Begynnerinnføring

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Begynnerinnføring

Jeg skal kjøpe en bil av foreldrene mine når jeg blir 18. Inntil da tenkte jeg å bygge litt stereo og slikt i den!

Er det noen som har en lenke til en slaks nybegynnerinnføring i AV for bil? Jeg kan ikke mye om Ohm, og alt som har med strøm og slikt å gjøre. Hadde vært innmari takknemlig om noen visste om noe!

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er i alle fall en god link..

WWW.bilstereo.just.nu

Kansje du finner noe her ? dette er i alle fall en side til inspirasjon..:-D

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en veldig enkel innføring i hvordan man kobler en forsterker på bilbatteriet og cdspilleren:
    How to Install a Car Amp

Bilforsterkere har jeg fått intrykk av at kan kjøres på svært lave motstandslaster, helt ned i 1-2 ohm. Dette varierer sikkert fra forsterker til forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, men jeg tenkte mer en forklaring på ting! Hva de betyr og lignende! Ampere på dynamoer, ohm på høyttalere og alle slags uttrykk?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel til batteri

Det jeg vil si er det vanskeligste med å sette inn anlegg i bil er å trekke kabel helt fra forsterkeren som som regel står i bagasjerommet. Det som pleier å være enklest er å føre de igjennom dørkarmen, hvis denne er enkel å demontere... Når du har fått den helt til dashbordet, vil det som regel være en eneste lørning å borre seg et hull igjennom til panseret. Her kan det bli mye hissig jobbing. Serlig hvis ikke bilen vil samarbeide:wink: Skal du sette i en kraftig basskasse er det et must med Kondensator... Det beste er 1 farad, da jobber den kjappest.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ohm

Jeg leste ikke det nederste inlegget før jeg svarte, men det med OhM og slike ting er veldig lett, det beste i bilen er 4 ohm etter mine erfaringer er sikkert også veldig bra med 2 ohm. Jo mindre ohm du har, jo mindre motstand blir det og forsterkeren yter mer kraft til høytalerne. Tror dette skal være ganske riktig :P Vil også anbefale å kjøpe brukt basskasse hvis du skal ha noe skikkelige saker, hvis den ikke er ferdig innspillt og forsterken er ganske kraftig kan det fort ende med at du må kjøpe nye elementer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •