Audi TT - Prosjekt startet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 96
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Jeg har en 1999 mod, muligens den mest strøkne 99mod i Norge? Haha, neida, men til å egentlig være "såpass" gammel får jeg stadig spørsmål om den er kjøpt ny eller om det er 2005 modell etc.

Når det kommer til quattro vs forhjuls trekk har selvfølgelig quattro fordel på både vinterføre og i svinger, men det kommer likevel an på føreren som kjører... Noen mennesker klarer å kjøre fra en Lamborghini med et gammelt "ræl av en bil", noe handler om hvor syk man er også.

Det jeg sier nå, betyr selvfølgelig ikke at jeg er en grisekjører :wink:

/kid
    for å si det ganske kort det angående to hjulstrekk vs fire hjuls strekk.
    men to hjuls trekk får du berdre aks, og litt topp fart, ( på ein god dag ) siden gir kassen i ein 4wd "stjeler " ein del effekt. men ein 4wd klarer til gjenn gjeld å fa alle krefte ned på veien, i motsetning til enkelte 2wd, som bare spinner.
    om den ligger bedre i svingene kommer ann på hvilken bil det er ( 4wd altså )

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er det jeg skrev etter den posten di quota,

EDIT: eller over :P

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sevlfølgelig longbow, men en tt med riktige dekk slipper ikke på tørr asfalt. Tross alt en nokså "tung" bil, i forhold til størrelse... Om noen med TT Quattro 180hk mener dem kjører fra meg, så må dem gjerne prøve:-D

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall
    Grattis med flott bil.
    Det er en bil som virkelig ser bra ut.
    Artige planer ang lyd også. Blir int å følge med i tråden din her.

Om du putter inn focal i bilen får du ihvertfall veldig flott lyd. Har det selv i bilen min, og det låter veldig fint. Det låter bra både på lave og høye volum, så jeg er fornøyd.

:-)
    Takk for dette tralltrall, har stor tro på focal - så gleder meg veldig til dette... Skal bli deilig å kunne nyte litt musikk mens man kjører også. Det orginale "Bose" anlegget er rett og slett, dass.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sevlfølgelig longbow, men en tt med riktige dekk slipper ikke på tørr asfalt. Tross alt en nokså "tung" bil, i forhold til størrelse... Om noen med TT Quattro 180hk mener dem kjører fra meg, så må dem gjerne prøve:-D
    de kjører fra deg på en svingete vei:wink:
    Du må tenka på att en 4-hjulstrekk kan "dra" seg igjennom svingen!
    mens forhjul ikke kan! den vil også slippe lettere forran og gå rett fram istedenfor rundt svingen!

Fordi hvis du har kraftig g-krefter fra siden pluss att hjulene arbeider vil det slippe!

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fysikkens lover gjelder selvfølgelig, men det at det slipper bør ikke alltid være negativt?? Men begynner å dra seg litt oftopic dette, skal dreie seg om lyd:-D

Skal prøve å få tatt bilder i morgen så langt...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fysikkens lover gjelder selvfølgelig, men det at det slipper bør ikke alltid være negativt?? Men begynner å dra seg litt oftopic dette, skal dreie seg om lyd:-D

Skal prøve å få tatt bilder i morgen så langt...
    vet det skal dreie seg om lyd

Men det er veldig NEGATIVT når du slipper med forhjulstrekk!
    Det er ikke på samme måte som å sladde! du går rett fremm!!

dvs. rett ut i grøfta! å du skjønner tydeligvis ikke hvor store forskjeller det er mellom 4-hjulstrekk og forhjulstrekk! så denne diskusjonen mener jeg er unødvendig å fortsette!

virker ikke som om du vil skifte mening uansett

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha, jeg vet selvfølgelig forskjellen da jeg har kjørt begge deler mye. Og en 4wd har selvfølgelig mange store fordeler :wink: Spessielt nå på vinteren kunne jeg godt tenkt meg en Quattro, men man kan ikke få i pose og sekk... Når jeg skrev alltid, mente jeg selvfølgelig når man er forberedt på det, og er ute for å leke.. :wink:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clsc-215
    de kjører fra deg på en svingete vei:wink:
    Du må tenka på att en 4-hjulstrekk kan "dra" seg igjennom svingen!
    mens forhjul ikke kan! den vil også slippe lettere forran og gå rett fram istedenfor rundt svingen!

Fordi hvis du har kraftig g-krefter fra siden pluss att hjulene arbeider vil det slippe!

men nå har det jo seg sånn at du egentlig ikkje skal gi gass i svingene, da du lett kan miste kontrollen...... det er ikkje helt uten grunn at stort sett alle ( vert fall veldig mange ) har 2wd....... ein 2wd kan lett bli 0,5-1sek kjappere fra 0-100......støtter kid her....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en bil med 4-hjulstrekk holder mye mer gass i svingen uten att fronten eller rævv sklir ut!

men når du sier 2 hjul er best, så hvorfor bruker man ikke det i rally?
    er greit underlaget er "glattere" sånn sett, men vil bli samme effekt i stor fart på asfalt.

ta å se på wrc løp, prøv å legg merke til hvordan de legger opp bilene før svingen! for å så dra bilen rundt
    er faktisk ganske fett å se på hvis du legger merke til detaljer

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en bil med 4-hjulstrekk holder mye mer gass i svingen uten att fronten eller rævv sklir ut!

men når du sier 2 hjul er best, så hvorfor bruker man ikke det i rally?
    er greit underlaget er "glattere" sånn sett, men vil bli samme effekt i stor fart på asfalt.

ta å se på wrc løp, prøv å legg merke til hvordan de legger opp bilene før svingen! for å så dra bilen rundt
    er faktisk ganske fett å se på hvis du legger merke til detaljer

snakket vi om rally no...... nei, det gjorde vi ikkje, vi snakket om vanlig ASFALT vei...... men hvorfor har skyline, ferrari, lambogini, BMW m serie osv alle ( stor sett, 90 % ) 2wd???

det er begrensa kor masse vei grep som er nødvendig for å "holde" bilden på veien, der for er det stort sett nok med 2wd, bortsett fra dei som må ha 4wd for å få all effekten ned i bakken under aks....
    med ein bak hjuls dreven bil, blir bilden drad ned mot bakken når du gir gass, den fester seg når du gir gass.... viss eg ikkje husker helt feil har F1 biler også bakhjuls strekk.....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    snakket vi om rally no...... nei, det gjorde vi ikkje, vi snakket om vanlig ASFALT vei...... men hvorfor har skyline, ferrari, lambogini, BMW m serie osv alle ( stor sett, 90 % ) 2wd???

det er begrensa kor masse vei grep som er nødvendig for å "holde" bilden på veien, der for er det stort sett nok med 2wd, bortsett fra dei som må ha 4wd for å få all effekten ned i bakken under aks....
    med ein bak hjuls dreven bil, blir bilden drad ned mot bakken når du gir gass, den fester seg når du gir gass.... viss eg ikkje husker helt feil har F1 biler også bakhjuls strekk.....
    men når vi ikke snakka om Rally! hmm, hvorfor F1 da?=

men skyline har desverre 4wd nyere lambo har kun 4wd, ferrari skal begynne med 4wd (etter rykter)

og det er store forskjeller på bakhjul og forhjul!! så man kan ikke sammenligne en 2wd forhjul mot en 2wd bahjul.

grunnen til att bmw M tidligere ferrari, lambo og porche har bakhjuls trekk er att BMW er en "lekebil" derav sladde villig med bakhjuls trekk!
    Ferrari, porche og lambo har midtmontert og bakmontert motor! da er det mye billigere med bakhjuls trekk, pluss att det også er "lekebiler"

Men 1 ting! hvorfor bruker absolutt ingen forhjulstrekk i løp?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om tråden min holder seg noe lyd artet, da dette opprinnelig skal være en prosjekt tråd :wink: Vi vet vel alle at 4wd i de fleste tilfeller er mest egnet ved dårlige "kjøreforhold" uansett.. og i Norge har vi mye av hva man kan kalle dårlige kjøreforhold - nesten hele året. Men for min lommebok, og mine krav til bil - er det ingen annen bil en Sort Audi TT helskinn med 5-trinns kasse som er blandt alternativene. Hadde jeg hatt mere kroner å lagt i bil, skulle jeg kjøpt en Impreza WRX Sti / Lancer Evo. Dette er biler jeg mildt sagt har forelsket meg i etter demonstrasjoner, men man kan ikke ha alt her i verden - og det er aldri for sent:wink: Synes vi avslutter denne diskusjonen om 2wd/4wd, evt. start en egen tråd om dette. 4wd har bedre kjøreegenskaper så lenge systemet fungerer som det skal, noen som har reparert på et Quattro system? Isåfall kunne dem ønske at dem hadde 2wd økonomisk.

men når vi ikke snakka om Rally! hmm, hvorfor F1 da?
    Fordi hva vi diskuterer er kjøring på asfalt:wink:
    Avslutter dette nå.. hold tråden til lyd, takk! :wink:

/kid

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva blir det til ?

Sett noe mer etter utstyr?

Focal er bra det og skjønner om du vil ha det samme rundt hele, men hadder vert kult å se et par JLer pent innbygget i en TT men de er vel kanskje for store rent fysisk?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver fortsatt å snoker litt, tenkte jeg skulle prøve å få til en ferie i nærmeste fremtid - så det blir litt tid til evt. bygging.. :wink:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om tråden min holder seg noe lyd artet, da dette opprinnelig skal være en prosjekt tråd :wink: Vi vet vel alle at 4wd i de fleste tilfeller er mest egnet ved dårlige "kjøreforhold" uansett.. og i Norge har vi mye av hva man kan kalle dårlige kjøreforhold - nesten hele året. Men for min lommebok, og mine krav til bil - er det ingen annen bil en Sort Audi TT helskinn med 5-trinns kasse som er blandt alternativene. Hadde jeg hatt mere kroner å lagt i bil, skulle jeg kjøpt en Impreza WRX Sti / Lancer Evo. Dette er biler jeg mildt sagt har forelsket meg i etter demonstrasjoner, men man kan ikke ha alt her i verden - og det er aldri for sent:wink: Synes vi avslutter denne diskusjonen om 2wd/4wd, evt. start en egen tråd om dette. 4wd har bedre kjøreegenskaper så lenge systemet fungerer som det skal, noen som har reparert på et Quattro system? Isåfall kunne dem ønske at dem hadde 2wd økonomisk.

Fordi hva vi diskuterer er kjøring på asfalt:wink:
    Avslutter dette nå.. hold tråden til lyd, takk! :wink:

/kid
    greit... eg skal gi meg... siden dette er at av forum, og ikkje bil forum..... sorry......

lykke til videre med bilen/lyden da....

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brax

Driver fortsatt å snoker litt, tenkte jeg skulle prøve å få til en ferie i nærmeste fremtid - så det blir litt tid til evt. bygging.. :wink:

Jeg har fått nytt om at Lyric selger ut bilstereo delen sin med rimlig gode avslag nå, vet ikke om du er kjent med brax jeg men de har noen high end saker som er av det virkelige bra kaliberet, priset til rundt 25,000,- for et front sett.
    De sa det skulle bli solgt for 15,000,- kunne vere verd en titt kanskje?
    Så litt på det selv og det var virkelig flotte saker!
    Har også kabler, forsterkere, kondensatorer osv i samme merket og Helix men jeg er ikke så godt kjent med det.
    Tror det er veldig bra saker som de skal ha store tilbuds runder på.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kid

Gratulerer med en frisk audi ! (er selv audi frelst, kommer alltid til å eie audi trur og håper jeg )
    Om jeg noen gang skulle hive ut Bose anlegget ville jeg testa komplett sett med Seas Lotus serie, har du tittet på de?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Spennende prosjekt

Gøy å se at noen har lyst å bygge litt bilstereo, er ingen ting som øker kjøre gleden mere enn god lyd i bilen! Har selv hatt bilstereo som hobby i 17-18år.

Du får spørre i vei vis det er noe du lurer på ang. teknikker og matrialler du bør benytte under byggingen.

Har noen bilder av bilen min liggende under minHIFI, http://avforum.no/minhifi/show.php/BEF .

Har sendt deg en PM.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta BEF opp på tilbudet hans. Han er etter min erfaring utrolig kunskapsfull, nøye og ikke minst veldeig hyggelig. Han har vært en grunnmur i byggingen av Hjemmekino kinoen.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •