Audi a3 hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Audi a3 hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audi a3 hjelp

Jeg har byttet høytalere i bilen fra de originale som satt der.
    Jeg har puttet inn polk 5250. Lyden derimot har ikke blitt noen bedre. Det er alt for mye discant. Spillern er blaupunkt sevilla 40 watt. Jeg skjønner ikke noe særlig dette skulle være bra høytalere.

Er noen som har noen ide hva dette kan skyldes og hva jeg kan gjøre?

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel prøvd å justere diskant, mellomtone og bass på spilleren ja?:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp det har jeg . lyden suger rett og slett

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sjekke fasene da. Har du snudd fasene på høyttalerene i forhold til hverandre vil det kunne høres sånn ut...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg ikke men tviler sterkt på at jeg har koblet feil. Stakk innom autolyd idag og de sa at det kan være at de ikke er spillt inn. Det låter bæsj. Det sakl være gode høytalere så jeg er milt sagt skuffet. Spillern en blaupunkt sevilla 40 watt. Kan den ta all skylden.

POLK 5250

Takk for svar

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antagelig en sammenheng av flere ting;
    1. Først og fremst, sjekk fasen! Bare bytt om på + og - på den ene høyttaleren og hør da, det kan være feil i f.eks delefilter. Enklere er det å benytte balance, og får du bedre lyd med å spille bare med en kanal ifht til to, er garantert fasen feil! Bruk fader til å fjerne lyden fra evnt bakhøyttalere, fasefeilen kan også ligge mellom foran og bakhøyttalere.
    2. Er det tett rundt høyttalerene i dørene? En del biler har noen elendige plastringer som innfesting, er det ikke tett mellom foran og bak på høyttaleren låter det ikke bra uansett hva du gjør.
    3. Ha litt tålmodighet, elementene trenger noen timer på seg før de er innspillt.
    4. Spilleren får garantert ikke det beste ut av høyttalerne. De trenger høyere effekt og bedre strømreserver for å komme fullt til live, da trenger du en egen forsterker uansett.
    5. Har ikke erfaring med din spiller, men de fleste Blaupunkt jeg har hørt, har ikke akkurat overbevist meg lydmessig.

Vet ikke hvor store krav du stiller, men er det Hifi du er ute etter i bilen, oppnår du ikke det uten en del jobb. Ikke minst med demping/tetting av dører og trekking av bedre kabler, og som nevnt benytte en god forsterker.

Lykke til!

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Kjipt problem. Jeg tror mye løser seg om du kjøper en 2 eller 4 kanals forsterker.. Det hjelper uansett! Men spiller det forstsatt lyst å dårlig hadde jeg byttet de. PS: Skulle du trenge noen tips eller hjelp til bil stereo så er det bare å sende en PM!

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •