For lite futt - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24

Tråd: For lite futt

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    regner med at det du snakker om sitter i spillern er kun en level innstilling. den justerer forholdet mellom feks front, bak og sub. Det er ikke en gain innstilling på samme måte som på forsterkern. selv lar jeg denne stå på null og justerer alt på forsterkerne

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    regner med at det du snakker om sitter i spillern er kun en level innstilling. den justerer forholdet mellom feks front, bak og sub. Det er ikke en gain innstilling på samme måte som på forsterkern. selv lar jeg denne stå på null og justerer alt på forsterkerne

Mulig jeg er litt på vidderne her, men nei. Det du prater om er en fader, eller balanse egentlig, men jo sikkert 2 sider av samme sak.
    På min Pioneer har jeg en kontroll der muliggjør samsvar imellom lydstyrken på cd og radio. Radio har fast utganssignal, men cd lyd kan forsterkes opp i 4 trin. Man er gjerne interesseret i så mye signal ut fra cd spilleren som muligt, derfor har jeg denne justering på maks. , plus 4, posisjon. Denne er uavhengig av balanse og fader kontroller.
    Jeg husker ikke helt hvad Pioneer kalder denne justering..., men på mere avanserte spillere har man jo 5 volt ut på pre-out utgangene og man må da sjekke innstillingene i spilleren slik at man får maks. signal ut.
    Jeg har ikke noe avansert bilstereo, men med gain på plus 4, (maks.), og gain på forsterkeren i midtstilling har jeg nok "headroom". Setter jeg gain på 0, og skruer opp for forsterkeren går det galt med forvrenging til følge. Dette for subbens vedkommende, frontsettet er jo lett å drive og krever at dennes forsterker er justert ganske langt ned.
    Er nu stadig ikke helt overbevist om at det ikke er plaseringen av subben der er problemet her...., men det spørs jo hvor mye "booom" man er ute etter....

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, en annen ting jeg lurer på eg hvor jeg skal kutter subben i forhold til front høytalerene.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Session
    Ok, en annen ting jeg lurer på eg hvor jeg skal kutter subben i forhold til front høytalerene.
    Så ikke lige hvor store fronter du har, men 80-100 hz er vel normalt. Dette avhenger også litt av lydbildet du vil ha...litt eksperimentering er vanlig her.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •