Rattkontroll, Hvordan funker det? Standardisert?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Rattkontroll, Hvordan funker det? Standardisert?

Hei,

Jeg har en Citroên med rattkontroll og et philips (vdo eller hva de kalte seg etter de slutta med bilstereo under eget brand) "original" anlegg.. Jeg vil bytte ut anlegget (kun spilleren, høyttalerne gir mer enn god nok lyd) med et nytt og bedre, men det hadde vært fint hvis knappene på rattet hadde funket også med den nye hovedenheten. Har prøvd å spørre hos et par Citroên forhandlere, men det er nok ikke bilstereo de kan best, desverre, så no luck there.. ...

Er de knappegreiene på rattet standardisert vanligvis? slik at man kan koble til hvilkensomhelst spiller med opplegg for dette, eller er det 100 forskjellige "standarder" og stor sansynlighet for at prosjektet mitt går i dass ?

Håper noen her har har greie på slikt.. (bilen min er 99/00 modell Xantia excl. stv. hvis det har noen betydning)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Som regel er det mulig å å tak i overganger fra de fleste bilmerker og til den spiller du vil montere.
    Her er en for JVC: http://www.icemedia.dk/product.asp?product=1274

Google hjelper deg nok hvis du bare spør pent :-)

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dessverre er dette alt annet enn standardisert. Det beste er om det finnes en overgang fra produsenten som passer din head unit.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer
    er godt forspent med overganger. at de også har de feteste bilstereoene gjør jo heller ikke noe
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer Geir&Merethe sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opel / Peugeot og Citroeen er de bilmerkene som display/ratt fjernkontroll er lekket på.
    Disse er det ikke noen problemer å få interface til display eller overganger for rattfjernbetjening.
    Du kan bruke alle alpine vehicle display ready og remote readye units.
    VDO har spillere feks cd2604mp3x en helt alright spiller. denne kan også bygges vidre ut med bleuthoot cix3000b for komunikasjon til telefon etc- den har kortleser for SD og MMC. Men personlig hadde jeg gått for en Alpine AI unit.
    Da er det heller ingenting annet enn lommeboka som stopper deg i dine utbyggingsmuligheter.
    Selv har jeg CDA9854R (Ny modell av året 2006). denne har ubegrenselige utbyggingsmuligheter og kan varmt anbefales.
    ta kontakt om du lurer på noe.

Produsent rep. pstraums sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk alle

Jeg må skaffe dette interfacet selv, eller skaffer de fleste bilradiobutikker slikt?

Sitat Opprinnelig postet av Geir&Merethe
    Opel / Peugeot og Citroeen er de bilmerkene som display/ratt fjernkontroll er lekket på.
    Disse er det ikke noen problemer å få interface til display eller overganger for rattfjernbetjening.
    Du kan bruke alle alpine vehicle display ready og remote readye units.
    VDO har spillere feks cd2604mp3x en helt alright spiller. denne kan også bygges vidre ut med bleuthoot cix3000b for komunikasjon til telefon etc- den har kortleser for SD og MMC. Men personlig hadde jeg gått for en Alpine AI unit.
    Da er det heller ingenting annet enn lommeboka som stopper deg i dine utbyggingsmuligheter.
    Selv har jeg CDA9854R (Ny modell av året 2006). denne har ubegrenselige utbyggingsmuligheter og kan varmt anbefales.
    ta kontakt om du lurer på noe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •