Erfaringer rundt valg av spiller til bilen? Vil ha USB som kan drive 2,5" extHD...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer carlh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaringer rundt valg av spiller til bilen? Vil ha USB som kan drive 2,5" extHD...

Sliter litt med å velge en spiller i jungelen av elendige websider, med dertil hørende tynne forklaringer og spec'er...
    Noen som kan hjelpe en stakkar, som ikke har vært borti bilspillere på mange år nå?

Jeg har følgende krav som den må oppfylle om mulig:

-Pris helst under 2000. Skal ikke ha noe svære neon-greier, bare en god spiller med noen finesser som følgende...
    -USB støtte som kan drive en 2,5" ekstern harddisk.
    (Denne USB disken får normalt strøm også gjennom PCens USB.
    Greier en bilspiller å levere dette også?)
    Tanken her er selvsagt å koble til en 80GB miniHD, og dermed ha omtrent 14000 sanger for hånden ved å plugge inn kun en USB ledning... :grin:
    -CDA, MP3 og WMA støtte er jo inkludert på så og si alle spillere over 300 kr, men det er uansett et krav.
    -Kanskje DAB? Det blir jo utbredt etterhvert og må jo være flott i en bil hvor forholdene noen ganger er mildt sagt elendige...
    -At den er pen er jo heller ikke å forakte, f.eks. i sølv med multifarge-skjerm, men dette er heller ikke noe primært krav. :-)

Har kikket litt på sånn som JVC KS-G721 (bare 1359 kr på pixmania.no!!) og JVC KD-G821 (bare 1914 kr på samme nettside).
    Noen erfaringer rundt PixMania.no forresten? Bra/dårlige opplevelser?

Kom igjen og svar da...
    Det er jo så sinnsykt masse kompetanse og erfaringer blandt dere der ute i AVForum, gutter og jenter!

På forhånd takk!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

KD-G721 har ikke nok strøm på den kontakten til å drive disken.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Michael.

Takk for svar!
    Vet du tilfeldigvis om det er en spiller der ute som har evnen til å drive en USB-Harddisk? Det er jo en mengde ulike JVC spillere å velge mellom.

Hva om jeg f.eks. hadde en strømkilde fra sigarettenneren da? Kan JVC spillerene lese data fra en slik disk? Det vil jo da bli omtrent som en stor memorystick å betrakte?

(Er det virkelig slik at JVC er representert her på AVForum så må jeg si jeg er imponert!! DET er service det!) :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann

Må jo prøve å hjelpe til litt vet du

Men det jeg vet er at det ikke er mulig med noen av spillerene våre pr dags dato , dette pga de ikke fører nok strøm til å drive disken. Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er sikker på om det fungerer om du skaffer strøm ved siden av , men jeg har mine tvil.

Snakka med en av kundene mine som selger ganske mange andre merker , men han hadde ikke fått spm om dette tidligere, men har mente ikke de gikk på de merkene han forhandlet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsjda... Det var nå som bare...
    Hadde liksom sett for meg at min aller siste CD var skiftet jeg... :-)

På den annen side så er jo dette en helt klar ide for dere i JVC fremover.
    Det er vel ikke umulig å få til?
    Det skrives jo at man kan putte inn et USB minne der så fungerer det og en harddisk er jo akkurat det samme bare større.
    Ja til mer power på USB-porten på spilleren, så har dere noe som ingen andre merker har!! :-)
    Da skal jeg ha meg JVC tvert når det kommer!!

Men for USB-"minnepinne" (vanlige mp3-filer i kataloger/foldere) og iPod fungerer vel som det skal på JVC sine, som det står på nettet, eller har jeg misforstått helt?
    (Da skal jo hd med egen strøm funke også mener jeg...)

Takk for kjappe og opplysende svar, Michael!!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får vel spillere med innebygget harddisk på 80gb og lignende i dag?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men for en PRIS da mann! :roll:

Jeg har jo harddisker an mass tilgjengelig, men jeg mangler "bare" det rundt.
    :-)

Har du noen gode produkter å anbefale som jeg burde sjekke ut?
    Lommeboka er nok dessverre litt avgjørende her, serr'u...

Men takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Største spilleren vi har er KD-NX901 med 20GB innebygget harddisk, denne har da "kun" 13 GB til musikk etc, resten er til Navi. Men tror vel prisklassen der er annerledes enn du tenkte deg, ligger rundt 15 tusen.

Om du skal ha full kontroll fra spilleren på Ipod må det Ipod adapter til , dette er normalt hos de fleste bilstereoprodusenter. Ellers så er det plug and play :grin:

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Info til med-forumere: Kenwood har bilspillere (de som er merket med USB-ready) som takler 2,5" harddisk på USB!
    F.eks denne som er den billigste av de som takler HD: K E N W O O D

Dette er ikke førstehånds verifisert ennå, men jeg akter å teste det hos HiFi asylet asap. Om jeg husker det skal jeg legge inn en oppfølging her.
    Regner med at dette kanskje er av interesse for flere enn meg og jungelen av spillere er jo ikke akkurat så oversiktlig at det gjør noe... :roll:
    Har sjekket med Kenwood Support Norge og de står hardnakket på at dette er testet og verifisert ok fra Japan opptil 80GB. Namnam!!!

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en ting til; jeg har sett den hos
    pixmania.com til bare 1619 NOK...
    (Men jeg aner ikke hva de greier å lure med i prisen innen den er fremme hos meg da.... Noen erfaringer med pixmania.com taes imot med stor takk!)

http://www.pixmania.com/no/no/312298...-usb-kdc.html#

Newcomer endsiv sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om trådstarter kan legge inn et innlegg i denne tråden når han har fått spilleren og testet med hd hadde det vært fint. Er litt gira på hd i bilen selv, uten å betale 15k +...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do, eller; will try to remember...

Newcomer Kalle167 sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BUMP.

Har du fått spilleren nå? Testet den ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også nevne at alle våre spillere som kommer inn fortløpende nå, også har støtte for å koble til harddisker etc, helt fra prissjiktet på 1200 kr og oppover

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av endsiv
    Om trådstarter kan legge inn et innlegg i denne tråden når han har fått spilleren og testet med hd hadde det vært fint. Er litt gira på hd i bilen selv, uten å betale 15k +...
    Jepp, har fått den, men heeeeelt glemt bort at jeg skulle svare dere på denne... Beklager, folkens!
    Her er uansett dommen (som som alltid er VELDIG subjektiv, selvsagt):
    Kenwood KDC-W5534UY er en god spiller.
    Den har alle standard innstillingene og også noen som jeg ikke har hatt på en spiller før, som f.eks. display auto-off etter 5 sekunder, noe som er sinnsykt kjekt når jeg kjører om natten, og flere andre ting.
    USB-delen fungerer veldig bra (opp på stikka er neste katalog/album, mens side-side er neste/forrige track, kan dessuten vise masse forskjellig info, f.eks. folder name/album name/folder number, etc...). Lyden er like god som på cd, forutsatt at kilden (mp3 fila, ja...) er god. Om du har crappy sampling så hjelper det liksom ikke med bra spiller heller... :-)

Hva er jeg ikke fornøyd med?
    RADIOEN... Kankje er det bare meg (ikke sikker på hvordan det skulle ha noe å si med føreren, men...) men radio-delen er ikke bra. Jeg er skuffet.
    Er det slik at fabrikantene nå produserer bedr**ne radioer på nye spillere slik at man skal benytte seg av "DAB-klargjort" evnen til den nye spilleren sin fortere?
    Ja, for det koster jo INGENTING, bare 1200 kroner!!!!! #%"#&€'s lurerier!!!

Jeg hører MYE på radio og kjører bil endel i jobben og kjører ikke bare i sentrale områder hele tiden heller (med mindre du kanskje syntes at Sande og Holmestrand er "storbyer" da...) og det er her jeg merker det.
    I bysentrumer går det stort sett greit. Ikke merket noe der sålangt.

Er det spørsmål rundt denne spilleren du har, så bare legg inn i denne tråden, abonnerer..., så skal jeg svare etter beste evne.

Håper det svarte på ?'ene.

God jul!! :-)

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åssen hadde du tenkt til å bla i 14000 sanger mens du kjører uansett? heh..evig bortkasta =)

edit: er ikke noe nytt med ræva radiomottakere i billige spillere. har en møkaspiller til 600kr i firmabilen og radioen er helt ubrukelig. bare skraper. testa med en jvc til 2500,- og der var radioen en del bedre, men ikke super. så man får altså det man betaler for =)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christian
    åssen hadde du tenkt til å bla i 14000 sanger mens du kjører uansett? heh..evig bortkasta =)

edit: er ikke noe nytt med ræva radiomottakere i billige spillere. har en møkaspiller til 600kr i firmabilen og radioen er helt ubrukelig. bare skraper. testa med en jvc til 2500,- og der var radioen en del bedre, men ikke super. så man får altså det man betaler for =)
    Nuuuveeeel... Denne spilleren var jo ikke så forbasket billig (vel kanskje i forhold til noen av de, men). Kenwooden kosta jo 3000 så jeg hadde helt ærlig forventet en skikkelig radio-tuner. Den gamle jeg hadde (Kenwood KDC6060R, ca 7 år gammel) var jo faktisk bedre...
    Crap... :-(

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøyalt at du fant noe som fungerte til slutt, hva slags disk har du? Link? Spennende løsning tatt prisen i betrakning.. Kan jeg spørre hvor du har "gjemt" disken, dersom den er gjemt? :wink:

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nesten vært enda bedre med USB bak på spilleren slik at HD-en kunne monteres skjult i hanskerommet eller et annet sted uten at kablingen viste... (ved noenlunde permanent montering).

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig.

Er ikke interessert i å ha en kabel slengende ned fra dashbordet i min bil iallefall... Men dette er uansett veldig spennende. Dette skal ihvertfall jeg ta en nøyere titt på.. og kanskje prøve ut..

Med en liten mod. burde det jo la seg gjøre å flytte tilkoplingen bak på spilleren :wink:

Kan jeg spørre hva slags disk du bruker carlh?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •