Hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Hjelp!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp!

Har nå endelig fått koblet opp forsterkeren i bilen min alt så ut til å funke fint, MEN da jeg startet motoren og trykte på gassen kom en hylende lyd fra høyttalerene...Lyden ble høyere jo mer turtall bilen fikk

Noen som har råd??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwin Vega!
    Har nå endelig fått koblet opp forsterkeren i bilen min alt så ut til å funke fint, MEN da jeg startet motoren og trykte på gassen kom en hylende lyd fra høyttalerene...Lyden ble høyere jo mer turtall bilen fikk

Noen som har råd??
    Standard problem dette.. det er for det meste dynamoen som fucker opp... Jord den og forsterkern bedre. Hjelper ofte endel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har råd??
    Kjøp en bedre isolert rca kabel. Går ut ifra du har en kabel fra cd spiller til forsterker? Kan også prøve å legge remote kabel og strøm kabelen på motsatt side av hvor du har lagt rca kabelen. Tror dette kan hjelpe. Om du forstod hva jeg mente:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som har råd??

Det mangen gjør feil er å legge Phone kablen vedsiden av Girkassen. Hvis det er du har gjort, så ta den vekk og legg den nede ved listen på ein av sidene i bilen, Hvis dette ikke hjelper, så ville jeg ha lagt den i listen oppe med taket. Har gjort dette selv mangen ganger når Phone kablen skal bak i bilen. Dette for å unngå støy og slikt fra drivverk til bilen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jording

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Standard problem dette.. det er for det meste dynamoen som fucker opp... Jord den og forsterkern bedre. Hjelper ofte endel.
    Som regel så er det for dårlig jording av forsterkeren som er feil.Er ikke lurt og bare koble til minuspolen på batteriet for ex. Bruk en strømkabel på 8(eller mere) gauge og som ikke er for lang.Skrap deg ned til metall/bilens karosseri og skru fast kabelen med en skikkelig kabelsko.Det vil antakelig løse problemet.
    terje

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynamoen i seg selv kan også lage problemer... Alternativene er da å overhale den, bytte den eller skru så høyt opp at du ikke hører susingen!!!

Samme problemet som deg, høyttaler kabler og signalkabler ligger adskilt fra strømkabler og skikkelig jording er benyttet... Jeg gidder ikke bytte dynamo da d kun er når den står på pause eg hører noe....

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dårlig jording av spiller er ofte en årsak til dette problemet, så jord spilleren bedre med feks en ekstra ledning fra chassi på spillern.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •