Sjekk den her bilen. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå ser det jo ut som om deleted har en grei jobb fra før, men i tilfelle han er på let etter jobb så er jo dette en helt ok søknad som systemintegrator i omtrent hva som helst av bransjer. Får èn person oversikt, innsikt og kontroll på et slikt prosjekt er det intet mindre enn imponerende.

Ta nå workloggen for hva det er (en worklogg), og benytt så lite tid som mulig på å sette mannen i båser. Hva så om han tar en tur på stripa? Det hadde jo vært direkte synd om et slikt bygge bare ble stående i garasjen.

Som han sier selv så er det også en hobby. Det er bemerkelsesverdig å se så mange på et AV-forum snakke negativt om tidsbruk på et prosjekt. Hvor mange her inne er det ikke som "sløser" tid på både det ene og det andre som hvermansen ikke skjønner en fis av? En hobby kan sjelden forklares for andre enn de som deler interessen, men likheten med andre hobbyer som grenser til galskap er jo slående!

Keep it up.

DrE

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel talt!

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var litt trist, men moro å lese hvordan enkelte dret seg ut her da.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser egentlig ganske kult ut dette prosjektet, men er litt nysgjerrig på hvor mye plass det er igjen til mennesker i bilen når alt dette er på plass

Newcomer Jin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Dette tror jeg nok et et 100% seriøst prosjekt som ikke er ment for verken stripa eller råning.
    Jeg prøver og gjøre en del ting, som jeg ikke tror noen i norge ihvertfall har prøvd enda i et bil oppsett. Litt av greia er å gjøre noe nytt og dra bilstereo\multimedia i en litt annen retning enn andre har gjort før meg.

Her er noen demo videoer av noen av løsningene som det jobbes med:

Voice Control:
    http://www.spotlight.vg/Project/Div/...mmand_Test.mpg

3G streaming fra egen privat web radio:
    http://www.spotlight.vg/Project/Div/3G_Video.mpg

En demo av det mest minimalistiske oppsettet som kun er basert på single screen:
    http://www.spotlight.vg/Project/306_...e_306_Xvid.avi

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Ta nå workloggen for hva det er (en worklogg), og benytt så lite tid som mulig på å sette mannen i båser. Hva så om han tar en tur på stripa? Det hadde jo vært direkte synd om et slikt bygge bare ble stående i garasjen.

Keep it up.

DrE
    Jeg ser på project tråden min som en worklogg mer enn noe annet. Takker for oppmuntrende ord.

Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ser egentlig ganske kult ut dette prosjektet, men er litt nysgjerrig på hvor mye plass det er igjen til mennesker i bilen når alt dette er på plass
    Jeg vil prøve å beholde baksetene og holde alt som ikke er standard bilstereo komponenter sjult. Dette innebærer at jeg må demotere consoller, fiber switcher, skjermer ect. Skjemer skal felles inn i interegjøret, mens printplater til andre komponenter som ikke er bilstereo relatert legges sjult.

Om jeg får plass til alt uten og offre baksetet gjennstår jo å se.

Jeg tar dette projectet seriøst, da systemet lett kan brukes som et mobilt hjemmekontor.

Skulle en krise oppstå på et av systemene jeg drifter mens jeg er ute og kjører, er det faktisk mulig å stoppe langs veien, åpne bagasjen, flippe 32" ern og dra frem et bluetooth tastatur\mus og bruke remote desktop eller putty for å logge seg på eksterne servere og utbedre feil.

Hvor smart det vil se ut er en helt annen sak, men det åpner ihvertfall helt nye muligheter på handlefrihet for meg med tanke på at jeg praktisk talt sitter og kjører i et mobilt hjemmekontor når jeg er ferdig med projectet.

Newcomer Jin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, det er blitt en midlertidig stans i Celica projectet da jeg siden sist har tatt på meg skole, deltids jobb og kjøpt meg en Nattklubb sammen med to kompiser, som vi kommer til å teste ut noen tekniske utested løsninger jeg har hatt i bakhodet en stund.

Projectet kan intill videre følges på denne linken for de som liker litt spesielle A/V løsninger osv

Pulse - The Nightclub Project

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jin
    Hørte rykter om denne treaden her, men det tok jo litt tid før jeg fant den.
    Jeg har lest kjappt gjennom her og jeg vil bare komentere noen av utsagnende her.

Mvh
    Deleted

Jeg regner egentlig med at ingen andre enn meg kommer til å feilsøke på Computer løsningen i denne bilen. I utgangspungtet er det vel heller ingen andre enn meg som har bruk for å kunne det heller.

Nei, jeg har ikke masse sponsoer bak meg.

Nei, jeg jobber ikke i en bil-tuning-styling-stereo-dilldall butikk.

Nei, jeg har ingen "heftige lån" eller gjeld på noen av bilene mine, eller andre heftige lån på noe som helst.

Nei, jeg har aldri hatt noen drømmebil i tankene, har generelt liten eller ingen interesse for bil. Planen er ikke å selge bilen, når den ikke går lenger kjøper jeg vel en ny bil eller fixer den.

Jeg er ikke en av dem.

Jaja, så feil kan en altså ta.. Du vil nok aldri se\treffe på meg på "råne-stripa" ever.

Jeg kan si med en gang at det blir dårlig med bilder fra server rom osv...

Til slutt vil jeg bare si at jeg respekterer at en del ikke ser på dette projectet her slik som jeg gjør det. Men for meg er dette projectet hverken latterlig, pengesløseri eller bortkasta. For meg er det et lærerikt og utfordrende project og en artig hobby greie som kombinerer audio\video\data\elektronikk og internet.
    Bilder da mann! Dette er ting vi gutta liker! :-D
    ...og evnt jenter.. (for og være politisk korrekt...) ;-)

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har ett annet prosjekt på gang som han prioriterer litt mer for øyeblikket Han har lovet å komme sterkere tilbake

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La nå gutten leve ut hobbyen og drømmene sine! Er det ikke det vi alle vil da?Leser en ting mellom linjene i mange innlegg her og det er: MISUNNELSE!
    Noen har en båt til 4mill liggende i havna som de bruker 2 uker i året,andre bruker noen hundre tusen på bilstereo. Ser ikke helt problemet med at han faktisk prøver å få til noe skamheftig her!Bilstereo er MYE mer avansert en det vi plugger i stikk-kontakten i stua.Her må man tilpasse,bygge,prøve og feile hele tiden.
    RESPEKT til deg fra meg som er gammel bilstereofreak!

Stå på og nyt arbeidet ditt!

Før sa vi at :
    hi-fi freaks var horekunder.(de kjøpte og betalte en vare som de visste funka)

Vi bilstereofreaks var på sjekkern etter den store kjærligheten(Vi måtte jobbe hardt før vi kanskje kom i mål med ett hardt resultat)

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey, bare så det er sagt, må jeg beklage for utsagnet mitt. Men for å være ærlig så prosjektet meget villt ut ved det første innlegget du hadde på carputer. Men må også innrømme at det vakte stor interesse også, så jeg begynte å kikke litt lengere ut i tråden, og ettervhert som tiden gikk ser det hele ut til å gå veldig bra, noe jeg ikke hadde trodd da jeg så den første tråden. Jeg er imponert!

Men det store spørsmålet er jo. Hvorfor?

Har ikke lest veldig mye om andre slike prosjekter, men har lest litt max power å slikt, og selvfølgelig er det gøy, men er det ikke utrolig dyrt å gjøre dette? Tror du du vil tjene noe på det i ettertid, eller er det bare en slik sak du gjør fordi det er utrolig gøy å drive med det?

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Bilder da mann! Dette er ting vi gutta liker! :-D
    ...og evnt jenter.. (for og være politisk korrekt...) ;-)

Celica T23, Tru Technology... - Bilforumet.net

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jin
    Skulle en krise oppstå på et av systemene jeg drifter mens jeg er ute og kjører, er det faktisk mulig å stoppe langs veien, åpne bagasjen, flippe 32" ern og dra frem et bluetooth tastatur\mus og bruke remote desktop eller putty for å logge seg på eksterne servere og utbedre feil.
    Utrolig stilig må jeg bare si igjen.. Gleder meg å se når det blir ferdig, og da må du legge ut bilder her også.

Active avdeling20 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må dere ikke syte da, mannen har da anlegg hjemme også :twisted:
    Kunnne ikke la være.

Sykt prosjekt dette her, må bli uhorvelig dyrt!

Newcomer Jin sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Men det store spørsmålet er jo. Hvorfor?

Har ikke lest veldig mye om andre slike prosjekter, men har lest litt max power å slikt, og selvfølgelig er det gøy, men er det ikke utrolig dyrt å gjøre dette? Tror du du vil tjene noe på det i ettertid, eller er det bare en slik sak du gjør fordi det er utrolig gøy å drive med det?
    Dette bilstereo projectet er for egen utfordring og moro. Akkurat nå er det mer fokus på NightClub projectet. Vet jeg har posta linken dit før men tror få fikk det meg seg.

Her er ihvertfall linken igjen Til Nightclub Projectet som jeg håper å tjene penger på:

Pulse - The Nightclub Project (Trykk Her)

Sitat Opprinnelig postet av avdeling20
    Nå må dere ikke syte da, mannen har da anlegg hjemme også :twisted:
    Kunnne ikke la være.
    Et slikt project som Celica Projectet koster penger, det er ikke å stikke under en stol men som alt annet her i verden går mye på prioriteringer. Når det gjelder Audio\Video hjemme, har jeg selvfølgelig et greit oppsett der også, men har ikke lagt ut noen bilder av det

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilige laser bilder, og nattklubben ser ut til å bli bra den. Lykke til.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert fint for de som får penga ut av baken.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for guds skyld skriv prosjekt, og ikke project..:-?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •