Blir lite heimekino-prioritering framover ja!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Blir lite heimekino-prioritering framover ja!

Jau, då var ny bil undervegs. Mest truleg har eg den vel på vegane innan tre veker

Det er då ein volvo v40 t4, 99-modell

Nok skryting, til business, kva anlegg kan folket anbefale?
    Planen er kun at minst mogleg av bagasjerommet skal bli brukt, og minst mogleg skal vise inni bilen. Mao skal originalhola brukast så langt det lèt seg gjere. Såvidt eg veit er det 5 1/4" framme, og 4" bak. Det er vel også fleire høgtalarar, men desse blir bytta først. Subben blir ein Rockford Fosgate rfr3112 hx2 12"(denne har eg frå før). Vurderer 3 stk. dynabel-forsterkarar nedfelt i botnen i bagasjen.

Frontsett: Er blitt anbefalt morel audio, synes sjølv det hadde vore tøft med usher, peerless har eg sett litt på. Focal er også under vurdering. Har høyrt minimalt. Her blir det prioritert stram bass, god kontroll, men må ha noko som held følge med subben.

Bakhøgtalarar: Samme merke som frontsett? Mulig å bygge om til 5 1/4" kanskje?

Forsterkarar: 3 stk dynaBel kanskje, 1 monoblokk og 2 to-kanalarar? 2 stk kondensatorar.

Demping? Vurderer å gjere det skikkeleg frå dag 1, med skikkeleg demping av iallfall golv, muligens dører.

Budsjett: Hmm, 15k kanskje?

Har forresten veldig god erfaring med å handle med eltek, pga gode tilbud.

Så kom med anbefalinger.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal kikke litt nærmere på dette etter jobben i dag

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny bil !

Med 200 hk så blir det vel litt råning på bankplassen i sykkylven.....!?
    Importerte du selv ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med ny bil!:-)

Ser du vil ha 2 stk kondensatorer, er det vits? Tror det vil holde lenge med 1 stk på monoblokken. Om du i det hele tatt har behov for en...

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du bør ned prioritere kondenstatorer. Bruk heller pengene der på ett skikkelig batteri.
    Bytt ut kablene fra dynamoen som går til batteri og jord.
    Ang høytallere, ønsker du coax eller komponent sett?
    Bassere: Er det sq du er ute etter eller en mellomting. 3 stk elementer i brønn er vannskelig å få til med tanke på liter som er mulig å presse ut.
    Trenger du cd spiller? Kabler? Kabelsko? Signalkabel?
    Den RF forsterkeren din, hva har du tenkt å drive på den?
    Jeg sitter på jobben enda, så har ikke tid til å google den opp så kan du komme med antall watt rms? Og antall kanaler?
    Demping er greit å gjøre. Men ikke noen vits med overkill. Taket bør ihvertfall prioriteres FØR golvet.
    En rull Brown Bread koster 1999 mener jeg hos www.morel.no
    Eller så er det STP matter fra www.autocustom.no

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Gratulerer med ny bil !

Med 200 hk så blir det vel litt råning på bankplassen i sykkylven.....!?
    Importerte du selv ?
    Takk for det! Så du er kjent her i bygda ja? Hehe, men er vel mest på "kaia" rånarane held til.

Importerer ikkje sjølv nei, overlot det til svigerfar som driv bilverkstad. Tryggast det

Jens123 og Rizla: Ang kondensatorar, så var eg tenkt å kjøpe to stk dynaBel 1,5F kondensatorar til 898,- per stk. Får sjå om det blir to, men eg vil ikkje oppleve straumproblem iallfall. Lite er så plagsomt som det.

Rizla: Bass har eg, nemleg ein Rockford fosgate hx2 12". Orkar ikkje fleire element, trur dette produserer meir enn nok bass for meg. Men planen er tre forsterkarar. Har då tenkt på å bygge opp golvet, slik at eg får felt forsterkarane ned under feks. plexiglass. Må sjølvsagt då ha utlufting ein eller annan plass, men så langt er eg ikkje komen Tenkte først på ei t10001bd monoblokk frå rf, men hadde vore litt stilig med alle forsterkarane frå samme produsent. Er litt ivrig på å bruke dynaBel-forsterkarar på komponent-setta, grunna gode tilbud.

Cd-spelar venter eg litt med, til finansen er på stell igjen. Då tenkte eg å investere i ein dobbel-din spelar frå kenwood. Er vel stort sett dei som har dobbel-din vel?

Tenkte å bruke kun komponent-sett i bilen. Planen er å bytte ut alle originalhøgtalarane etter kvart.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at panasonic har ein ok prisa dobbel-din spelar. CQ-VD6503 heiter den. Er det nokon som har handla med woofersetc.com? Kostar litt under 4000 kroner der, så kjem moms, og frakt i tillegg. Burde vel bli rundt 6500 kroner.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips for oppsett som jeg personlig synes spiller MEGET bra i forhold til pris:

Coax bak?: €€ Velkommen til Installbay.no €€

coax framme?:€€ Velkommen til Installbay.no €€

Forsterker til sub:€€ Velkommen til Installbay.no €€

Forsterker til coax 2 stk?:€€ Velkommen til Installbay.no €€

Kablings sett komplett med kondis, sko ,fordelingsblokk +++ (ett sett er til 2 forsterkere) : €€ Velkommen til Installbay.no €€

totalt kommer dette på 17370 med 2 stk forsterkere til coax settet.

Da trenger du bare kabel sett til blokka.

Monoblokka er klasse D som er noe du BØR ha til en sub.

Hvis dette virker inter så PM meg så skal jeg høre på tilbuds pris for deg. Skal nok klare å få det til under 15 med ekstra kabel pakke

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for engasjementet Dette såg ut som veldig interessante komponentar, og designet var heller ikkje å forakte. Blir ikkje bestilling med ein gong, regnar med eg venter til neste lønning iallfall, mao i begynnelsen av november. Håper vi kan få til ein deal då!

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Tusen takk for engasjementet Dette såg ut som veldig interessante komponentar, og designet var heller ikkje å forakte. Blir ikkje bestilling med ein gong, regnar med eg venter til neste lønning iallfall, mao i begynnelsen av november. Håper vi kan få til ein deal då!
    Den er grei vettu. Bare å gi beskjed det. Hvis du er inter og vil lese mer på det så er www.soundstream.com hjemme siden til merket. Er vel ganske høyt rangsjert på det merket med MEST premier rundt om i verden.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte forrsesten og si at coax settene har med passivt delefilter og mulighet til vinkling av diskantene.
    Monterte dette i fatter sin Jaguar Xj6, med 2 sett 5 1/4 sett foran og bak å kjørte det på en Lil Wounder 5 kanaler. Spillte veldig bra.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyrer også at det er mogleg å montere adapter i 4" hullet, slik at ein kan bruke 5 1/4" også der. Burde sørge for litt meir dynamikk isåfall. Diskant med vridnings-mulighet er stort pluss ja

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Høyrer også at det er mogleg å montere adapter i 4" hullet, slik at ein kan bruke 5 1/4" også der. Burde sørge for litt meir dynamikk isåfall. Diskant med vridnings-mulighet er stort pluss ja
    Jo større jo bedre MEN, en høytaller som er dårlig montert spiller bæsj.
    Å da spiller det ingen rolle om det koster 400 eller 250000 kr.
    Så bruk lengre tid på monteringen og demping av døren

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha element i samme merker så er denne å annbefale. Sq element som ikke trenger mer enn 21-25 liter(mener jeg å huske). Annbefales IKKE portet på dette elementet
    Spiller veldig dypt også, selv i lukket

De to 2 kanal forsterkerene kan jo også byttes ut til en €€ Velkommen til Installbay.no €€ for å gjøre det billigere, men virket som om du ville ha golvet dekket med forsterkere

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben blir nok eit unntak i dette tilfellet. Ga ganske mykje pengar for den ifjor, hadde planar då også, men selte gamle-bilen før drømmen blei realisert. Så blir nok til eg brukar den, trur faktisk ikkje den krev meir enn ca. 20 liter lukka kasse. Fann ei pdf-fil der det stod oppgitt, men finn den ikkje att akkurat no.

Skal forresten bli veldig spennande å sjå korleis bagasjerommet er utforma på volvoen. Har sett fleire bilder på nett, men ingen i høg oppløysing så eg virkelig kunne planlagt. Er nemleg leier på ein ungdomsklubb her i bygda, noko som gjer at eg kvar fredag fraktar omlag 12 kasser brus i bilen. Må nesten prøve å få gøymt vekk mesteparten av utstyret då Blir mest truleg kasse av glassfiber, sidan eg he ein del av det liggande.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mange måter å lage kassa på. Glassfiber er det greieste hvis du legger plastikk i bunn og støper oppå.

Tenkte litt på det du sa ang glassbunn. Plexi er ikke noe egentlig jeg personlig ville brukt. Grunn til det er at det blir veldig lett riper.

Derimot laminert glass er bedre egnet.
    Fordelen med laminert er at hvis det knuses så blir det ikke 100000000 biter utover. Det blir hengende sammen og er lett å ta ut.
    Glass biter er ett H***** å bli kvitt av stoffet i bilen.

Kjøling er viktig faktor så pass på å ha nok vifter.
    Pass på at du kjøper mest støy frie i så fall så du ikke klikker pga støy når du har lavt volum

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Samme bilen som jeg har. men min er -01 115hk TDI

Kan ta bilde av bagasjen om du vil. Husk at i 4" hullene i D-stolpen er veldig grunne, slik at det er få høyttalere som faktisk passer i disse.

Ellers har jeg Focal Polyglass framme og driver å lager til nye D-stolpe cover som jeg skal montere 5,25", som blir vinklet mot kupê og ikke ned i bagasjerommet

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Hei, Samme bilen som jeg har. men min er -01 115hk TDI

Kan ta bilde av bagasjen om du vil. Husk at i 4" hullene i D-stolpen er veldig grunne, slik at det er få høyttalere som faktisk passer i disse.

Ellers har jeg Focal Polyglass framme og driver å lager til nye D-stolpe cover som jeg skal montere 5,25", som blir vinklet mot kupê og ikke ned i bagasjerommet
    Ergo du får ikke overganger fra 4" til 5 1/4"?

Intermediate Britax sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rizla
    Ergo du får ikke overganger fra 4" til 5 1/4"?
    Det kan godt hende at finnes, men det er fortsatt svært få høyttalere som faktisk passer, for de må bygge 2-3cm lenger ut får å passe.
    Det er mulig at "Focal 130v SLIM" passer, men du må i allefall kutte i innsiden av D-stolpen for å få den inn (det er jo ingen krise), men jeg tør ikke si sikkert at den passer selv da..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Britax: Hadde vore supert om du kunne ta bilder av det Hmm, frykta nesten litt at hola var grunne ja, må nesten berre ta ut dei elementa som sitt når eg får bilen, og måle kor mykje eg har å gå på.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •