Problem med JBL power PX-300.4!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med JBL power PX-300.4!!

Hei, jeg har et lite problem med min 1 år gamle px-amp. saken er den at når jeg skrur opp volumet (ikke veldig høyt etter min mening), så rekker jeg å høre ca en låt før forsterkeren skrur seg av. da er den HELT død. ingen lamper (protect osv) lyser, og det er umulig å skru den på igjen. Jeg er så nødt til å koble fra strømment helt, og så vente flere timer før den funker igjen. Utrolig irriterende. Jeg har en mistanke om at det kan være oppsettet i bilen som gjør det, har brokoblet to av kanalene som driver en JBL power P1222 sub 4ohm, og på de to resterende kanalene har jeg koblet både frontsettet og bakhøyttalerene (jeg vet dette ikke er et bra lydmessig oppsett, skal fikses snarest). frontsettet er jbl GTO 506ce 13cm komponentsystem og jbl gto 526e koaks bak. jeg mener dette skal gå bra, siden den totale impedansen blir 2ohm, som forsterkeren takler. Jeg har nå koblet av bakhøytt, for å se om problemet forsvant, og det har det foreløpig. Men det kan jo like godt være tilfeldigheter. Hvis noen har en anelse om hva det kan være, så er jeg meget takknemmelig for innspill! og hvis det er noe jeg har glemt å nevne, så er det bare å si fra.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare skummet igjennom her, å tanken er overbelastning. Prøv å kobble av de fremme og bak

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd å koble av de bak nå. jeg synes det er veldig rart om det er overbelastning, forsterkeren er ganske kraftig og burde klare å drive to par 5" høyttalere og en sub på greit volum. Burde den ikke heller gått i protect hvis den ble overbelastet, og ikke bare dø ut?

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt usikker egentlig. Hvor mange ohm er subben på? Hvis den er to ohm og du brokobbler så vil forsterkeren se 1 ohm. Noe dritt hvis den bare er 2 ohm stabil brokobblet. (noe den mest sannynlig er siden det er en 4 kanaler)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    suben er en dobbeltspole med 2ohms impedans per spole. har koblet de i serie slik at belastningen på forsterkeren blir 4 ohm. og den er stabil i 4 ohm brokoblet.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da virker det som om det er forsterkeren det er noe galt med ja

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det er det jeg tror og. har vært på bilradiospes med den, og de sa at det var svært lite feil på forsterkeren og at jeg måtte måle at det var spenning her og der. og alt det er i orden. Jeg ble skeptisk og ville undersøke litt mer før jeg sendte den inn når de sa at det kostet 650 kr hvis det ikke var noe galt med den! Vil heller bruke 650 på noe annet men bra at det er flere enn meg som mener det er noe galt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •