HJELP!! trenger råd om høytalere og forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile HJELP!! trenger råd om høytalere og forsterker

Hei, jeg skal kjøpe meg høytalere og e.v.t ny forsterker, og trenger hjelp.håper noen kan hjelpe meg,
    Har en Pioneer deh-8600 mp og en Boss Lite ava-670 4x150w forsterker. noen som har hørt om disse, noe bra.

Har en liten bil,så har ikke så stor plass. tenkte å kjøpe JBL Decade 6x9 og 1 god 10" sub. noen som kan anbefale noen. max 3000kr e.v.t en bedre forsterker t å drive høytalerne. har hørt at en lukket kasse er best og tar minst plass,hvor stor må kassen være. har også hørt at noen bygger kasser t 6x9 er d nødvendig.

Noen sier at frontsett er å anbefale,men jeg har nettopp kjøpt en litt nyere bil,så jeg vil ikke begynne å demontere d orginale anlegge. trenger jeg da mellom og diskanter i tillegg eller kan jeg bruke d orginale høytalerne i tillegg t 6x9 og suben. ble mye spørsmål, håper noen kan hjelpe meg.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

JBL Decade 6x9 er en kjempebra bil høytaler, en av de beste 6x9 høytaleren som er laget mener mange. å sette disse i enge kasser er ikke nødvendig men det kommer ann på bilen du skal ha dem i, jeg har kasser til 6x9" mine som jeg kjøpte på thorshov bilrekvisita til 600,- eller noe, men det er fordi jeg ikke hadde noen hatthylle å feste dem i. (gammel og dårlig bil)
    og da kan det ha noe for seg.

når det gjelder bass høytaler på 10" så er det mye å velge mellom, det hele kommer ann på pris, plass og hva du ønsker av bass.

jeg har for eksempel en høytaler til salgs på torget her men den er sansynligvis for stor for ditt bruk.

denne er nok en av de mer heftige 10" der ute: http://strommen-bilradio.no/product_...roducts_id=119

eller en litt mer beskjeden en som fortsatt er god: http://strommen-bilradio.no/product_...roducts_id=118

eller billig i ferdigkasse om du vil : http://strommen-bilradio.no/product_...roducts_id=260

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

anlegg

takker for svar AjSelj

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ingen årsak-

Men hva ønsker du deg av bass?

om du på noen måte er intressert i en skikkerlig basshøytaler kunne det vere lurt av deg å se på denne: http://www.xcs.no/index.php?visprodukt=428
    Vet den er dyr med dette er samme høytaleren som jeg skal selge.

Jeg falt for fristelsen av å kjøpe en slik på tilbud men har ikke villet sette den inn i bilen jeg har hatt ettesom denne med forsterker koster mye mer enn bilen min, (gammel 85 mod Honda civic)

Den har ikke en gang vert prøvd. og jeg selger den for 4000,- fordi jeg ønsker meg PJ til hybelen min.

Den er utrolig bra.
    men sikkert for stor for dit bruk ?

Du bør forrøvrig tenke på å stille inn Eq slik at JBL ene får mindre bass og mer diskant om du skal ha en dedikert bass høytaler.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har DEH 8600MP selv, og kommer aldri til å skifte. Når det gjelder sub, vil jeg på det varmeste anbefale Peerless XLS 12" fra dynabel.no. Jeg har hatt to av disse i 3 år nå, og de spiller utrolig fint samtidig som de spiller ræva av bl.a. Rockford Fosgate. Det fine er prisen og volum på kasse. Prisen ligger på ca. 1600,- og de trives utrolig nok best i lukket kasse på 21 liter!!! Jeg hadde problemer med å få kassen liten nok
    Så, med liten bil og lite budsjett, ville jeg gått for denne subben.
    P.S. Dynabel har noen prisvennlige klasse D monoblokker som skal være 200%
    Vurderer å kjøpe dem selv. Har nettopp kjøpt ny bil selv, og har så vidt begynt planleggingen

Newcomer Tjac85 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan få kjøpe et element av meg visst du vil