Sub-box project.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub-box project.

Heisann alle sammen, er ny på forumet her, og har noen enkle spørsmål til dere brukere ute der.

Jeg har et prosjekt på skolen, der jeg valgte å bygge en sub-box/kasse samme hva dere kaller det.
    Jeg tenker på å ha 3 subwoofere, på tilsammen rundt 2000 W.
    Jeg lurer da på om dere har noen gode, men rimelige forslag til meg.
    Så lurer jeg også på om dere har noen linker til sider hvor man kan rekne ut hvor mye volum man må ha i kassen for å få best effekt.

Kassen skal forsåvidt se slik ut LINK

Så, kom med forslag : )
    Fant et perfekt midt sub element, men de sendte ikke varer til Norge.
    Det var et Audiobahn element, som passet perfekt for plassen midt i kassen, hvor det elementet skal være snudd omvendt, for det hadde veldig pent design på baksiden.

Og jeg lurer litt på hvordan jeg skal velge forsterker..
    Hva må man se på? Max watt på forsterkeren? Eller?

Hilsen,
    Michael

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for det første, lykke til med bygginga av en sånn kasse, det kan bli ett ******* og få tett. selv kasser du får kjøpt ferdige som ser slik ut er ikke tett og mest jalla greier. Ta deg heller litt tid og lag en pen kasse med feks ett helt flatt vindu i herdet glass, dette blir mye enklere, penere, og mye bedre. plasser også basserne på samme side, for da slipper du fasefeil. For å regne ut kasse kan du feks bruke Win isd, probox, bassbox og mange andre program man finner på nettet. De fleste produsenter oppgir også hvor stort volum deres element trenger i lukket og porta kasse, så er det jo bare å gange dette volumet med antall elementer, evt bygge 3 separate kamre. Når det gjelder element og forsterkere finnes det mengder å velge mellom, det meste står om hvor mye penger du vil bruke. Du kan se på sikringa på forsterkern og den yter omtrent det som produsenten sier. tar du sikrings størrelsen i Ampere og ganger med spenninga i bilen (12-14,4v) får du hvor mye forsterkern kan trekke max av effekt og dermed også hva den kan gi. Har en forsterekr feks 10A sikring så sier det seg selv at denne ikke kan ute feks 1000w.

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville sett på Dynabel sine forsterkere hvis du skal ha noe rimelig som yter bra.
    Er redd for at du kan slite mye med å få en slik kasse tett ,men det er selvsagt mulig. Selv ville jeg brukt vanlig MDF , litt mer kjedelig ,men resultatet blir nok endel bedre.

Og hvorfor skal du ha båndpasskasse? (ser iallefall slik ut for meg når jeg ser på tegningen)

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planlegger omentrent det samme som deg. Går i 10'ende og har valgt som praktisk projektarbeid å lage min egen sub. Skoleprojekt: Subwoofer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •