Høyttalersignal til linjesignal, kvalitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalersignal til linjesignal, kvalitet?

Har en bil med originalmontert cd-spiller/forsterker. Denne har ikke linjeutgang og om jeg skal komme noen vei må jeg velge mellom to ting:

1) Bytte hele #€&"#& anlegget og kjøpe ny spiller/forsterker og gi avkall på rattkontroll og øvrig integrering i bilens infodisplay osv.

2) Konvertere høyttalersignal ut til linjesignal inn på ekstern forsterker

Hvilken løsning er lydmessig best? Jeg må nok uansett ha en ekstern forsterker og prisforskjell mellom dem som har ht-signal inn eller ikke er minimal.

Noen formeninger der ute? Den originale spilleren har grei nok kvalitet men forsterkeren er langt fra noen kremforsterker. Ved pådrag innbiller jeg meg at også støy'en vil bli forsterket i ekstern forsterker?

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Har en bil med originalmontert cd-spiller/forsterker. Denne har ikke linjeutgang og om jeg skal komme noen vei må jeg velge mellom to ting:

1) Bytte hele #€&"#& anlegget og kjøpe ny spiller/forsterker og gi avkall på rattkontroll og øvrig integrering i bilens infodisplay osv.

2) Konvertere høyttalersignal ut til linjesignal inn på ekstern forsterker

Hvilken løsning er lydmessig best? Jeg må nok uansett ha en ekstern forsterker og prisforskjell mellom dem som har ht-signal inn eller ikke er minimal.

Noen formeninger der ute? Den originale spilleren har grei nok kvalitet men forsterkeren er langt fra noen kremforsterker. Ved pådrag innbiller jeg meg at også støy'en vil bli forsterket i ekstern forsterker?
    Kjøper du en Pioneer spiller får du overgang som gjør at du fortsatt kan bruke orginal ratt fjernkontroll.
    Er bare ett fåtall orginale cd spillere som jeg vet om, som spiller pent.
    Kan jo selvsagt bruke High-input som du sier men personlig ville jeg heller byttet spiller og satt på adapter

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, men jeg vil jo allikevel mangle "overgang" til infodisplay som er integrert med tempmåler, RDS, kj.comp osv... Det er sånn at man skulle tro produsenten har på pur f... gjort det mest mulig vanskelig å bytte komponenter.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    temp måle å det dill dallet der er uavhengig av radion. Eneste du ikke får opp er vel info om sang, spor, volum etc. Resten bør funke som før som ikke har med spiller å gjøre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •