Valg av Cd-spiller til bil - lydkvalitet?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av Cd-spiller til bil - lydkvalitet?

Har tenkt å kjøpe bilstereo (CD-spiller og frontsett i første omgang). Jeg har sett på diverse spillere til rundt 1-2k, blant annet Alpine og Pioneer.

Kriterier:
    God lyd - design er ikke viktig
    AUX-inngang er en fordel, så jeg kan koble til MP3-spilleren min. (Pioneer DEH-P6800MP og Alpine CDA-9852 har ikke AUX-inngang dessverre).

Har merket meg følgende modeller:
    Pioneer DEH-P6800MP

Pioneer DEH-P4800MP

Alpine CDA-9852

Alpine CDA-9848

I første omgang tenkte jeg å kjøpe en spiller + et frontsett (Peerless Resolution 6" fra Eltek), før jeg så oppgraderer med sub og forsterker til frontsettet og subben.

Er det noen som har erfaringer fra nevnte spillere, eller andre spillere i den prisklassen som har god lyd?

Og hvor av beløpet sånn ca. går til den integrerte forsterkeren, og er den noe særlig tess lydmessig sett (ikke hvor høyt den spiller) i forhold til en serparat forsterker?

Det som er viktigst er at lydkvaliteten fra pre-out er god.

Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaring med noen av disse spillerne. Personlig har jeg en pioneerspiller til rundt 4k. denne har ikke aux-inngang, men har kjøpt ip-bus overgangskabel for å benytte feks mp3-spillerenhet. Som oftest er det de samme forsterker/lydkvalitet bla de rimeligste spillerne innenfor et merke. Kobler du opp en ekstern forsterker til frontsettet vil dette resultere i at du kan få mye bedre lyd (særlig ved høye volum), da denne som oftest har bedre forsterkerdel enn den du finner i spilleren. Da får du mere strøm til elementene, og du vil spille mer presist og med flere detaljer i lyden. Uansett kan det være lurt å butte ut de orginale kablene som ligger i dørene, da disse er tynne og av dårlig kvalitet.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de spillerne du nevner har dårlig lydkvalitet, skikkelig gode spillere alle tre, såvidt jeg husker så har vel alle 2xpreout og? En forsterker på høytalerne er bestandig en fordel, kjørte selv forsterker på min 4" coaxer, og det ble en merkbar forbedring.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med pahf ang innebygd forsterkere ellers er vel faktisk "bare" pioneer som er "næremere" fantasi wattene som alle cd spillere operer med... men det er faktisk en del lydforkjell på spillere til 2k og 3-4k... du kan heller kjøpe en brukt spiller for 2k som har kostet 4k før... garantert bedre kvalitet. En "Emma konkurrerende" bil solgte sin P-77 for en rimelig beløp siden han skulle ha en større modell... P-77 er mye bedre enn alle dise her som du har listet opp...

Alle pioneer spillere som har et "p" på slutten har ipx inngang som kan brukes som aux inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Takk for svar. Ingen som har hatt erfaring med noen av disse spillerene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Ingen av de spillerne du nevner har dårlig lydkvalitet, skikkelig gode spillere alle tre, såvidt jeg husker så har vel alle 2xpreout og? En forsterker på høytalerne er bestandig en fordel, kjørte selv forsterker på min 4" coaxer, og det ble en merkbar forbedring.
    Nei, ikke alle har 2xpreout. Er dette lurt å ha?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kjekt hvis du skal ha sub evnt flere forsterkere så får du styrt de indiviuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomarius
    Nei, ikke alle har 2xpreout. Er dette lurt å ha?
    Pioneer 6800'en har 3 linjeutganger, noe som er å anbefale, da kan du styre framhøyttalere, bakhøyttalere og subwoofer hver for seg. Spilleren har jo en bra pris og god lyd. Har selv montert denne i en bil med komplett pioneer anlegg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •