Skarpe S'er i bil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Teddy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skarpe S'er i bil

Er det noe som lar seg gjøre for å få fikset det? Jeg har en Lanzar Opti 100.2 eller hva den heter til å drive et Infinity Reference 6.5 komponentsett foran. RF monoblokk og RF sub, men det er vel uvesentlig

Diskantene er felt inn oppe på dørene. Er jo rimelig begrensa hva man kan gjøre, hvertfall når diskantene er felt inn. Kan liksom ikke flytte de. Vil det ha noe for seg å bytte forsterker som driver frontene?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvilke muligheter du har for innstilling på spillern din, men du kan jo prøve deg fram med litt eq skruing. Kommer lyden direkte fra elemetet eller er det refleksjon fra metall eller andre flater bilen som skaper dette? prøv å lytt litt etter det, for metall og plast kan jo dempes med matter.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på det infinity settet er det nok en justerings "jumper" på delefilteret.. som du bestemmer hvor høyt diskanten skal spille.. Lanzaren er kanskje ikke helt topp, men burde da være grei nok. Skal selv ha Infinity Kappa Perfect 6.1 til bilen . Men da på en RF forsterker.

Kan være noe innstillinger i cdspillern også, på min Sony kan man få en forferdelig diskant iallefall.. Men slår man av Sony sine superinnstillinger så blir dette bedre..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene! Jeg skal prøve ut mer innstillinger på spilleren (Pioneer DEH-P5530MP) igjen. Har prøvd litt tidligere uten noe særlig suksess. Skal også se om jeg finner noe interessant på delefilteret. Kommer helt sikkert tilbake med mer spørsmål her.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker noen av oppsettene på pioneer spilleren kan det bli litt skrikende diskant har jeg merket. Juster selv i steden. mye bedre.

Kappa 6.1 det er et kjempesett det Vurderer og bytte ut det jeg har i bilen jeg og,. men time will show. Har et jl-audio element liggende som bør få kasse snart og.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hvis du bruker noen av oppsettene på pioneer spilleren kan det bli litt skrikende diskant har jeg merket. Juster selv i steden. mye bedre.

Kappa 6.1 det er et kjempesett det Vurderer og bytte ut det jeg har i bilen jeg og,. men time will show. Har et jl-audio element liggende som bør få kasse snart og.
    Noen spesielle innstillinger du tenker på?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn standard crap som rock,classic etc etc.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •