Lyd i A4 (Avant '98)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd i A4 (Avant '98)

Har en Audi A4 Avant og skal oppgradere litt på lydsiden..

Jeg er minimalt skrukyndig når det gjelder bilstereo, og har derfor ikke tatt av dørtrekket foran.. Jeg har mistanke om at det sitter 4"komponentsett der, men trenger det bekreftet.. Noen som vet med sikkerhet? Og hva sitter det i dørene bak? Fulltone 4"?

Noe jeg vet med sikkerhet, er at det sitter en 6,5" sub i "bagasjerommet" (innenfor trekket på venstre side), men det er ikke noe jeg har tenkt å beholde.. Siden det sitter Bose Soundsystem i bilen, har subben (som er aktiv) en spesiel kobling, og derfor ikke vanlig strøm og signalkabel. Derfor må jeg trekke nye kabler.. Er det mye arbeid å trekke strøm og signal? Har tenkt å trekke signalkabelen på høyre side av bilen og strøm på venstre.. Dette lønner seg, ikke sant?

Har allerede montert inn headunit med Dvd-spiller, og fått opp skjerm på dashbordet slik at det faktisk blei lekkert.. Nå trenger jeg bare resten

Håper på svar fra dere der ute som har litt peil på dette..

Mvh. Aleksander

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sitter trolig 5 1/4 toms høyttalere fram. Om bilen har Bose system er det trolig aktive høyttalere dvs. hver høyttaler har forsterker. Noen modeller har aktive høyttalere i bakdør,mens noen har aktive både fram/bak.
    Dette må du sjekke opp på forsterkeren bak før du begynner(antall kabler inn/ut fra forsterker)

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I passat 97-99 sitter det iallefall 6,5" over hele bilen. Regner med Audi ikke er noe dårligere. Sjekk på www.bilforumet.net .

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mener det sitter 5,25" i dem, men ta en tur på www.pioneer.no Der ligger det liste over hva som passer i de fleste biler.

Strøm og signal burde ligge på hver sin side ja, og det kan være litt knot å trekker kabler, men det går alltid, man må bare finne rett sted å legge kablen.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et glimrende bilstereoforum (på engelsk) er www.talkaudio.co.uk. Der er det sikkert noen som har installert i en A4. Bak i hodet mener jeg det er 5,25" som sitter der men mener å huske at det ganske enkelt går inn 6,5".

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar..

Er ikke aktive høyttalere foran, det er jeg sikker på.. Det er kun sub'en og høyttalerene bak som er det.. Veit også at i A6'en sitter det 5,25", men har alltid trodd (av en eller annen grunn) at det er sitter 4" i A4'en Har prøvd å få av trekket, men sliter maksimalt på midten av døra.. Får løfta av hele dørpanelet, men det henger fast i et eller annet jeg ikke får løsna..

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå på Pioneer-sida at det går med 17 og 20 cm elementer.. Er dette 4" og 5,25"?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20cm? Det var da stort. 17cm er 6,5" ihvertfall. Har du tatt vekk kontakta til elektriske vindu? man må som oftest ta av den. sjekk også om det ikke er en liten luke ellerno det kan sitte en skrue bak. er som oftest en skrue midt på under ett deksel.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sto 5,25" på brl.se sine sider..

Har skrudd ut alle fire skruene, tatt av koblingen for el. vindu alle klipsa øverst ved vinduet..

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du klarer ikke å få titta inn på noe vis og se hva det er om henger fast?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttaleren sitter akkurat under der trekket sitter fast

På sida står det 5".. Hvor i alle dager får man kjøpt det? Finner bare 5,25"..

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyttalere i A4

Sitat Opprinnelig postet av Gesel

Hei,
    Jeg har en 96' A4 den har standard 5 1/4" høyttalere foran. Dette er standard størrelse som alle benytter seg av. Høyttaleren monteres fra baksiden av dørtrekket.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt forvirrende ja, men se på Eltek sine sider, de siger 5", de fleste andre siger 5,25. De passer likevel.

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Byggebilder

Har en Audi A4 Avant og skal oppgradere litt på lydsiden..

Jeg er minimalt skrukyndig når det gjelder bilstereo, og har derfor ikke tatt av dørtrekket foran.. Jeg har mistanke om at det sitter 4"komponentsett der, men trenger det bekreftet.. Noen som vet med sikkerhet? Og hva sitter det i dørene bak? Fulltone 4"?

Noe jeg vet med sikkerhet, er at det sitter en 6,5" sub i "bagasjerommet" (innenfor trekket på venstre side), men det er ikke noe jeg har tenkt å beholde.. Siden det sitter Bose Soundsystem i bilen, har subben (som er aktiv) en spesiel kobling, og derfor ikke vanlig strøm og signalkabel. Derfor må jeg trekke nye kabler.. Er det mye arbeid å trekke strøm og signal? Har tenkt å trekke signalkabelen på høyre side av bilen og strøm på venstre.. Dette lønner seg, ikke sant?

Har allerede montert inn headunit med Dvd-spiller, og fått opp skjerm på dashbordet slik at det faktisk blei lekkert.. Nå trenger jeg bare resten

Håper på svar fra dere der ute som har litt peil på dette..

Mvh. Aleksander
    Legger med et bilde av høyttalermonteringen. Har laget en ny baffel som høyttaleren er montert på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •