Anlegg i Bmw 320i e36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg i Bmw 320i e36

hei, jeg trenger hjelp/ anbefalinger til anlegg i bmw. skulle gjerne hatt det beste og billigste på markedet. noen forslag? :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste og billigste er to ord som spesielt innen bilstereo ikke passer i sammen.

Budsjett?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer har billig og bra.
    2k for 12" sub med 1000W RMS
    1k for 12" sub med 400W RMS

Bra kvalitet på spillerne og hatthylle høytalerne også.

EDIT: det billigste får du kjøpt hos Ljudia, eventuelt den nye punch serien til Rockford.
    Best? tror ikke det er mange som er dårligere ivertfal.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene :razz: har sett litt på www.megabillig.com ganske bra priser der, men noen som vet om sverige har bedre priser? evt andre No sider.
    budsjettet ligger på 1k-2k subwoofer
    1k-2k forsterker
    Jeg synes det er sinnsykt stort utvalg at jeg har problemer med å velge som sagt best og billigst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har kjenskap til komplett.no sine forsterkere? magnat og soundmagus? og kenwood, pioneer og jvc subwooferne?

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg Anbefaler deg til å spare litt mere og gå for Focal K2 bass, prisene ligger på 5-10k. Eventuelt kan du kjøpe brukt. Vunnet blandt annet Eisa award for fineste lyd. Men du får sikkert litt punch også

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville valgt Pioneer foran Kenwood og JVC hva subwoofere gjelder hvertfall, Magnat er sikkert brukbart, soundmagus har jeg aldri hørt om.. :wink:

Newcomer endsiv sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror folk om denne? http://www.boomboom.no/index.php?act...d&productId=53

Det er jo latterlig billig, også ser den jo ok ut. Selv om ikke det nødvendigvis ikke har noe å si... Er derfor ute etter noen som ar erfaring med denne subben.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    foreslår at du tar en titt på www.dynabel.no .. de har gode produkter til greie priser, og eltek er seriøse.. aldri hørt om boomboom.no, men hørt om boom-et-eller-annet som drev mye med svindel.. håper dog at det ikke er samme siden.

Lykke til med bilstereobygging

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Titt nærmere på Focal Access subbene. Enten 25A eller 30A. Hørt 25A i lukket kasse på 26 liter. Spilte veldig bra. og koster bare en tusing. Når det gjelder Soundmagus så er det spredte meninger om dem. De som ikke har testet dem sier dem er dårlige fordi de er billige og er fra Asia, mens de som faktisk har hørt dem roser dem. Jeg har en x - 1500 selv og den driver alt med skikkelig pondus, og den gjør det på en overbevisende pen måte..

Focal 25A og 30A finner du HER

Newcomer KriZ87 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk også ut Focal acces komp. settene 130A1 og 165A1. Noe av det garantert beste i den prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ditt budsjett og du skal kjøpe nytt ville jeg uten tvil gått for eltek.
    Dynabel 1702 er en knallforsterker.
    Koster 2200 kr inkl frakt.
    Brukt bilstereo er vanskelig få solgt for over halv pris, der kan du også gjøre noen kupp.

Ang megabillig så er det muligheter for å spare penger der ja. har selv kjøpt derifra og bare positivt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stålrygg i BMW E36?
    Isåfall bør du ikke kjøpe mindre en 12", eventuelt må du kjøpe en skikkeli SPL sub, (ikke merket, men konkuranse 10" f.eks)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er stålrygg/ torpedovegg, noe jeg derfor vurderer å fjerne bakhøytalerne for å få bedre lyd igjennom hullene og heller satse på frontsettet.
    men da lurer jeg på om jeg burde fikse 2/4 kanals forsterker eller om det er nok å drive frontsettet med spillern. er nå en spiller med 4x40watt.
    Kanskje det finnes feitere spiller, fordi denne er litt gammel.

jeg har også sett litt på dette:
    Kicker S12L15 Subwoofer---- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316997
    Magnat Pantera One-------- http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=316989

noen tips om dette er ett bra kjøp og evt bedre til samme pris?

takk for hjelpen sålangt :grin:

edit:
    I bmwen så er den 2x 5,25" ved beina og 2x mindre enn 1" tweeter i dørene også er det originalt 2x 4" bak(men her har jeg satt 2x 6x9 under og skrudd fast) synes forresten ikke disse bak gir no særlig bedre lydbilde i bilen.
    noen som veit om dette er delefiltret og evt åssen oppsett man burde bruke med delefiltrer/forsterker osv :neutral:

Jævli digg at batteriet ligger i bagasjerommet i bmw e36 forresten :grin:

som sagt min første bilstereo oppbygging, skal etterhvert som pengene bare ligger å slenger satse hardere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo

Er selvfølgelig ikke objektiv jeg da men, det var DB drag i Midt Trøndelag forrige helg hvor en av gutta har 2 CS-DX30 12" basser fra JVC , han ble klokket til 139,7 DB inne i bilen. De har en vannvittig slaglengde, samt to spoler, sånn blir det trykk av. For ikke å glemme prisen på dem....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michael JVC
    Hallo

Er selvfølgelig ikke objektiv jeg da men, det var DB drag i Midt Trøndelag forrige helg hvor en av gutta har 2 CS-DX30 12" basser fra JVC , han ble klokket til 139,7 DB inne i bilen. De har en vannvittig slaglengde, samt to spoler, sånn blir det trykk av. For ikke å glemme prisen på dem....

db er ikke alt da.. kvalitet ellers er mer viktig.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen nye tips:
    Sjekk ut www.mds.se
    Med tanke på lyd pr krone, er MDS godt fremme. Kvaliteten er heller ikke noe å si på. Har selv et komplett MDS-anlegg i bilen, som har fungert 100% i seks år nå. Dette er riktignok fra deres dyreste serie.

Bruk en firekanals forsterker, et to-veis frontsett og f.eks en 12" sub med dobbel spole, gjerne i et lukket kabinett, og fjern høyttalerne fra hattehyllen. Det er det beste utgangspunktet etter min mening.

Norcad.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kjører 318 e36 jeg, og har kjøp annlegget på www.exelent.no og www.tryland-tekniske.no Jeg vil virkelig annbefale deg å sjekke ut disse, di ser kansje ikke finest ut, men di gir utrolig masse lyd for pengene, da jeg kjøpte bilen hadde heldivis forrige eier hatt annlegg i den, og det han har gjort er å fjerne hele torpedoveggen, uten at dette gjør noen verdens ting(bare skjært rundt liksom så rammen står igjen) pluss at jeg har to 5" bassreflexer i hattehylla som også hjelper en hel del, en ide jeg har veldig lyst til å få til er å porte kassen direkte opp i hattehylla, men har ikke prøvd dette fåreløpig.

Det siers at det er lurere å gå for 12 enn 10 når bilen er så tett som bmw ene er.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bygget tre anlegg i E36 for noen år tilbake. Det ene med en 12" CV i bassreflekskasse. Målte opp hvor element og rør havnet mot stålveggen, skar ut to hull og monterte kassen med sub og rør mot bakseteryggen. Funket meget bra!
    I den andre bygget jeg en 7.ordens bassrefleks med 2 stk 8" Kenwood. Alle tre rørene ble montert opp i hattehylle.
    Sistnevnte ble en favoritt hos meg en tid, det er utrolig hvor mye man får ut av to 8" i en godt avstemt kasse! Moro!

Den tredje er i min brors BMW, bestående av 2 stk 10" MDS i hver sin lukkede kasse på 19 liter. Her satte vi inn to koniske ender fra et 4" bassrefleksrør i hattehyllen for at bassen skulle slippe inn i bilen.
    Absolutt min favoritt og anbefaling ang lydkvalitet.

For all del, ikke bygg kasse med rør i hattehylle og sub elementet i bagasjerommet, det blir bare rot og søl ! (I lyden altså :grin: )

Norcad

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også en E36 sedan, hvor jeg har satt inn 12" sub fra Pioneer i bagasjen, for å få nok trøkk igjennom stålplaten, samt 6x9" i hattehylle. Foran har jeg et kit fra Pioneer som passer i de originale hullene, men med diskanter oppå dashbordet for å løfte lydbildet litt. Det fungerer utmerket, men det er en markert "forskyvning" i lydbildet siden frontsettet blir altfor pinglete i forhold til bak. Jeg har trikset mye med delefilter og instillingere i min Pioneer hovedenhet, men det er umulig å få frontene til å gi nok i mellomtoneområdet til at det høres riktig ut. Hvis man skal ta skrittet noe lenger i en E36 vil jeg anbefale en ombygging i døren, slik at man kan få inn noe litt større mellomtoneelement i front. Hvis du bor i Oslo er det bare å komme å høre hvis du vil. Vi entusiaster må jo holde litt sammen!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •