Er dette en grei lydpakke?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er dette en grei lydpakke?

Tenkte på 2 slike stage 3 hissige 10" Rockford Fostage basselementer:

Bilradiospesialisten - Rockford Fosgate P310D2 Punch serie

samt denne forsterekren til å drive dem:

Bilradiospesialisten - JBL Power PX-300.4

Han på bilradiospesialisten snakket om at det ville vært bedre med en mono blokk, men disse er en god del dyrere. Vil det være veldig nevnbar forskjell på denne forsterkeren og en monoblokk? monoblokkene koster jo ca dobbelt så mye :-/

Håper på tips ifra dere :-)

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig hadde jeg heller kjøpt denne : ELTEK AS

Eller denne :
    ELTEK AS

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en slik monoblokk gitt nok guffe til de Rockford Fostage subbene jeg har funnet?

1x450w i 4 ohm og 1 x 800w i 2ohm. basselementene er 2x2 ohm dobbeltspole vil det si at de er på 2ohm effektivt?

elementene yter 400w rms 800w max så lurte på om en slik monoblokk ville holdt, men synest de ligger bra ann i pris/ytelse og håper det er en kvalitetsforsterker :-)

Den JBL forsterkeren jeg så på var på 2 x 358w i 4 ohm mens monoblokken er 1 x 450w i 4 ohm. er det noen stor forskjell på disse 2 forsterkerene når det er snakk om de to 10" subbene egentlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville ha valgt en mere strømsterk forsterker.

Har hatt slike subber selv. liiiker strøm

er lav følsomhet så må litt til for å få lyd i det. kansje eg ville ha vurdert å bytte ut disse 2 halv gode mot en god ? feks Bilradiospesialisten - Rockford Fosgate Power Stage 1 T112D2

og Bilradiospesialisten - Rockford Fosgate Power T10001BD
    Lasket subben til 1 ohm så har du 1000 watt å leke med

men da blir det dyrer igjen. spørs jo hva subben skal matche ? hva mere skal du ha/har du ?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke det litt overkill? Det jeg var vandt med før var en bitteliten blaupunkt forsterker på 400w som drev 2 12" low quality Europris basskasse på 600w og jeg var faktisk ganske fornøyd med den :-P. synest forsterker til 6k og woofer til 3k blir litt i dyreste laget om ikke "litt for mye av det gode" for min del :-/

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor på død og liv RF? De er jo voldsomt tungdrevne, og de lavere versjonene er heller ikke så lik sine store brødre som derimot har en del å tilby.

Ville sett meg om etter en lettdreven sub gjerne med 91+db følsomhet. Tror du vil tjene på det gitt. Kanskje du sparer noen kr å? Bilradiospes er ikke den eneste forhandleren her i landet.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilradiospesialisten ligger rett ved hvor jeg bor så er mitt lokale stereobutikk, men har hørt ganske mye fra om RF derfra da og hadde nesten bestemt meg for det, men har fått en del dyrere forslag som virker litt overkill på hvaj eg egentlig behøver, så lurer nesten på å bare gå for en slik pakke JBL orange med forsterker kabler og 12" subb i kasse for rundt 3000 spenn, holder sikkert for meg det også. anlegg til 10 000 kan jeg nok ikke få meg ennå, og synest det blir i dyreste laget for hva jeg trenger ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke vurdert muligheten for at hopper du over RF å titter på andre merker som fks, hertz, Soundstream, focal etc så kan det fort hende du slipper mye billigere unna ? Samt får en lettdreven sub som spiller musikk, og ikke bare rumler.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet noe som passer bedre sammen i samme butikk faktisk :-)

Basselement: JBL POWER P1222 Bilradiospesialisten - JBL POWER P1222

Forsterker: JBL Power PX-600.2
    Bilradiospesialisten - JBL Power PX-600.2

Lettdrevent bass element på 2x2 ohm dobbeltspole samt en 2 kanals jbl forsterker som yter 1200w i 4 ohm, dette blir vel en bra sammensetning blir det ikke?

med ferdig basskasse kommer det på en ca 5500 kr med de 10% rabattene jeg får gjennom naf :-D , og tipper det blir mye trøkk for pengene der :-)

ps: Hva er best her lukket eller åpen kasse? Blir bassen mer presis og bedre med lukket kasse eller er det kasse med bassreflex som er best?

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er annbefalt? Lukket eller åpen kasse?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF = Thumbs down etter min mening

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er vel ikke en av delene som er anbefalt, men de er egnet til forskjellig bruk. Jeg har det elementet i en 34l lukket kasse, og der er det mye dypbass, men ikke så mye trøkk oppover i frekvensene. Bassen blir litt strammere med lukket kasse, mens du vil få en rimelig heftig boost med bassrefleks. Forsterkeren jeg bruker er en dynabel bf1702 som yter 530 watt, men har testet den på min jbl px-300.4 som er firekanaleren av den du ser på. Da får elementet ca 350 watt 4ohm, noe som er helt greit etter min mening. Den PX-600.2 vil gjøre jobben enda bedre, så med det oppsettet der har du bass så det holder! Men du må nok ikke tro at du klarer å få 1200 watt ut av den forsterkeren desverre Bilradiospesialisten er spesialister i å oppgi feilaktig informasjon. Den forsterkeren yter maks 714 watt brokoblet 4 ohm. Men det er nok effekt

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Lanzar på mine 2x12" RF Power stage1 woofere.
    www.megabillig.no

Funker meget bra iallefall.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •