Batteri, kondensator eller ny forsterker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man MÅ ikke bruke kondensatorer for enhver pris!
    Er kraftkilden (batteriet) til enhver tid i stand til å levere den effekten som kreves fra forsterkeren, uten noe vesentlig spenningsfall, så kan man klare seg uten.
    Men problemet er jo alt for ofte at dette ikke er tilfelle, og da hjelper det jo godt å skjøte på med et par kondensatorer, plassert så nær forsterkeren som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et ekstra batteri bak vil fungere på akkuratt samme måte som en kondensator, det vil gjøre spenningsfallet i strømkabelen mindre. Men ved å sette inn et gelebatteri spesiallaget for bilstereo vil en i tillegg til denne virkningen også ha en strømkilde som er designet for å levere mye strøm når dette trengs. På denne måten vil en få mer igjen for et ekstra batteri enn en kondensator. Men det er jo også et spm om pris da, et batteri blir fort dobbelt så dyrt som en kondensator....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Techpoint
    Morsomt å se hvor mange her som tror en kondensatoren er løsningen til alle problemer..

Selv har jeg aldri brukt det i mine 10 år med bilstereo.
    Jeg tror ikke det er løsningen på alle problemer,men når det blir spurt om det kan være noe hjelp i det så må jo svaret bli ja.Om det er godt nok,ja det må enhver selv avgjøre etter og ha montert det.En annen forsterker kan jo mange tilfeller være vel så bra,men alt koker jo ned til spørsmål om prioriteringer og pris.
    Et vanlig bil batteri er jo ikke SÅ dårlig heller hvis bare det virker som det skal.Det er jo også viktig og ha tykk nok strømkabel.Det betyr jo en del ved lange kabelstrekk.Syng kabelstrekksangen( A Ååååå) og bruk minst 4 gauge kabel.
    For min del så har jeg to 12" kicker XPL som blir drevet av en brokoblet billig Boss 4 kanalsforsterker og det spiller mer enn godt nok det for meg,men jeg har testet med andre forsterkere som har mere power og det blir nok den neste investeringen i min bil.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •