso pcd2000d (er vel lillebroren til den jeg tenker på) å han sier den er helt syk.
    Har fungert knirkefritt og driver alt kan kobler på den
    Har også snakket en del med "tommen" hvis du husker fra SPD/RA Audio forumene. Han sier denne skal rive godt i Stroker Pro. Han har Soundstream selv

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    Decade skriker en del i diskanten ja. kondiser er det siste jeg ville invistert i i anlegget ivertfall. bedre å skaffe en skikkelig dynamo å et par skikkelige batterier. hva med å prøve et par av de nye v-max frontsetta til cerwin? jeg har et 5,25 sett av v-mag serien å det spiller utrolig bra for penga. søk på den forsterkeren på Termpro, db drag racing, spl meter, spl car audio, loudspeaker systems, wayne harris så ser du at utrolig mange har hatt problemer med de. så sørg for at den du skal kjøpe er fra andre genrasjon å ikke første
    Har lurt litt på de V-max frontsettene, kansje jeg skal teste de ut sammen med noen 6x9 i hattehylla eller bak en plass:P Men hvor kjøper man de?

Tenkte jeg skulle bestille fra megabillig snart.. Hvordan kan jeg finne ut om det er 1. eller 2. generasjon? Så feilen ligger ikke i de nye?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    titus41 her på forumet har picasso pcd2000d (er vel lillebroren til den jeg tenker på) å han sier den er helt syk.
    Har fungert knirkefritt og driver alt kan kobler på den
    Har også snakket en del med "tommen" hvis du husker fra SPD/RA Audio forumene. Han sier denne skal rive godt i Stroker Pro. Han har Soundstream selv
    SKjønner skjønner.. Har tommen på msn så husker han godt

Hvis det er slik som titus41 og tommen sier så er det vel greit da, de vet vel hva de snakker om. Men uansett ville nok sjekket ut litt nærmere om det som reimers sier om at det var mye feil på de, du kan jo sende en mail til megabillig for å sjekke om de kan komme med et fornuftig svar.

Som frontsett ville jeg kanskje sjekket ut v-max settet, men samtidig, Focal ville jeg også vurdert. Jeg tror nok det spiller mer en høyt nok egentlig. Nå vet jeg ikke hva de forskjellige koster men de har hvertfall en del som også er veldig dyrt. Men det er jo ikke dumt å ha en skikkelig fontsett som spiller pent.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SKjønner skjønner.. Har tommen på msn så husker han godt

Hvis det er slik som titus41 og tommen sier så er det vel greit da, de vet vel hva de snakker om. Men uansett ville nok sjekket ut litt nærmere om det som reimers sier om at det var mye feil på de, du kan jo sende en mail til megabillig for å sjekke om de kan komme med et fornuftig svar.

Som frontsett ville jeg kanskje sjekket ut v-max settet, men samtidig, Focal ville jeg også vurdert. Jeg tror nok det spiller mer en høyt nok egentlig. Nå vet jeg ikke hva de forskjellige koster men de har hvertfall en del som også er veldig dyrt. Men det er jo ikke dumt å ha en skikkelig fontsett som spiller pent.
    Sende just en mail til megabillig å hørte om forsterkerens 1. og 2. generasjon så håper jeg får svar i morgen eller snart

Tror Focal kansje blir litt for dyrt for meg. Har lyst til å teste ut V-max også.
    Vet du hvor de selger V-max frontsett slik at jeg kunne sjekket priser?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E30 er ikke helt ideell å bygge anlegg i egentlig. Den har en metall plate bak ryggen i baksetet samt hattehylla er av metall i tillegg er det tjukk isolasjon imellom ryggen å plata. Mao bagasje rommet er ganske godt isolert. Hadde en 325IX før og jeg sagde ut 2 bassreflekser mellom bagasje rommet å kupè'en og det løftet bass'en en del hakk. Dog lyden sugde iforhold til min gamle toyota som var helt åpen mellom bagasje rommet og kupè'n. I tillegg annbefaler også jeg bruk av 6x9" bak.. Kan love deg at passasjerene dine hører "drønn" "drønn" "drønn" konstant og selv om det er morsomt så er det kortvarig når det er det eneste man hører bak der. Greit nok at man ikke skal ha lyden bakfra men man har da strengt tatt en fader på spilleren slik at man justerer lyden jevnt. Decade er uten tvil et godt valg for SPL og punch men de spiller ikke videre pent. Hadde Decade selv og kjøper de nok igjen om jeg kjøper en bil som er verdt å bygge i igjen.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    E30 er ikke helt ideell å bygge anlegg i egentlig. Den har en metall plate bak ryggen i baksetet samt hattehylla er av metall i tillegg er det tjukk isolasjon imellom ryggen å plata. Mao bagasje rommet er ganske godt isolert. Hadde en 325IX før og jeg sagde ut 2 bassreflekser mellom bagasje rommet å kupè'en og det løftet bass'en en del hakk. Dog lyden sugde iforhold til min gamle toyota som var helt åpen mellom bagasje rommet og kupè'n. I tillegg annbefaler også jeg bruk av 6x9" bak.. Kan love deg at passasjerene dine hører "drønn" "drønn" "drønn" konstant og selv om det er morsomt så er det kortvarig når det er det eneste man hører bak der. Greit nok at man ikke skal ha lyden bakfra men man har da strengt tatt en fader på spilleren slik at man justerer lyden jevnt. Decade er uten tvil et godt valg for SPL og punch men de spiller ikke videre pent. Hadde Decade selv og kjøper de nok igjen om jeg kjøper en bil som er verdt å bygge i igjen.
    Ja jeg har ikke kjøpt bil ennå. Skal se på en om 1 uke.
    Forbanna dritt med den metall plata altså...irriterer meg, hehe.
    Går vel ikke ann å fjerne den helt? Kansje dumt spørsmål

Vurderer nå V-max frontsett (om jeg finner en forhandler i norge) og JBL Decade bak.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får si fra hvis du trenger et par forsterkere

Har et par Cadence amp'er jeg ikke bruker lenger. Og blir noen år til jeg bygger igjen. Er en Z800 og en Z400 samt at jeg har igjen et par Rockford Fosgate .5 farads kondensatorer hvor 1 har elektronisk styring.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Du får si fra hvis du trenger et par forsterkere

Har et par Cadence amp'er jeg ikke bruker lenger. Og blir noen år til jeg bygger igjen. Er en Z800 og en Z400 samt at jeg har igjen et par Rockford Fosgate .5 farads kondensatorer hvor 1 har elektronisk styring.
    Send gjerne pm om pris og litt mere info om du gidder

Hadde dette vært noe å satset på:
    www.megabillig.no

Har hørt at det egentlig er best med flere små kondensatorer istede for en stor?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send gjerne pm om pris og litt mere info om du gidder

Hadde dette vært noe å satset på:
    www.megabillig.no

Har hørt at det egentlig er best med flere små kondensatorer istede for en stor?
    Samme har jeg hørt. Grunnen er vel at flere små kan tappes samtidig hvilket vil si mye raskere tilførsel av strøm.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    v-max frontsettene får man på cerwin vega sin offesielle forhandler på Startside søk på den forsterkeren på termpro.com så får du se om de problemene en del forsterkere som bare brenner opp når man kobler de til og slik

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svaret til Soundstream Picasso PCD 3500:

PCA 3500 versjon 2 har vi til nå ikke hatt problemer med, og produsenten har
    ikke opplyst om problemer med denne og det er de flinke til.

Dette er ikke verdens mest stabile forsterker , men har enormt med futt.
    Hvis du ikke laster den lenger ned enn det som står så får du aldri noe
    problem.

Men til den prisen så vet jeg ikke hvilke andre forsterkere som skulle være
    bedre alternativ.

Gir du den strøm som den skal ha så driver den en nesten hvilken som helst
    15" ganske bra.

Håper dette var svar på ditt spørsmål

15 tommern vi snakker om her er altså Stroker Pro

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jo det er jo et godt forslag

Men sverger til CV i bilen. Pro får jo supert på tester og har alltid drømt om den helt siden den kom på markedet.
    Pro'en er dødsbra!! uten tvil, men jeg har bare hørt den på en RF Power BD3000 eller hva den heter igjen. Det spiller helt villt, tipper du kommer langt med Soundstreamen også, spessielt etter å få oppgradert til 2 stk .

Men ha iallefall ny dynamo i bakhode, og kanskje vurdere et halvstort kinetik batteri(OBS, disse er ofte litt for store, så sjekk hva som passer din bil, og de oppgir ofte størrelsen uten størmpluggene).!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine tips og prioritering:
    1. Gelebatteri - et must, men som før nevnt, ingen grunn til ekstra batteri
    2. Ladespenning - 14,4 volt på batteriet et perfekt, mye viktigere enn stor dynamo (i Ampere)
    3. Frontsett - 2 eller 3 veis komponentsett, coax er ikke å anbefale foran
    4. Kabler - hjelper ikke med bra batteri og kraftig forsterker om strømmen ikke kommer frem!
    5. Sub i BMW, Bygg kasse med skrå front, samme vinkel som plate bak baksete.
    Før du fester frontbaffel på kassen, skjærer du hull til element og rør, setter det inntil platen bak baksete og merker opp hullene der også. Så skjærer du ut hullene i stålplaten bak baksete, monterer kassen og setter kassen noen cm bakenfor platen. Funker bra!
    6. Midbass! Midbass foran (6,5 el 8") er LANGT viktigere for lyd og SPL enn høyttalere bak.

Sjekk også MDS bilstereo, bilradio, slutsteg och bilhögtalare - no 1 på billjud Mye bra for pengene, sender i hele Norge.

Lykke til!

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir litt lei meg åver å høre hva folk sier spessijelt dere som er stempla som Viderekommen:???:

1. 2 små bateri ER bedre enn ett stort.. stabil spenning å mye mere strøm kan hentes ut da den inndre motstanden blir halvert:twisted:
    2. flere bateri av ULIK størelse er ikke bra. da blir dem ødelakt.. 2 like er ikke no problem!
    3. ladespenning er jo vikktig.. men jo større forbruk jo å jo flere bateri så må dynamoen ut med flere ampere... men om dynamoen kan levere 1000 ampere så gjør ikke d noe.. den leverer jo strøm etter forbruket...
    4. kabler er jo ett must.... strømmkabel å jorkabel må ha samme kvadrat... åver lange strekk gjør d ikke noe at strømkabelen er litt tykkere enn hva du egentli burde ha....
    5. signalkabel å strømkabel må holdes avskillt!
    6. lykke til:-D

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Pro'en er dødsbra!! uten tvil, men jeg har bare hørt den på en RF Power BD3000 eller hva den heter igjen. Det spiller helt villt, tipper du kommer langt med Soundstreamen også, spessielt etter å få oppgradert til 2 stk .

Men ha iallefall ny dynamo i bakhode, og kanskje vurdere et halvstort kinetik batteri(OBS, disse er ofte litt for store, så sjekk hva som passer din bil, og de oppgir ofte størrelsen uten størmpluggene).!
    Det er bra
    Håper Soundstreamen klarer den ok. Vet ikke hvordan den RF forsterkern er mot Soundstreamen men..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    blir litt lei meg åver å høre hva folk sier spessijelt dere som er stempla som Viderekommen:???:
    '

Bare til info så er ikke dette et bilstereo forum. Det er mange forskjellige ting som diskuteres her, alt som har med lyd og bilde å gjøre. Og selv om man har fått viderekommen eller expert status så betyr vel ikke det at man skal vite alt om alt. Du som virker så smart burde jo skjønne det! Jeg er på ingen måte en expert selv, men kan ikke noe for hvordan forum reglene er her. Jeg synes bare at du kan holde slike kommentarer for deg selv. En annen ting, det kan godt hende at du er expert på bilstereo, men det virker ikke som CV-Gunnar er misfornøyd så hvorfor skulle du være det? Det er jo et forum for at man skal diskutere Åver(over) forskjellige ting, spessiJELT(spesielt) ting man interesserer seg for. Man må jo få lov til å komme med det man har på hjerte selv om man ikke er expert innenfor tema.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    '

Bare til info så er ikke dette et bilstereo forum. Det er mange forskjellige ting som diskuteres her, alt som har med lyd og bilde å gjøre. Og selv om man har fått viderekommen eller expert status så betyr vel ikke det at man skal vite alt om alt. Du som virker så smart burde jo skjønne det! Jeg er på ingen måte en expert selv, men kan ikke noe for hvordan forum reglene er her. Jeg synes bare at du kan holde slike kommentarer for deg selv. En annen ting, det kan godt hende at du er expert på bilstereo, men det virker ikke som CV-Gunnar er misfornøyd så hvorfor skulle du være det? Det er jo et forum for at man skal diskutere Åver(over) forskjellige ting, spessiJELT(spesielt) ting man interesserer seg for. Man må jo få lov til å komme med det man har på hjerte selv om man ikke er expert innenfor tema.
    Jepp.
    Blir glad når noen kan skrive om hva jeg burde prioritere fra først til sist osv Men ble litt forvirret her fra de 2 forrige innleggene.

Søker vel for det meste noe visdom innen bilstereo her siden jeg kan veldig lite om det. Holder mest på med Hi-Fi og hjemmekino jeg.
    Må jo lære en gang

Flere annbefalinger ønskes!

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •