Lettvektsanlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lettvektsanlegg

Har etterhvert funnet ut at jeg har lyst på anlegg i bilen min igjen. Sist jeg bygde anlegg ble bilen avsindig mye tyngre, og jeg merket det på prestasjonene. Derfor har jeg lyst til å bygge et lettvektsanlegg denne gangen. Siden frontsett og lignende ikke veier stort blir det å konsentrere seg om å få ned vekten på sub og forsterker. (eller i flertall, hehe)
    Det eneste kravet jeg har til anlegget utover at det skal veie lite er at jeg skal ha to 10", pluss evt en 8".
    Dette skal ikke være et dunkdunkanlegg der hele bilen rister når jeg ruller avsted, men kun gi meg en positiv lydopplevelse inne i bilen.
    Noen som har forslag?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ribbet bagasjen i min 93 mod BMW 320, og moterer nå en 12" i reservehjulsbrønnen helt bak mot kofertåpningen. Den skal være skrådd fremmover, med 4"bassport fremst i reservehjulsbrønnen. Skal videre fore opp gulvet ca 70mm, og felle ned min 6kanalers JBL GTI forsterker. Blir gitter og og herdet glass på toppen for å få et flatt gulv..

Slik det var før så hadde jeg plas til EN handlepose i bagasjen.. Det var ikke brukbart Siden reservehjulet nå blir borte tror jeg at jeg kommer gunstig ut mht vekta.. Håper det blir stilig også !!
    Kan jo legge inn bilder til uka når det er ferdig, samt litt om hvordan lyden blir, hvis det er av interesse?

Newcomer sindre82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xelent

Prøv dette merke har sinnsyk fin og godt trøkk!!! www.xelent.no og ikke for mye vekt...h

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager å måtte si det, men å si at xelent er bra er blank løgn, hvis du går på bilforumet.net og søker på det merkenavnet vil du vel få opp x antall med tråder over hvor skuffet folk er av utstyr merket med xelenet! direkte jalla!

Skal du ha det billig og lettvekt? ville tittet på merker som hertz, focal, soundstream, etc etc. Da får du hvertfall hva du betalr for!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjøpt Xelent. Det er bare SPL uten kontroll. Forferdelig.

Jeg er i samme båt som deg, god lyd med trøkk og kvalitet, men trenger ikke å spille så høyt at alle i 300 meters omkrets hører det.

Jeg valgte en Focal 11" sub som leveres ferdig i kasse for rundt 2400 og forer dem med en 2 kanals Audison Srx2s forsterker som leverer 600 villige watt. Spiller flott og stram bass som går DYPT med kontroll. Er utrolig fornøyd med dette. Bassen er ikke i klasse med Cobaltene mine inne (naturlig nok) men er noe av det beste jeg har hørt i en bil.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har sagt det skal være billig.....
    Men vil veldig gjerne har valuta for pengene.
    Sier det en gang til: skal ha TO TI tommere. Hverken fler eller færre, eller større eller mindre.

Audison har ganske små og nette forsterkere ja, det må jeg sjekke ut. De har jeg faktisk hørt også, fornøyd med det.

Noen som har hørt Morel her? Erfaringer med det?

Edit: Dette skal forresten inn i en Scorpio Cosworth, så plass er ikke noe problem. For å si det sånn...
    Men de skal inn i sideveggene i bagasjen. Har hatt Boston Pro subber før, de spilte veldig bra i en utrolig liten kasse. De er jo en utvei, men har noen bedre forslag er jeg åpen for alle innspill.
    Men som sagt, ti tommere... Og ikke dunk dunk...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audison leverer varene, det er helt sikkert!

Morel får ekstremt mye skryt overalt, alt ifra de billigste puls settene, til de større high-end settene. Med en riktig montering så vil du få lyd som det er skikkelig høy kvalitet over.

Morel har elate10 elementer, disse skal være subber det står respekt av, spiller både musikk på en meget pen måte, samtidig som de har evnen til å flytte litt luft når det trengs. Snakk med pål på morel.no. Svært trivelig og hjelpsom kar som alltid svarer på de spørsmålene du har.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monteringen du vil ha kan kreve mye arbeid og kanskje ikke optimal, men andre vet mer enn meg om dette.

Audison er knall! Masse krefter, men de leverer sakene raffinert med veldig god kvalitet.

Og ja, jeg så du skrev 10, men Focal kjører 11" istedet for.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bostonsubene jeg hadde trengte ikke større kasser enn at de kunne uten problem puttes i sideveggene i bagasjen. Trenger Morelsuber mye større kasser?
    Mye arbeid er det nok ja, men får sannsynligvis et resultat som er verdt slitet.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forslag til deg!

Har selv Hertz Space K8L, og hver åttetommer veier ikke mer enn 450 gram! Den letteste forsterkeren jeg har kommet over på min leting, som også samtidig er bra, er Genesis Profile Two med en vekt på kun 1,8 kilo. Komplettèr med en Morel Elate titommer (eller to), disse sub-ene veier faktisk så lite som 1,5 kilo!

To brokoblede Profile Two med hvert sitt Morel Elate element vil altså veie under 7 kilo, pluss kasse. Match den om du kan! Og dersom du bygger den i noe annet enn 22mm MDF kan man presse vekten ned der også. Støpe glassfiberkasse i reservehjulsbrønnen f.eks.

EDIT: Genesis føres av www.soundtek.no, og Morel føres av www.morel.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •