Audi TT - Prosjekt startet - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 96
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Gøy å se at noen har lyst å bygge litt bilstereo, er ingen ting som øker kjøre gleden mere enn god lyd i bilen! Har selv hatt bilstereo som hobby i 17-18år.

Du får spørre i vei vis det er noe du lurer på ang. teknikker og matrialler du bør benytte under byggingen.

Har noen bilder av bilen min liggende under minHIFI, http://avforum.no/minhifi/show.php/BEF .

Har sendt deg en PM.
    Jeg elsker bygging, skulle så gjerne vist mere om gode løsninger. Kreativiteten og "ånden" er der.. Har besvart din pm. Det hadde vært utrolig gøy å bygd "sammen" med noen som kan det, iallefall fulgt prosessen nøye i min egen bil. Det er slikt man lærer av. Dette er spennende, flott bygg du hadde utført også!

/kid.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg har fått nytt om at Lyric selger ut bilstereo delen sin med rimlig gode avslag nå, vet ikke om du er kjent med brax jeg men de har noen high end saker som er av det virkelige bra kaliberet, priset til rundt 25,000,- for et front sett.
    De sa det skulle bli solgt for 15,000,- kunne vere verd en titt kanskje?
    Så litt på det selv og det var virkelig flotte saker!
    Har også kabler, forsterkere, kondensatorer osv i samme merket og Helix men jeg er ikke så godt kjent med det.
    Tror det er veldig bra saker som de skal ha store tilbuds runder på.
    Skal ta en telefon, muligens kjøre en tur for å se hva dette virkelig er. Nedsatte priser er ikke å forakte.. :wink: Takk!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Hei Kid

Gratulerer med en frisk audi ! (er selv audi frelst, kommer alltid til å eie audi trur og håper jeg )
    Om jeg noen gang skulle hive ut Bose anlegget ville jeg testa komplett sett med Seas Lotus serie, har du tittet på de?
    Audi leverer fantastiske biler, må si jeg er nokså frelst selv. De er litt drøyt dyre å ha på verksted, men ellers topp! Bose anlegget var bare en stor skuffelse, spiller bedre i arbeidsbilen min. Seas virker spennende til fornuftige priser.. :wink:

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Ta BEF opp på tilbudet hans. Han er etter min erfaring utrolig kunskapsfull, nøye og ikke minst veldeig hyggelig. Han har vært en grunnmur i byggingen av Hjemmekino kinoen.
    Jeg har lagt merke til en god arbeidsånd, tillitsfull person og ikke minst kunskapsrik mann. Hyggelig at han engasjerer seg på denne måten, står det stor respekt av. Hadde vært morsomt å fått til noe mer via han muligens.. Tajm vil sjåw.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt prosjekt du har startet Jørgen Gleder meg til du legger ut bilder av herligheten... :-D Er Audi fan selv, så det skal bli artig og se hvordan dette blir med anlegg osv... Kom med noen bilder snart da. Verker etter og se! Lykke til...

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tråden har vært litt inaktiv, da jeg har hatt mye å gjøre med jobb. Men har ikke gitt opp prosjektet, som sagt, skjermen er montert. Bagasjerommet får jeg desverre ikke tid til å starte på før nærmere slutten av mars/starten av April. Målet er å ha det meste ferdig innen Mai. Vi får se:wink:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Tråden har vært litt inaktiv, da jeg har hatt mye å gjøre med jobb. Men har ikke gitt opp prosjektet, som sagt, skjermen er montert. Bagasjerommet får jeg desverre ikke tid til å starte på før nærmere slutten av mars/starten av April. Målet er å ha det meste ferdig innen Mai. Vi får se:wink:
    Det blir uansett artig og se! Få slengt ut noen bilder snart da...!?! Hvordan ble det med spilleren?
    Jeg har selv noen planer angående Audi. Men, det starter ikke før om ca litt under ett år tenker jeg. Kikker litt på og bygge om en S2, S4, S6 eller liknende. Ren bil med heftig stereo anlegg, mulig for konkurranse... :-D Også så klart med litt HK under panseret! For bilen skal kunne brukes som hverdags/arbeidsbil... Vi får se hva som skjer etterhvert! Gleder meg veldig til det.

Er det noen mulighet for meg og se på herligheten din en gang i framtiden eller? Holder til i Larvik selv. Og jeg vet hvem du er... Men, du vet ikke hvem jeg er... ops: :???: Hehe...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen, du må bare si ifra vis du trengte litt hjelp til prosjektet ditt. Står fortsatt inne med tilbudet mitt om hjelp

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Det blir uansett artig og se! Få slengt ut noen bilder snart da...!?! Hvordan ble det med spilleren?
    Jeg har selv noen planer angående Audi. Men, det starter ikke før om ca litt under ett år tenker jeg. Kikker litt på og bygge om en S2, S4, S6 eller liknende. Ren bil med heftig stereo anlegg, mulig for konkurranse... :-D Også så klart med litt HK under panseret! For bilen skal kunne brukes som hverdags/arbeidsbil... Vi får se hva som skjer etterhvert! Gleder meg veldig til det.

Er det noen mulighet for meg og se på herligheten din en gang i framtiden eller? Holder til i Larvik selv. Og jeg vet hvem du er... Men, du vet ikke hvem jeg er... ops: :???: Hehe...
    Det er spennende med bygg. Fortell meg litt hvem du er da..? Det er selvfølgelig ikke noe problem å få sett litt på den, en prøvetur kan vi sikkert også ordne om nødvendig... :wink: Skal få lagt ut bilder av spilleren i løpet av helgen iallefall! : )

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det BEF! : )
    Jeg har selvfølgelig ikke glemt deg, må bare få roet ned arbeidsdagene noe først. Har tatt vare på mobil nummeret ditt, så slår på tråden når tiden er inne. For tiden sitter jeg dypt begravd med jobb, men ser ut som ting roer seg nå mot slutten av måneden eller ved ny månedstart...

Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Hei igjen, du må bare si ifra vis du trengte litt hjelp til prosjektet ditt. Står fortsatt inne med tilbudet mitt om hjelp

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen merkelig grunn har jeg ikke fått med meg denne tråden.... Bilstereo er morro, men uten å ha noe særlig erfaring på området vil jeg tro at det også kan være en skikkelig utfordring å få til, både lydmessig og estetisk. Uansett, det blir kult å se hva du ender opp med i TT`n din Kid. Det er forresten en Shell-stasjon like ved meg som er samlingssted for strømmen`s rånere. Når du komme hit på demo (forhåpentligvis får jeg satt opp noe om ikke så lenge) får vi ta turen ned og brife litt dersom anlegget er på plass

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det estetiske/kosmetiske i bil er ofte vanskelig, jeg godtar ikke en harry basskasse som ligger å slenger baki bagasjerommet :razz: Hehe, bestandig moro det! Å få et anlegg til å låte godt i bil er nesten vanskeligere enn i kinorommet, men til gjengjeld setter man seg ikke i "sweetspot" i en bil for å skikkelig lytte. Men er deilig med litt god lyd når man skal på lang tur gitt... og jeg kjører mye, har vel runda 12.000km på 2 måneder nå.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er spennende med bygg. Fortell meg litt hvem du er da..? Det er selvfølgelig ikke noe problem å få sett litt på den, en prøvetur kan vi sikkert også ordne om nødvendig... :wink: Skal få lagt ut bilder av spilleren i løpet av helgen iallefall! : )
    Mitt navn er Jonas. Nevner ikke etternavn her inne... Kjenner Christoffer og Patrick Lund ganske godt. Christoffer gikk i parallell klassen min på ungdomsskolen! Og jeg ble derfor godt kjent med han pga hifi. Kjenner derfor også Patrick pga at jeg har vært masse hjemme hos Christoffer på Verningen. Har sett deg noen sene kveldstimer i helgene på parkeringsplassen på Nordbyen. :-D Når jeg har måttet gå hjem fra forskjellige ting... Nevner Christoffer osv, pga at han har nevnt for meg at han også vet hvem du er. Har møtt deg også, visst jeg ikke husker helt feil... Hehe.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, kjenner både Christoffer og Patrik. Har vært hos Chris en gang, og vært sammen med han en del ganger osv. Ble vel kjent pga. hifi vi også, artig skrue. Like lat som meg :wink: Hehe, du får hyle neste gang da vettu, så får jeg kjøre deg dit du skal :razz:

Liker å kjøre om natta, så stemmer nok det at jeg er på parkeringsplassen på nordbyen en del å møter folk osv...

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess, kjenner både Christoffer og Patrik. Har vært hos Chris en gang, og vært sammen med han en del ganger osv. Ble vel kjent pga. hifi vi også, artig skrue. Like lat som meg :wink: Hehe, du får hyle neste gang da vettu, så får jeg kjøre deg dit du skal :razz:

Liker å kjøre om natta, så stemmer nok det at jeg er på parkeringsplassen på nordbyen en del å møter folk osv...
    Hehe! :razz: Det kan nok kanskje skje det... Har faktisk nummeret ditt også... Fikk det da du egentlig skulle på demo til Scic. Prøvde og ringe... Men, ingen svarte... :razz: Christoffer er en artig skrue ja! Det kan jeg trygt skrive under på! Få slengt ut noen bilder snart av hvordan det ble med multimedia spilleren da. Hvordan skal det videre prosjektet utføres? Valgt ut noen komponenter enda...?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en del lytting tror jeg at det ender med focal frontsett, men bagasjerommet tenkte jeg at jeg skulle få til med litt sammarbeid fra BEF. Så da får vi se hva som ender opp der.. bilder skal komme, men sitter bare med arbeidslaptop for tida, så må få skalert dem ned noe.. Hehe, bare å ringe å mase neste gang det! :wink:

Audi TT - Prosjekt startet-multimedia-jpg

Audi TT - Prosjekt startet-bilen-jpg

Beklager sensur av siste bilde, men personen er en buddy, og ikke meg:wink:

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en del lytting tror jeg at det ender med focal frontsett, men bagasjerommet tenkte jeg at jeg skulle få til med litt sammarbeid fra BEF. Så da får vi se hva som ender opp der..
    Ja du får si ifra, så skal vi alltids finne på noe bra til bilen din

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres flott ut, BEF Må bare få overstått neste ferie økonomisk som kommer nå veldig raskt, så etter det er det klart for litt action :wink: Ser ut som det blir start på prosjektet i bagasjen tidlig April måned.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=kid]Etter en del lytting tror jeg at det ender med focal frontsett.

Hvem av modellene da? Jeg har vært inne på tanken jeg også. Om og kanskje benytte meg av noe slikt: http://www.iceaudio.no/images_produk...c3e07f9dfda6e8
    til frontsett...

Hva har du sett på da Kid!?! :razz:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres flott ut, BEF Må bare få overstått neste ferie økonomisk som kommer nå veldig raskt, så etter det er det klart for litt action :wink: Ser ut som det blir start på prosjektet i bagasjen tidlig April måned.
    Det blir kjempe artig og eventuellt følge en byggeprosess av alt sammen... Det må du passe på og lage!

Ferier er alltid noe dritt! Det er derfor jeg alltid jobber i de... :razz: Hehe...

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •