Trenger tips om bilanlegg(Budsjett ca 16500,-) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Newcomer Zaynt sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kjøp en kicker solo x 18" så trøkker det skal du se. har den på www.super-priser.no

Newcomer Mad Silence sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Enorm BASS

Er ute etter Enorm bass. Høy SPL. minstekravet til kvalitet er CV subber, Lyden i CV subber digger jeg Det som har høyest prioritet er SEFF Strokere=) Men ANdre forslag oxo aktuelle=)

Men ikke dynabel. likte ikke lyden i de. De merkene som er av interesse og jeg trenger råd til er f.eks: Cerwin Vega!, MTX Audio, Kicker, +++,

PS: dani,
    Det anlegget så interessant ut=)

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy spl kommer jo ikke bare av hvilke elementer du velger, det har og sammenheng med hva slags bil du skal bruke de i og hvilken kasseløsning du velger. Ikke glem at du med store elementer kan få problemer med å utnytte volumet som ligger i bilen dersom du har en liten bil.. og at du da vil få mer db dersom du bruker mindre/færre elementer. Dette merkes ofte på golf 1/2 hvor bassen blir "feitere" dersom du åpner soltak eller vinduer.

CV har merkelig nok et heftig rykte på seg innen bilstereoverdenen, uten at de noen gang har bemerket seg. Kicker har siste årene lagt mer og mer ressurser i elementer som spiller i små lukkede kabinett, og alle solobaric elementene jeg har testa har spilt vannvittig tørt med tanke på at det er et amerikansk merke. Tidligere har jeg vært stor fan av Focal mtp lyd, men har vurdert Kicker de siste byggene.

Dynabel spiller helt ok mtp prisen, men.. iforhold til dyrere konkurrenter merker man godt forskjellen.

Hva med å ta kontakt med noen som virkelig har peiling på de produktene de selger? Ice-audio har Cadence, Focal og audison, bassbrothers.no forhandler alt derfra.

AutoHifi i TrHeim er importør av Alpine, MTX og hadde iaffal tidligere Rockford.

Rockford har noen syke demobiler og et tøft image. Mine erfaringer med merket er delt. Jeg oppnådde samme spl med ett 13" Focal element i portet kasse (audison forsterker) som med 2x12" i kasse etter RF-mål (RF forsterker). Når bassen i tillegg var lite definert og låt "romlete" uansett hva jeg gjorde av innstillinger var valget ganske greit. Bilen det er snakk om er forresten en audi 80 -b4.

Lykke til videre i jakten!

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med to slike:
    http://www.iceaudio.no/index.php?fun...c012e525845a5b

og en slik:

http://www.iceaudio.no/index.php?fun...c012e525845a5b

denne kombinasjonen bør lage liv i bilen din.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, vil virkelig annbefale deg å sjekke ut www.xelent.no og www.tryland-tekniske.no. Disse to er vell egentli samme fyren, han importerer selv, og har solgt meg annlegg til min bil. Det spiller langt bedre enn hva jeg kunne fått for samme pris hos f.eks billradiospesialisten. Det ligger en forhandler i mandal (ca en halvttime fra kristiansand) Og den andre på tryland, som ligger ca en time ifra kristiansand..

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    Høy spl kommer jo ikke bare av hvilke elementer du velger, det har og sammenheng med hva slags bil du skal bruke de i og hvilken kasseløsning du velger. Ikke glem at du med store elementer kan få problemer med å utnytte volumet som ligger i bilen dersom du har en liten bil.. og at du da vil få mer db dersom du bruker mindre/færre elementer. Dette merkes ofte på golf 1/2 hvor bassen blir "feitere" dersom du åpner soltak eller vinduer.

CV har merkelig nok et heftig rykte på seg innen bilstereoverdenen, uten at de noen gang har bemerket seg. Kicker har siste årene lagt mer og mer ressurser i elementer som spiller i små lukkede kabinett, og alle solobaric elementene jeg har testa har spilt vannvittig tørt med tanke på at det er et amerikansk merke. Tidligere har jeg vært stor fan av Focal mtp lyd, men har vurdert Kicker de siste byggene.

Dynabel spiller helt ok mtp prisen, men.. iforhold til dyrere konkurrenter merker man godt forskjellen.

Hva med å ta kontakt med noen som virkelig har peiling på de produktene de selger? Ice-audio har Cadence, Focal og audison, bassbrothers.no forhandler alt derfra.

AutoHifi i TrHeim er importør av Alpine, MTX og hadde iaffal tidligere Rockford.

Rockford har noen syke demobiler og et tøft image. Mine erfaringer med merket er delt. Jeg oppnådde samme spl med ett 13" Focal element i portet kasse (audison forsterker) som med 2x12" i kasse etter RF-mål (RF forsterker). Når bassen i tillegg var lite definert og låt "romlete" uansett hva jeg gjorde av innstillinger var valget ganske greit. Bilen det er snakk om er forresten en audi 80 -b4.

Lykke til videre i jakten!
    eh har ikke cerwin bemerket seg no spess innen bilstereo? de var jo blandt annet de første over 160db og hadde lenge verdensrekorden på 176, noe db

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    eh har ikke cerwin bemerket seg no spess innen bilstereo? de var jo blandt annet de første over 160db og hadde lenge verdensrekorden på 176, noe db
    Db-drag ja, men det velger jeg å holde utenfor. Hva er vitsen med 160db når du ikke kan høre musikken du spiller?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Høy DB er rått;)

Høy DB er jo kunn showoff. men jækla rått om subben klarer det i det hele tatt=) hehe;-)

Btw, har kjøpt meg en Hammer H1 forsterker og xtra batteri nå. og lurer på hvilke subber jeg skal ha? ga 5500 så det kan trekkes fra totalen.
    da er det ca 8000 igjenn til subber sier vi

Noen forslag? ALT skal legges i sub ja=) + kabler

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    siden du vurderer Kicker så kan jeg dele mine erfaringer da jeg har 2 stk Kicker XPL 12 tommere som spiller i en lukket kasse i hvert sitt kammer på ca 30 liter. Jeg har nettopp målt lydtrykket til 126 db og da spilte anlegget fortsatt rent og pent uten forvrengning.Har et meget bra RF frontsett som tåler masse juling så jeg kan nok spille enda høyere,men db-måleren gikk bare til 126 db :-) Lyden i Kicker bassene er også meget presise og har høy lyd og byggekvalitet.,(bassene kostet forøvrig 2999 pr stk for noen år siden) men kan også spille tordnene høyt uten og knele.Jeg har bare en kjip forsterker for tiden så bassene har mye mere inne enn jeg kan få til for øyeblikket.Har også hatt en av de mest klassiske bilbasser,nemlig CV XL 15 tommer i en diger kasse på 100 liter og dersom noen sier at CV ikke har markert seg i bilstereo så tar de grundig feil.Selv om dette elementet ike hadde de råeste spesifikasjonene så spilte det en dypbass av en annen verden.Selv "siggy" som bygde Doxa forsterkere og høyttalere for K.Ø.Lauvland mente det var helt rått.
    Det råeste blir likevel Stroker om du får tak i det.Det råeste jeg noengang har hørt og jeg har hørt mye....

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    nemlig CV XL 15 tommer i en diger kasse på 100 liter og dersom noen sier at CV ikke har markert seg i bilstereo så tar de grundig feil.
    Basert på et 15" element i en 100 liters kasse? Jeg er noe mer nyansert når jeg ser for meg hva de forskjellige merkene har prestert, men legger ikke skjul på at jeg tar kvalitet foran kvantitet anytime. Sikkert gøy å dra mye db, men det er det samme som å skryte av å ha 1000hk; -du har sjelden bruk for mer enn en brøkdel.

CV's bilprodukter ble dessverre hypet opp noe villt for 10-15år siden og de som da var 14år har idag råd til å gå på jakt etter det de fikk demonstrert da. Heldigvis har utviklingen gått rette veien.

Edit: ellers har vi samme erfaringene med Kicker.

Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at du har tenkt på mtx 9500, skal skrive under på at disse er eit av dei subbene som trøkker mest på markedet, utenom spl subber!! :-D her er ein link til ein amerikansk side som seller disse,

http://search.stores.ebay.com/w-w-w-...268997QQsofpZ0

og dei her sender til hele verden! du får eit element til ca 300$ + porto+++ som er VELDIG billig!! og disse er heilt nye! du må ut med ca 6000-7000 for eit sånt her element i norge!

Ellers så har du jo JL Audio W7 som også blir solgt på samme nettbutikk, som og er ein monster sub!

Skal også legge til her at på www.bilstereospesialisten.no kan du få kjøpt MTX 9500 x 2 i sledgehammer kasse til 15000! vanlig pris på denne kassa i norge ligger på rundt 22000!! men da trenger du jo ein monster forsterker og... :razz:

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Lyd!

Ja har kikket MYE rundt=) Har etterhvert funnet ut at det er CV! jeg kommer til å gå for=)
    Har meget lysst påStroker PRO, denne krever jo endel. Men siden jeg har en gammel BMW med ganske lite bagasjerom lurte jeg på å anskaffe meg en 12". Har noen sett\hørt\erfatr hvordan 12" erne i Stroker serien(e) spiller Både de gamle og nye=)

Hadde vert fint om noen visste det=)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Basert på et 15" element i en 100 liters kasse? Jeg er noe mer nyansert når jeg ser for meg hva de forskjellige merkene har prestert, men legger ikke skjul på at jeg tar kvalitet foran kvantitet anytime. Sikkert gøy å dra mye db, men det er det samme som å skryte av å ha 1000hk; -du har sjelden bruk for mer enn en brøkdel.

CV's bilprodukter ble dessverre hypet opp noe villt for 10-15år siden og de som da var 14år har idag råd til å gå på jakt etter det de fikk demonstrert da. Heldigvis har utviklingen gått rette veien.

Edit: ellers har vi samme erfaringene med Kicker.
    Ikke basert på min kasse selvsagt,men på masse andre innstallasjoner både her hjemme og i USA.Gøy med db drag ja,men som du sier så orker man skjelden og spille grisehøyt i bilen over lang tid,men det er gøy og kunne dra på litt.
    (for ti år siden var jeg 22 så en del har jeg da fått med meg!!!)

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener CV har et ufortjent rykte ?

XL bassene var jo rå nå dem kom på markedet, og ikke minst når første Strokern kom, var ingen andre produsenter som hadde noe som kunne måle seg med den der og da? Da prater jeg lydtrykk..

Det er vel akkurat bass dem er kjent for å lage, gjelder hifi og bilstereo.. mye bass.. noe særlig anna er det vel ikke.
    Og da er vel dB drag konkuransen man bør hevde seg i ?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Så du mener CV har et ufortjent rykte ?
    Når det gjelder bilstereo generelt, ja.

De har levert elementer som med rett elektronikk og rette kasser har levert mye db, og som du sier da er det kanskje db-drag en bør tenke mer på. Når en plasserer subber (uans om det er inne eller ute) er det jo for å tilføre bassen som de små høyttalerne ikke greier, da mener jeg at det finnes mange andre gode leverandører på markedet som bl.a har prioritert kassestørrelse eller lydkvalitet istedet. Og som fortsatt greier å levere nok db til de fleste.

Har selv kjørt rundt med en 15" JBL GTi i 110liters kasse og en vannvittig dypbass. Heldigvis fant jeg ut at musikk handler om noe mer enn antall db.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, leste kjapt igjennom denne tråden, skal du ikke ha skikkelig frontsett også? Dessuten så er bilene så små at man ikke trenger x antall 15". Jeg hadde to 10" til 1300kr stk, og det holdt til å få nedsatt hørsel.

Mvh

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før man kjøper bilstereo bør man spørre seg følgende:

- Skal man stille opp i DB-drag sammen med mange sponsede biler?

- Er man med i et "harry-miljø" der helgas høydepunkt er den som klarer å få dørene og wonderbaumen på golfen,Opelen eller volvoen sin til å riste mest?

- Har man ekstremt nedsatt hørsel, på grensen til døv, og/eller har et sterkt ønske om å få det?

Svarer man JA på noen av disse, så er det bare å kline til med mest mulig effekt, kondensatorer, batterier og noen vanvittige bass-elementer uten hensyn til annen lyd over 120hz.

Liker man derimot å ha skikkelig god-lyd i bilen når man kjører rundt, med et godt fundament i bunn og mer enn nok trykk som er "fornuftig" for hørselen, så bør man velge en annen vei enn voldsomme 15" etc...

Active Tommy Nilsemn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Før man kjøper bilstereo bør man spørre seg følgende:

- Skal man stille opp i DB-drag sammen med mange sponsede biler?

- Er man med i et "harry-miljø" der helgas høydepunkt er den som klarer å få dørene og wonderbaumen på golfen,Opelen eller volvoen sin til å riste mest?

- Har man ekstremt nedsatt hørsel, på grensen til døv, og/eller har et sterkt ønske om å få det?

Svarer man JA på noen av disse, så er det bare å kline til med mest mulig effekt, kondensatorer, batterier og noen vanvittige bass-elementer uten hensyn til annen lyd over 120hz.

Liker man derimot å ha skikkelig god-lyd i bilen når man kjører rundt, med et godt fundament i bunn og mer enn nok trykk som er "fornuftig" for hørselen, så bør man velge en annen vei enn voldsomme 15" etc...
    Du sier noe der ja :P!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg HåkonN her ja.

Det eneste jeg gjør når en bil kjører forbi og du kun hører 33/33/33 bassdur/interiørressonans/skiltbråk er å begynne å le :grin:

Må da være kjekkere å kunne kjøre rundt med go-lyd, med mulighet for å "dra på litt når det passer", enn å basere sitt bygge på mest-mulig-støy for minst-mulig-penger, evt mye-penger.

(er 100% klar over at mange bilstereo-folk er uenig)

DrE

Newcomer mmes sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://bsbildeler.no/butikk/visvare....gorier/48/7/76

http://bsbildeler.no/butikk/visvare....ier/48/21/8639

denne forsterkeren og subben skal bli ganske så rått sammen. er ikke noe bilde av subben men det er carbonfiber membran å ser ganske fancy ut.

Var ansatt der før så kan bekrefte at den forsterkeren der er skikkelig saker.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •