Bruke basskasse inne til HT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke basskasse inne til HT

Hei, jeg har for planer å handle meg et 12" element, og en litt heftig forsterker som skal kunne brukes i bil og inne til HT. Jeg lurte da på, hva for billig og grei omformer burde jeg bruke til forsterkeren? Skal vel trekke en ca 100A. Jeg har et Bil bat. jeg kunne satt på konstant ladning, ville dette fungere som noen erstatning til heftig omformer?

Mvh Ole M

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror neppe et bilbatteri på konstant ladning ville virke, det ville være ekstremt uheldig for batteriet, og laderen ville nok tatt kvelden fort... Da ville jeg heller sett etter en god omformer, finnes mange av disse, og er nok noen som vil passe. Kansje jeg heller ville kjørt suben på forsterkeren inne, men tror du prøve å brokoble den. koble fra pluss og minus på 2 utganger (fra di på sidene) med mindre det er to separate forsterkere inni, da vil ikke dette virke, men forsterkeren kan gå i stykker hvis du er veldig uheldig, men du kan jo prøve forsiktig..

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NEI, du finner ikke omformer som leverer 100A. (dvs du finner sikkert, men det koster *******s mye) Du kan bruke batteri og lader, men da må du skaffe deg en god lader (ca 2000,-) og minst ett gele batteri (1600,-) For ellers vil det skapes knallgass i huset ditt, og det er litt kjedelig. Bilstereo er ment for å brukes i bil, ikke inne. kjøp deg heller en effektforsterker og kobl på suben.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har to Vincent SP-996 jeg kunne brukt da.. Men tror ikke jeg vil bruke dissa på sub. Mulig jeg strekker meg til en XTZ 99 W12 istede, og glemmer dette med bil-bass inne. Virker som et uendelig prosjekt, med mange prisbomber. Og nei, knallgass det er noe jeg IKKE ville hatt i mitt hus. Hehe.

Takk for svar forresten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0