HT til bil, Saab 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HT til bil, Saab 95

Har stort ønske om å bytte ut standardht som står i en 2000 Saab 95. Som skap-Audiofil er det skrekkelig å høre lyden som kommer fra de ht som er standard fra fabrikk. Om jeg ikke er helt på jordet så antar jeg at ht fremme er 13cm/5 1/4" (diskant i dashbord) og bak 10cm/4"

Disse har jeg lest mye bra om, komponentsett front kr 1.595,-
    http://www.bilradiospesialisten.no/p...jer.php?id=271

Hva med disse bak kr 750,-
    http://www.bilradiospesialisten.no/p...jer.php?id=429

Noen som kan bekrefte, avkrefte noe?

Får klare meg med det originalmonterte anlegget foreløpig men jeg regner med lyden vil få ett betraktelig løft så snart jeg får ut pappvrengerene som står idag. Noen som har noe erfaringer med disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vår saab 95 har et knall bra anlegg! Helt orginalt. Står ikke tilbake på trøkken i den bilen. Har du hørt anlegget i saab 95? Kan ikke se noen vits i å bytte det ut... Jeg synes vertfall det låt bra

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antar du godter deg nå!!? :-D

Sannsynligvis har du ett Saab Audio System 2 eller 3 med forsterker fra Harmon/Kardon?

Har selv hørt dette og kan definitivt bekrefte at det står det ikke i min 95! I min 95 er det noe fislehøyttalere i dashbordet foran og noe ræl i bakdørene av typen med papptut...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut morel.no, der har de kvalitet og service av høy klasse! Morel høyttalere og en Audison forsterkere på de.. YUMMY! .

EDIT: Det du har finni selv, ser også temmelig bra ut, har ikke testa det infinity settet, men infinity KAppa perfect 6.1. Utrolig bra.

EDIT2: kjøp med en liten forsterker til dem, en cdspiller har rett og slett ikke nok futt. Trenger ikke å koste så mye, det som sitter i cdspillere er ofte VELDIG labre saker..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Antar du godter deg nå!!? :-D

Sannsynligvis har du ett Saab Audio System 2 eller 3 med forsterker fra Harmon/Kardon?

Har selv hørt dette og kan definitivt bekrefte at det står det ikke i min 95! I min 95 er det noe fislehøyttalere i dashbordet foran og noe ræl i bakdørene av typen med papptut...
    Hehe:lol:;-)

Men over til det du har tenkt og bytte htene dine med! Har hørt veldig mye bra om htene du linker til i den første linken din! Tror vertfall det var de...:-? Men er det "kun" det du skal bytte ut?

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk også ut www.exelent.no Har selv benyttet disse med stort hell. Og servicen har vært utrolig bra. Men vil nå sterkt annbefale deg å kjøpe en liten 4 kanals forsterker også i tillegg.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Hehe:lol:;-)

Men over til det du har tenkt og bytte htene dine med! Har hørt veldig mye bra om htene du linker til i den første linken din! Tror vertfall det var de...:-? Men er det "kun" det du skal bytte ut?
    Øøøh... JA? "Kun" høyttalerene i første omgang. I år har det blitt endel penger på lyd. Kjøpte i sommer ny sub og frontkanaler i stua, derfor "kun" HT i denne omgang. Så får vi se om ikke julenissen har en forsterker med i sekken sin... :-D

Litt OT Saab-prat:
    Bilen er kjøpt brukt og kostet i sin tid 458.000,- og er en SE utgave med "alt" utstyr, men skikkelig annlegg? Åhneida... Skulle gjerne byttet ut kjørekomp/cruisecontrol med ett Audiosystem 3...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Sjekk også ut www.exelent.no Har selv benyttet disse med stort hell. Og servicen har vært utrolig bra. Men vil nå sterkt annbefale deg å kjøpe en liten 4 kanals forsterker også i tillegg.
    Linken funker ikke?? :cry:

Forsterker er satt på ønskelista til jul, se forrige innlegg :-D

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, http://www.xelent.no/ Skulle det være.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Øøøh... JA? "Kun" høyttalerene i første omgang. I år har det blitt endel penger på lyd. Kjøpte i sommer ny sub og frontkanaler i stua, derfor "kun" HT i denne omgang. Så får vi se om ikke julenissen har en forsterker med i sekken sin... :-D

Litt OT Saab-prat:
    Bilen er kjøpt brukt og kostet i sin tid 458.000,- og er en SE utgave med "alt" utstyr, men skikkelig annlegg? Åhneida... Skulle gjerne byttet ut kjørekomp/cruisecontrol med ett Audiosystem 3...
    Hehe
    Er ikke bare bare! Tror du vil få en knall oppgradering med det sette! Men ville med tid kjøpt inn en forsterker også. Eller vente og se hva julenissen bringer;-)
    Litt OT:
    Den suben din kunne jeg virkelig tenke meg! Sitter og sparer til en slik selv:-D Tenker ikke på og selge? Hehe

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Litt OT:
    Den suben din kunne jeg virkelig tenke meg! Sitter og sparer til en slik selv:-D Tenker ikke på og selge? Hehe
    Aldri! Selger hus, tomt, bil og en nyre før sub'en selges :-D

De dukker fra tid til annen på bruktmarkedet, du får holde deg oppdatert der - de forsvinner fort...

Se her da: http://www.finn.no/finn/bap/object?f...78&pos=2&tot=2

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet denne linken er ganske gammel, men åssen gikk oppgraderingen til nye høyttalere i saab 9-5? Akkurat fått meg en saab selv og er ute etter å få byttet høyttalere til noen som er litt bedre..

Noen erfaringer?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaring fra 9-5 men jeg kjører 9-3 selv og der var det bare å sprette opp høyttalergrillen, bytte høyttalere å klaske på grillen igjen, Skruene på høyttalerne var Torx-15 mener jeg å huske.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •