Oppgradering av bilstereo i Nissan Xtrail

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer hingst sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradering av bilstereo i Nissan Xtrail

Hei
    No når eg snart fyller 18 år er eg så heldig at eg har ein Nissan Xtrail 2003 sport 2,2 TDI til disposisjon. Sjølv om bilen er fin den, er ikkje akkuratt lydanlegget noko å skryte av. Det eg lurte på om det var moglegheiter for å få litt hjelp med kva som skal til, med nokre enkle grep, forbetre lyden/anlegget.

Vil ikkje ha noko som tek større plass en orginalt eller gjere større forandringer. Vil berre forandre på radio/dc/mp3 spelar og dei 6 høgtalarane som er i bilen no..

Vil ikkje bruke all verda på dette, så budsjettet er på maks 5000 kr, gjerne mindre

Er langt frå ekspert, som dykk sikkert skjønner, så all hjelp vil bli sett på med takksamheit :grin:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, det var vist ikkje så mykje hjelp å få :-?

Newcomer Chasin sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på www.bilforumet.net og still det samme spørsmålet der du, eller du kan ta kontakt med Anders Fleischer, www.autod.no

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan jo feks kjøpe en god cd spiller og ett par gode front høyttalere først. kjøper du ett par som er lettdrevne kan du drive de med cdspilleren, hvis ikke så er en 2 kanals forsterker å fåretrekke. Prøv å få av høyttalerdeksel slik at du får sett størrelsen på høyttalerne så vet du det når du skal handle

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips Det kjem godt med.

Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    du kan jo feks kjøpe en god cd spiller og ett par gode front høyttalere først. kjøper du ett par som er lettdrevne kan du drive de med cdspilleren, hvis ikke så er en 2 kanals forsterker å fåretrekke. Prøv å få av høyttalerdeksel slik at du får sett størrelsen på høyttalerne så vet du det når du skal handle
    Ja, det var noko slikt eg tenkte. Det skal vel ikkje allverda til for å forbetre i forhald til orginalanlegget. Men kunne gjerne ønskt meg meir spesifikke tips.
    Kanskje ein fordel å oppgi maks budsjett? Det er vilkårlig satt på 5000 kr, som kan justerast både opp og ned. Helst ned då ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei gratulerer, bil med dårligere 4WD system skal du lete lenge etter, ikke engang spærre funket når den skulle.
    Se på Pioneer du, mye valutta for pengene, ivertfal på SUB'ene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut pioneer og alpine sine spillere og se om du finner noen du liker som passer i bilen. rundt 3000 burde du finne en bra spiller. så kan du titter etter fronthøyttalere fra pioneer, focal, infinity, cv og mange andre merker. hør på litt forksjellige, så finner du nok noen som passer deg.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Røsker litt opp i den gamle tråden min. Oppgraderingane vart diverre utsett grunna ymse orsakar. Men no er stoda slik at cd-spelaren er øydelagt, og det er krise. Ser no etter ein spelar til +- 2000 kr. Har sett meg ut Alpine-cde 9881 PlanetHIFI.no
    Er dette ein kurant spelar? Eller finns det betre spelarar til same prisen. Får denne som sagt til 2000 kr.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hingst
    Hei

Røsker litt opp i den gamle tråden min. Oppgraderingane vart diverre utsett grunna ymse orsakar. Men no er stoda slik at cd-spelaren er øydelagt, og det er krise. Ser no etter ein spelar til +- 2000 kr. Har sett meg ut Alpine-cde 9881 PlanetHIFI.no
    Er dette ein kurant spelar? Eller finns det betre spelarar til same prisen. Får denne som sagt til 2000 kr.

Det er en helt ok spiller.

Du kan friske opp lyden, ved å koble til en 4 kanaler, ikke noe problem det, selv om det er 6 høyttalere i bilen. Eller bare kjøp en 6 kanaler, fins en del rimlige saker.
    dynabel.no har en 6 kanaler til under 4 000,- den er 4 X 70W + 2 X 200W

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, no er den i alle fall kjøpt, betalt og levert så eg får sjå om den innfrir forventingane.

Men eit lite problem meldte seg då eg skulle til å montere hærligheita. Korleis i hulaste skal eg få ut den gammle? Er det nokon som veit om ein guide eller noko liknande? Hadde i alle fall vore til stor hjelp...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du mulighet til å ta ett bilde og legge ut, så er det litt lettere å se. ofte er det noen små skruer som skuler noen hull som løsner spilleren når du stikker pinner inn i hullene, eller så må du av med noen paneler og skru løs spilleren.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ein Clarion DB 328. I manualen er det vist at ein skal først ta av det yttergåande dekselet, så er det eit deksel til (det er det eg har problem med å få av) før ein kan løsne heile greia med å stikke inn slike metallgreier som fylde med.

Det midt i det dekselet er det to skruar som er har skrudd av, har prøvd å stikke pinnar inn uten at det skjer noko.

Har diverre ikkje tilgang på kamera før i morgon:S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gold digga

HVis du sliter med å få ut spilleren kan det være triks å se om du greier å skyve litt bakfra.
    Nå skal det sies at jeg ikke har knota med X-trail før, men kanskje du finner en vei du kan stikke handa inn bak dashen og skyve litt bakfra med ta-ut-cd-spiller-pinne-dingse-bomsene på plass.
    Kan være at du synes jeg er en komplett idiot, fordi det du har omtrent en snøballs kjangs i helvet til å komme til bak dashen, men se om det er en mulighet i vaffal.:-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh, spørst det.. neida

Men klarte det i dag, måtte løyse storedelar av dashbordet for å kome til. Hærligheita var godt skruddfast både her og der. Men no fungerer i alle fall alt som det skal:-D Vart eit mykje større løft på lydsida enn eg hadde trudd, radiodelen er uuutrulig mykje betre enn den på førre spelaren. Så eg kan seie at eg er godt nøgd.

Men uansett, takk for all hjelp!:-D

Newcomer esbens sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

se etter

er det kanskje en "pynte" ramme rundt cd-spilleren?Om ikke så pleier det i de fleste tilfeller og være to små "flatt skrujern" breie "sprekker" hvor du skal få inn ett flatt skrujern. Kjører du inn ett flatt skrujern her,så løsner klemmene som holder "skiten" tilbake-og du vil få mulighet til å lirket det ut.
    (vanskeligt å forklare,men lykke til!)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •