Audi TT - Prosjekt startet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 96
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audi TT - Prosjekt startet

Hei.

Jeg har da hentet meg en Audi TT, der jeg har noen planer om å få til et heftig multimediasystem, dersom jeg kan bruke det ordet.

Første skritt på lista er å få kjøpt inn en Pioneer AVIC-X1BT cd spiller m/ touchskjerm og navigasjon. Deretter har jeg store planer om å støpe en glassfiber form med plass til to skråmonterte 12" og innfelt forsterker i plexiglass i midten. Tegning av hvordan jeg vil at dette skal se ut, kommer etterhvert..

Jeg har lite peiling på bilstereo, lager derfor denne tråden. Er det noen i Vestfold området som brenner veldig for denne hobbyen, er det bare å gi en lyd fra seg hvis noen skulle ønske å hjelpe til med monteringer etc.

Bedre bilde av bilen utvendig og innvendig kommer etterhvert, samt alt som vil bli gjort skal det bli tatt bilder av - så tråden holder seg oppdatert. Håper på litt tips og triks etterhvert også, da jeg som sagt ikke har mye erfaring innen bilstereo.

Som alle andre, har jeg et budsjett, og velger derfor i starten å bruke de nåværende BOSE høyttalerene som står i TT'en orginalt fra Audi. Lite sugen på å begynne å bytte ut dette med det første.. med mindre noen har noe genialt å komme med?

8)

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan desverre ikke hjelpe deg, men vil gjerne gratulere deg med en rå designperle av en bil!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!8-)

Edit:
    Mulig jeg kontakter deg en dag jeg ruller i stockholm, spennende waf leilighet du har.. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har TT selv, så det blir spennende å se hva du får til!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende.

Hvor holder du til, og specs på bilen din? Har du det orginale anlegget fra Audi i? Skal holde tråden oppdatert... Mest spent på glassfiber prosjektet, noen som vet om gode støpere?

Tenkte å lakkere glassfiberstøpen i Piano "Gloss". Skal ikke ødelegge en designperle av bil pga. lyd.. 8)

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konge kid...skal ikke si hva jeg egentlig mener om bilen men... :-P Hva er specsa foresten? 3.2 V6'n??

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det!

Tar du alderen min i betrakning, tror jeg ikke det gitt... lever på brød og vann en god stund nå. 1,8T m/ 180hk er det jeg har endt opp med. Sort m/ helskinn sort. Det er mange meninger om tt, selv synes jeg den er griselekker, men har full forståelse for de som ikke liker denne. Sort var et must for meg, påmontert senkesett, samt har 19" felger til sommer, eneste jeg savner er plass til venner.............8-)

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært litt inaktiv i denne tråden, får bare beklage dette. Men nå ruller det i gang, og ting har begynt å skje. Har fått montert drømmesystemet, det ble utrolig bra og lekkert etter min mening.. Det endte da altså som i første post med en Pioneer AVIC-X1BT. Systemet fungerer helt utmerket, knall god skjerm, touch fungerer utmerket. Navigasjonen er av en klasse jeg ikke har sett maken til, bluetooth/handsfree systemet fungerer suverent. Film/Musikk dvd og MP3 navigasjon med mappevisning er som en drøm. Utrolig morsom spiller, med mange flotte funksjoner..

Det at spilleren kan se ut som en "vanlig" spiller når man parkerer, er heller ikke dumt. Bilder kommer! Fikk hjelp av en dyktig person i Oslo til å montere dette, da hanskerom, dashbord og taklister måtte av for å montere alt slik det burde se ut, nemlig skjult.

Neste steget på listen er å bytte ut frontsettet, samt støpe inn noen berryliums diskanter fra Focal i dashen. Samt bygge om bagasjerommet fullstendig, ser ut som det ender med Focal og Audison her også. Har tenkt å bruke reservehjulsbrønnen til dette også, for å utnytte mest mulig plass. Vi har vel alle sett The Fast And The Furious m/ etterfølgere, det er lett å bli hektet......... Kan nevne idèer som filt, støp, lakkering, plexiglass og lys. Harry for noen, gøy for andre - man må ikke glemme at jeg er ung:wink: Dette er drømmen og planene videre, vi får se hva vi kan få til. Tråden skal holdes aktiv nå.

Og igjen, er det noen ivrige entusiaster der ute - så trenger jeg hjelp til kabelstrekking og lignende. Da gjerne med noen som har en god del mere peiling på dette enn meg. Til støping og lignende bruker jeg "faglig" personell.

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende og følge med på det her gitt
    Hvilke subber skal du ha da?
    Må legge ut bilder av både bil og anlegg da!!
    Å grattis med ny bil

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med å montere 1 eller 2 av FOCAL 33KX, 13" sub.

Disse elementene har følgende specs:
    330mm (13") Bass med K2 sandwich composite membran
    Dobbel 65mm Svingspole på kaptonformer
    Multi ferrite magneter: 18 ringer
    Høykvalitets spider med innvevde lisser til svingespolen
    VAR (Ventilation Auto Regulated)
    Maks effekt: 800W
    RMS effekt: 400W
    Følsomhet (2.83V/1m): 90dB
    Frekvensrespons: 30Hz-1,0kHz (avhengig av kasse)
    Beregnet for 30 til 50 liter lukket kasse
    Impedans 2x2 Ohm

Jeg har desverre ikke hørt disse elementene, men stoler mye på rykter - samt Focal er kjent for å levere varene sine. Dette er uansett spennende, og veldig gøy. Jeg prøver desperat å finne en entusiast med litt erfaring til bistand, men vi får se. Har faglige kontakter til å hjelpe meg ved behov, men slikt koster. Ikke minst, er det veldig gøy med noe man har skapt selv. Så, er det noen der ute - gi beskjed! Takk for gratulasjoner, har hatt den i 1,5mnd. Men føles fortsatt som i går, herlig... :wink:

Audi TT - Prosjekt startet-focal-jpg

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan bli bra dette. Kan jo si litt om basic kabeltrekking. Nå vet jeg ikke helt hvordan det ser ut under panseret på tt'en, men du må se på torpedoveggen om det er noen gummi propper eller andre kabelgjennomføringer du kan bruke for å få ledningen inn i coupeen. Dette sitter som oftes rundt der styrestaget feks kommer igjennom. Tre ledingen igjennom her og monter en sikring nærmest mulig batteriet, hvertfall ikke lengre bort enn 60cm. Når du har fått den inn i bilen trekker du den langs ene siden under listene. Signalkabler trekker du da fra spilleren og bakover på motsatt side av strømmen. Dette for at det ikke skal bli støy i signalet. jording tar du fra ett egnet punkt baki. Skrap bort lakken slik at du får god kontakt. festet til baksetet kan feks være ett egnet punkt. Høyttalerkablene kan være lurt å trekke i midten av bilen for å hindre støy. Når det gjelder tykkelse på kabel og str på sikring, så kan du trekke så tykk kabel du får plass til (dvs så tykk som mulig) og sikringen burde være litt større enn alle sikringene på forsterkerne til sammen.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det, dette er igrunn ting jeg vet fra før. Det jeg er noe mere bekymret for er nøyaktig hvor som er mest egnet i en TT å trekke. Etter hva jeg har forstått er det flere med TT som har gått i "tak listen" bakover. Samt, det virker som mange må av med hanskerom/dash for å til noe fornuftig. Det er her entusiast ekspertisen hadde vært kjekk å fått.

Men som sagt, det er alltid mulig - så skal nok få til en løsning. :wink:

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil egentlig bare si gratulerer med fjong bil, og lykke til. Moro med prosjekter

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med fin bil. Hvis du trenger inspirasjon kan du jo sjekke Pioneers TT demobil, den er RÅ!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ordentli grom bil dette ja
    synes anlegg i bil er skikkeli moro
    må bare få meg en bil først:P

gleder meg til å se fremgangen og resultatet

lykke til!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gratulasjoner og støtte!
    Link til Pioneer sin demo TT?

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer Norge AS har en Audi TT som demobil

Litt lite bilder da. Var å tittet på den når de var innom forhandleren her oppe. Var dritfin.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, fin løsning bak. Ikke mye "bling bling". Men nøytralt og godt gjennomført. Ikke minst, beholder man noe bagasjeplass om ønskelig. Med elementene montert slik det var i Pioneer TT'en får man jo akustisk hjel av kupèen også... Flott bygg, men kanskje noe kjedelig? Av en eller annen grunn liker jeg ikke TT i sølv... :-?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

focal

Sitat Opprinnelig postet av kid
    Jeg regner med å montere 1 eller 2 av FOCAL 33KX, 13" sub.

Disse elementene har følgende specs:
    330mm (13") Bass med K2 sandwich composite membran
    Dobbel 65mm Svingspole på kaptonformer
    Multi ferrite magneter: 18 ringer
    Høykvalitets spider med innvevde lisser til svingespolen
    VAR (Ventilation Auto Regulated)
    Maks effekt: 800W
    RMS effekt: 400W
    Følsomhet (2.83V/1m): 90dB
    Frekvensrespons: 30Hz-1,0kHz (avhengig av kasse)
    Beregnet for 30 til 50 liter lukket kasse
    Impedans 2x2 Ohm

Jeg har desverre ikke hørt disse elementene, men stoler mye på rykter - samt Focal er kjent for å levere varene sine. Dette er uansett spennende, og veldig gøy. Jeg prøver desperat å finne en entusiast med litt erfaring til bistand, men vi får se. Har faglige kontakter til å hjelpe meg ved behov, men slikt koster. Ikke minst, er det veldig gøy med noe man har skapt selv. Så, er det noen der ute - gi beskjed! Takk for gratulasjoner, har hatt den i 1,5mnd. Men føles fortsatt som i går, herlig... :wink:

Audi TT - Prosjekt startet-focal-jpg

Focal er bra det, har hørt noen oppsett med dem, men den subben som har inponert meg mest er likefullt JLaudio W7 13,5" og 23,6kg men du kan jo ikke gå feil med noen av de merkene ville jeg tro.

JL Audio Products: Subwoofers / 13W7

Ta en kikk, vurder dem og lykke til med et potensielt sinnsykt bra prosjekt

(bildet som ligger ved er av 12"eren i samme serie)

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •