Pc i bil....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Pc i bil....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pc i bil....

Har dere noen erfaringer med pc i bil? Skal ha en pc fra Carputer.no i min chevy 400ss (Se min hjemmeside www.grombil.com)... Er spent på dette... Skal monteres sammen med en større stereo fra Soundstream... Satser på ryggekamera, gps, video, mp3 og kansje også diagnostic av motor (om og når den kommer)

Noen med erfaringer... Tenker på temperatursvingninger osv?

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC i bil funker fint det. Har hatt det i begge mine tidligere biler, men ikke fått tid til å montere i den jeg har nå.
    Kondens har ikke blitt en issue hos meg hvertfall. Rent teoretisk kan jeg se problemet, men har ikke vært borti noen som har hatt det. Derimot er det viktig å tenke seg godt om før montering med tanke på mer direkte tilførsel av vann :grin:

Min erfaring er at det kan fungere helt genialt hvis du får integert det skikkelig med resten av anlegget, får satt det opp brukervennlig og med rask oppstart, samt at du får en praktisk løsning på strømtilførsel. Min siste løsning var en rimelig standard SFF (small form factor) pc under pas.setet på RAM'en med 12v strømforsyning. Kjørte W2K-server på den som startet med bilen og bootet på ca 20-25 sek. Styrte den med PDA'en og tuch screen i dash'en. Ble i all hovedsak brukt til mp3 og dvd. Hm.... alt dette fikk meg til å savne den. Må nok dra i gang et carputer-prosjekt på ny-året gitt :?

Btw tok jeg en titt på websiden din. Kan bli et artig prosjekt det der. Har hatt samme motor i en sub. Den kler turbo sinnsykt godt :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    280
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snooky
    PC i bil funker fint det. Har hatt det i begge mine tidligere biler, men ikke fått tid til å montere i den jeg har nå.
    Kondens har ikke blitt en issue hos meg hvertfall. Rent teoretisk kan jeg se problemet, men har ikke vært borti noen som har hatt det. Derimot er det viktig å tenke seg godt om før montering med tanke på mer direkte tilførsel av vann :grin:

Min erfaring er at det kan fungere helt genialt hvis du får integert det skikkelig med resten av anlegget, får satt det opp brukervennlig og med rask oppstart, samt at du får en praktisk løsning på strømtilførsel. Min siste løsning var en rimelig standard SFF (small form factor) pc under pas.setet på RAM'en med 12v strømforsyning. Kjørte W2K-server på den som startet med bilen og bootet på ca 20-25 sek. Styrte den med PDA'en og tuch screen i dash'en. Ble i all hovedsak brukt til mp3 og dvd. Hm.... alt dette fikk meg til å savne den. Må nok dra i gang et carputer-prosjekt på ny-året gitt :?

Btw tok jeg en titt på websiden din. Kan bli et artig prosjekt det der. Har hatt samme motor i en sub. Den kler turbo sinnsykt godt :razz:
    Har du hatt en 350cid med turbo? Twinturbo da eller? Hadde vært utrolig rått med turbo i motoren. Har vært i dialog med Magnor Mydland som driver MM-Racing... blant annet kjent for en granada med 1700hk :-)... Kunne nok få ham til å bygge om til turbo :-)... Men det krever en del oppgradering av motoren generelt sett... smidde stempel osv...

Ang PC i bil har der vært snakk om at harddiskene\bootdisken går fra standard 2.5" til en eller annen form for memorystick... Da blir oppstarten rask ihvertfall... Gleder meg til å koble dette opp i bilen. Håper bare jeg får det før sommeren :-)

Newcomer Mr. Morel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RCS
    Har dere noen erfaringer med pc i bil? Skal ha en pc fra Carputer.no i min chevy 400ss (Se min hjemmeside www.grombil.com)... Er spent på dette... Skal monteres sammen med en større stereo fra Soundstream... Satser på ryggekamera, gps, video, mp3 og kansje også diagnostic av motor (om og når den kommer)

Noen med erfaringer... Tenker på temperatursvingninger osv?
    Husk at HDD kan få problemer med å spinne om det blir for kaldt!

Intermediate Snooky sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minnebaserte disker går fort ja. Hadde et litt mer "normalt" pc-oppsett i bilen min Blir sikkert bra. Som mr. Morel sier kan disker lide i kulda. Men må samtidig påpeke at jeg aldri hadde noen problemer, selv under mine vintermnd uten garasje på Bardufoss.

Litt ot, men siden det er din tråd så.. Ja, hadde en twin turbo fra Livernois. Kjøpt og installert på andre siden av dammen. Billigere enn her, men ikke så lett å få komponenter siden det er kompressor (super charger) som gjelder for de fleste der borte. Viktig å ta høyde for det økte ladetrykket så du ikke blåser motoren :shock:

Lykke til videre med bygginga!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •