Ny bilstereo og elektrisk antenne - spm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny bilstereo og elektrisk antenne - spm

Har lenge slitt med å finne ut av dette, så håper det er noen eksperter her inne som kan gi et svar:
    Har en bil, Mazda Mx-5, med elektrisk antenne. Antenna går opp først når man slår på radio, dvs. at jeg slår på anlegget og spiller CD-er uten at antenna går opp. Skal kjøpe nytt nytt anlegg og er opptatt av å få et anlegg som virker på samme måte. Noen som har tips? Er det spesielle funksjoner/spesifikasjoner man må se etter? Eller er det sannsynlig at dette ligger i bilens elektriske anlegg? Nå står det et rimelig og enkelt Sony-anlegg i bilen, sto i når jeg kjøpte bilen nesten ny. "Eksperter" hos Sony og JVC klarer ikke å gi meg et klart svar. De mener at antenna får strøm og vil gå opp bare jeg slår på anlegget. Mazda kan heller ikke gi noe svar på om funksjonen ligger i bilen. Så jeg håper noen her vet noe om dette.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    noen spillere har en ledning ut som heter power antenna. denne gir 12v ut. på noen spillere gir den 12v ut når spillern skrur seg på og på andre så gir den kun ut 12v ut når radioen blir slått på. På de fleste spillere så er remote og power antenna den samme ledningen og antenna går derfor opp når spillern skrus på. du kan jo se om du finner en spiller med remote og power antenna, da burde antenna bare komme ut ved bruk av radio. eller så er det en veeeldig enkel løsning på det. bare sett en bryter på ledninga til antenna så kan du styre den opp og ned som du vil.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •