Audi TT - Prosjekt startet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 96
  1. #21
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for tips. JL har jeg hørt mye bra om, samt sett en del gode bygg med. Så det er definitivt en god kandidat. Noe av årsaken til at jeg har "valgt" Focal bass også, er at frontsettet blir i Focal - derfor nokså fristende å kjøre det hele veien - uten at det har noen stor betydning. Men vi får se, må diskutere litt med lommebok og medhjelper... :wink:

  2. #22
    Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hehe, kan ikke si att det er stor plass til passasjerer i en TT

    Men det er en grisefet bil! og med den nest kraftigste 1.8 L sparker det godt!
    er det Quattro eller bare forhjulstrekk?
    vi hadde en 1.8 L som var chippa i hue og rævva

    men til annlegget!
    Har du tenkt til å gi opp den lille plassen du har til bagasje for høyttalere?
    du skal sikkert bruke bilen til annet en bare kjøring å musikk?

  3. #23
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Desverre" kun forhjulstrekk, ulempe på vinteren - men sprekere på sommer(?). Den sitter uansett som støpt på veien med det påmonterte senkesettet og dekksettet. Kan vel ikke helt kalle min 1,8T helt orginal heller, så tror jeg skal klare å holde følge med en orginal 225hk versjon. Hehe:wink:

    Når det kommer til bagasje plass er bagsetene ubrukelige som sitteplasser, og fungerer derfor utmerket som bagasjeplass. Jeg har tenkt å bruke reservehjulsbrønnen, så får også noen få cm. til bagasje baki når det er behov. Bilen er opprinnelig en lekebil, blir derfor også brukt som en. Har mulighet til å disponere to vanlige personbiler, en stasjonsvogn og en arbeidsbil utenom. Les: Disponere, jeg eier ikke disse bilene(!). Har derfor anledning til å bruke TT'en som ren "lekebil", og bruke de andre til turer og lignende ved behov for plass.

    :-D

  4. #24
    Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "bare" forhjul ja
    bilen vil gå ørlite bedre pgr.av treghet i aksler osv.
    Men quattro er en stor fordel for å klare svinger i stor fart!
    så det quattro taper på aks, tar den igjen i svingene!
    den vi hadde var bremsa til litt over 350 hk

    Men å kaste subbene i brønnen er jo en god idè! får håpe du ikke punkterer da:neutral:

    Det er jo en liten "cocpit" så skal ikke mye til får å få mye lyd ut av lite
    og Focal har fått mye skryt på lyd kvalitet! så dette blir nok bra.

  5. #25
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har du climatronic eller noe slikt, så går de "tykkeste" strømkablene gjennom der. Vil du ha værsting subb så gå for RE XXX. Trenger bare 1 av disse, og en heftig forsterker . Stroker PRO er også en veldig god sub.

    Men Focal og JL er helt råe dem også.

  6. #26
    Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Takk for det!

    Tar du alderen min i betrakning, tror jeg ikke det gitt... lever på brød og vann en god stund nå. 1,8T m/ 180hk er det jeg har endt opp med. Sort m/ helskinn sort. Det er mange meninger om tt, selv synes jeg den er griselekker, men har full forståelse for de som ikke liker denne. Sort var et must for meg, påmontert senkesett, samt har 19" felger til sommer, eneste jeg savner er plass til venner.............8-)
    kor gammel er den??? lurer på å kjøpe lik selv...... men det koster.... sykt stilig dvd/ navigasjon spiller...... misunelig...

  7. #27
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morel! Ikke høyest, ikke dypest - men faktisk pent!

  8. #28
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Morel!
    Aldri testa Morel sub, men komponentsettene dems er enestående .

  9. #29
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

  10. #30
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Aldri testa Morel sub, men komponentsettene dems er enestående .
    Sub er ikke alt, bruk mest penger på frontsettet, å bruke penger på at musikken skal gestalte seg er vel ikke like viktig som å faktisk ikke skjemmes av å sette på låter man liker hjemme? Nå kanskje du flytter cd-sammlinga ut i bilen? Men det evige spørsmålet for bilister er jo: "Hvor er sweetspot?"

    Skal se om jeg har tid til å titte på noe jeg kan anbefale, selv om bilstereo ikke akkurat er noe jeg "kan". Derimot Kid kan vi jo si det sånn at du kan kjøre turen til meg raskere enn jeg kan ta turen til deg nå... Urettferdig. Akto likte virkelig bilen min, makan til månefjes har du aldri sett

    Morel Elate 9


    ELATE 9
    Nominal Impedance 4 Ohm
    Power Handling 200W
    Max. Transient Power Handling 1000W
    Sensitivity (2.83V/1M) 89dB
    Frequency Response 20-25000Hz
    Crossover Point 1800Hz
    Voice Coil DiameterWoofer:Tweeter: 75mm (3")28mm (1 1/8")
    Voice Coil WireWoofer:Tweeter: Hexatech AluminumHexatech Aluminum
    Magnet SystemWoofer:Tweeter: Hybrid rear ventedDouble Neodymium magnet
    Mounting DepthWoofer:Tweeter: 71mm (2.8")20mm (0.8")

    Morel Elate 6. 6.5" kickbass/mid



    SPECIFICATIONS ELATE SW 6" WOOFER
    Nominal Impedance 4 Ohm
    Power Handling 180W
    Max. Transient Power Handling 1000W
    Sensitivity (2.83V/1M) 89dB
    Frequency Response 25-4000Hz
    FS 50Hz
    Voice Coil Diameter 75mm (3")
    Voice Coil Height 14.5mm (0.57")
    Voice Coil Type/Former Aluminum
    Voice Coil Wire Hexatech Aluminum
    DC Resistance 3.7 Ohm
    Voice Coil Inductance @1kHz 0.38MH
    Magnet System Hybrid rear vented
    HE-Magnetic Gap Height 6mm (0.25")
    B-Flux Density 0.8T
    BL Product/BXL 6.35
    Max. Linear Excursion/Xmax 8.5mm (±4.25mm)
    Suspension Compliance CMS 721
    Mechanical Q Factor QES 0.39
    Total Q Factor Q/T 0.33
    QMS 2.06
    Mechanical Resistance RMS 1.03kgS¹
    Moving Mass MMS 13.56gr (0.48oz)
    Equivalent Car Air Load VAS 14.35L (0.51ft³)
    Effective Pison Area SD 119cm² (18.45in²)
    Cone Type One-piece formed
    Cone Material DPC
    Unit Diameter 165mm (6½")
    Mounting Depth 61mm (2.37")
    Mounting Cutout 141mm (5.55")
    Net Weight 1.18kg (2.6lb)



    Morel Elate 10


    SPECIFICATIONS ELATE SW 10" WOOFER
    Nominal Impedance 4 Ohm
    Power Handling 200W
    Max. Transient Power Handling 1000W
    Sensitivity (2.83V/1M) 92dB
    Frequency Response 15-3000Hz
    FS 32Hz
    Voice Coil Diameter 75mm (3")
    Voice Coil Height 14.5mm (0.57")
    Voice Coil Type/Former Aluminum
    Voice Coil Wire Hexatech Aluminum
    DC Resistance 3.8 Ohm
    Voice Coil Inductance @1kHz 0.63MH
    Magnet System Hybrid rear vented
    HE-Magnetic Gap Height 6mm (0.25")
    B-Flux Density 0.95T
    BL Product/BXL 9.36
    Max. Linear Excursion/Xmax 8.5mm (±4.25mm)
    Suspension Compliance CMS 518
    Mechanical Q Factor QES 0.46
    Total Q Factor Q/T 0.36
    QMS 1.69
    Mechanical Resistance RMS 2.92kgS¹
    Moving Mass MMS 49.2gr (1.74oz)
    Equivalent Car Air Load VAS 76.40L (2.70ft³)
    Effective Pison Area SD 324cm² (50.22in²)
    Cone Type One-piece formed
    Cone Material DPC
    Unit Diameter 263mm (10.35")
    Mounting Depth 74mm (2.91")
    Mounting Cutout 230mm (9.05")
    Net Weight 1.47kg (3.24lb)

    Selv om det ikke er å oppdrive her på holmen er dette en fristende sak å se baki bilen din, en audiofil løsning.

    ACCUSET ALIGNMENT SYSTEM


    Testene av morel er ganske entydige rundt omkring. Litt den samme kultusen som SVS og ML har fåt. De kalles jo for Car Stradivari.

    Tester avElate finner du her

  11. #31
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du skal ikke se bort i fra at jeg kan finne på å ta en tur nei, hehe. Jeg skal selvfølgelig legge kroner i frontsett også, focal frister som sagt veldig her. Er ute etter et pentspillende anlegg, samtidig som jeg skal ha mulighet for å ha det litt gøy en sen lørdags kveld... Man må ikke glemme min alder, mulighet for litt "dunk dunk" i bil er også gøy!

    Synes uansett dette blir spennende, er været litt bedre i morgen skal jeg få tatt noen bilder... Nyttesløst å vaske i dag med all den dritten på veien.

  12. #32
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    kor gammel er den??? lurer på å kjøpe lik selv...... men det koster.... sykt stilig dvd/ navigasjon spiller...... misunelig...
    Jeg har en 1999 mod, muligens den mest strøkne 99mod i Norge? Haha, neida, men til å egentlig være "såpass" gammel får jeg stadig spørsmål om den er kjøpt ny eller om det er 2005 modell etc.

    Når det kommer til quattro vs forhjuls trekk har selvfølgelig quattro fordel på både vinterføre og i svinger, men det kommer likevel an på føreren som kjører... Noen mennesker klarer å kjøre fra en Lamborghini med et gammelt "ræl av en bil", noe handler om hvor syk man er også.

    Det jeg sier nå, betyr selvfølgelig ikke at jeg er en grisekjører :wink:

    /kid

  13. #33
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Har du climatronic eller noe slikt, så går de "tykkeste" strømkablene gjennom der.
    Takk for tips, dette skal noteres til sjekk når byggingen starter..

  14. #34
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Jeg har en 1999 mod, muligens den mest strøkne 99mod i Norge? Haha, neida, men til å egentlig være "såpass" gammel får jeg stadig spørsmål om den er kjøpt ny eller om det er 2005 modell etc.

    Når det kommer til quattro vs forhjuls trekk har selvfølgelig quattro fordel på både vinterføre og i svinger, men det kommer likevel an på føreren som kjører... Noen mennesker klarer å kjøre fra en Lamborghini med et gammelt "ræl av en bil", noe handler om hvor syk man er også.

    Det jeg sier nå, betyr selvfølgelig ikke at jeg er en grisekjører :wink:

    /kid

    Enig, er sjåføren som til syvende og sist som teller . Quatro er dog utrolig digg. Bakhjul er uansett det som herjer mest .

  15. #35
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Disponerer en BMW 520 når det herjer som mest med snø, så skal vel ikke klage. Artig på parkeringsplassen det, bakhjul er definitivt morsomst på vinteren...

  16. #36
    Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    er riktig det du sier med fører har mye å si!

    Men tenkte hvis 2 like gærne førere i quattro vs forhjul så blir det andre boller

    det er ikke fullt så mye lek i en forhjul, man kan sladde på brekket! men blir vanskelig å gasse seg rundt en sving og ta over kontra sladden rundt neste:-D

    Men 1 ting er 100% sikkert! du har kjøpt deg en råå bil som du sikkert kommer til å få mye morro med! Lyden i 4'eren på høyt turtall og gjerne ett effekt annlegg er rå! audi TT er ingen bil å spøke med

  17. #37
    Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Sub er ikke alt, bruk mest penger på frontsettet, å bruke penger på at musikken skal gestalte seg er vel ikke like viktig som å faktisk ikke skjemmes av å sette på låter man liker hjemme? Nå kanskje du flytter cd-sammlinga ut i bilen? Men det evige spørsmålet for bilister er jo: "Hvor er sweetspot?"
    Bump, det er jo bare jeg som er så lame at jeg editerer inn anbefalinger heller enn å legge til en post. Litt for forsiktig her...

  18. #38
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, en midtstilt sweetspot er det sjeldent i en bil - med mindre man trives midten baki - noe min bil iallefall mangler. 4-seter.. Eller 2 om man vil. :wink:

  19. #39
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gå for DLS... Welcome to DLS-Sweden
    Lager fantastisk lyd til bil... og som andre sier.. bruk mest penger på frontsett (DLS toppmodell til ca 5 lapper, så ikke så dyrt uansett). Men det vanskeligste er å bygge alt og få det til å låte bra... man vil veldig sjelden bygge ting på ny, så vær nøye på å beregne mål og montere alt riktig.

    Angående kabler i bil.. SKJERMING SKJERMING OG ATTER SKJERMING....

  20. #40
    Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grattis med flott bil.
    Det er en bil som virkelig ser bra ut.
    Artige planer ang lyd også. Blir int å følge med i tråden din her.

    Om du putter inn focal i bilen får du ihvertfall veldig flott lyd. Har det selv i bilen min, og det låter veldig fint. Det låter bra både på lave og høye volum, så jeg er fornøyd.

    :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •