MTX Jackhammer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 102
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har lagt ved ett bilde av bilen, så kan dere jo se sjøl..

Bilen er jo en vanlig bil forsåvidt, ganske gammel og ikke noen svær doning, men den gjør da jobben jeg bruker den til (bilen er valgt fordi den har noen egenskaper som er veldig viktig i dB-drag, ikke nødvendigvis fordi den er liten, finnes mindre biler som ikke fungerer like bra)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toby91
    her har Mad Mike installert 2 stk i en Van http://www.youtube.com/watch?v=2ecC5LOabPY
    Eneste med hele opplegget der er at det skal SE fint og tøft ut. Dem er jo helt på jordet når det gjelder å presse DB ut av de elementene. Kassene er 1/3 av hva de bør være. Bilen må selvfølgelig være tett. 136db med de kronene som ligger bak det der er like mye bang for det the buck som å kjøpe et par JMlab Utopia for deretter å plassere dem på Innercity under et techno arrangement.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Typhon
    Og hva er grunnen til at folk ikke tror at han passerer 152-153dB? Bare synsing?

Jeg bare spørr...
    Sitat Opprinnelig postet av Tecpoint
    Det håper jeg inderlig, for nå passerer jeg snart 150dB med to billige 10" Pioneer subber til 1400kr stk
    Detter er grunnen til at jeg ikke tror på dB-tallene.

Men at det trøkker inne i en så liten bil, det er jeg ganske sikker på

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ingen forutsetninger for å vite om det er mulig med slike lydtrykk på 2 billig 10" eller ikke.... men jeg syntes det hørtes mye ut.

Selv har jeg en Pioneer 10" til samme prisen (en av disse som fikk karakter 10 i lyd og bilde) i tjenestebilen min. Om det er samme elementet vet jeg ikke, men jeg bygde en tung og solid MDF-kasse etter Pioneer sine kasseforslag, og koblet den til en brokoblet Hi-Fonics Thor amp til rundt 7-8000,- (type tung *****). I den lille kupeen i denne Berlingoen kan jeg tippe jeg er oppe i 110-115db før elementen begynner å si i fra at nok er nok. Forsterkeren har stålkontroll, og er tidligere brukt med stor suksess på en Hi-Fonics 18" i en Mercedes.... (den gode ungdomstida)

Ingen db-entusiast, så jeg kan ikke uttale meg om potensialet til disse elementene. Men etter å ha sett magneten på de, slaglengden etc vs mange av de dyrere konkurrentene, og basert på mine egne erfaringer syntes jeg over 150db var voldsomt på to slike 10"..... I såfall er det imponerende hva Techpoint har fått til...og det bør vel nevnes for Pioneer... tipper de kan være ivrige i å ha slike flotte tall å vise til i salgsbrosjyren sin.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Ingen db-entusiast, så jeg kan ikke uttale meg om potensialet til disse elementene. Men etter å ha sett magneten på de, slaglengden etc vs mange av de dyrere konkurrentene, og basert på mine egne erfaringer syntes jeg over 150db var voldsomt på to slike 10"..... I såfall er det imponerende hva Techpoint har fått til...og det bør vel nevnes for Pioneer... tipper de kan være ivrige i å ha slike flotte tall å vise til i salgsbrosjyren sin.
    Dette er noe Pioneer allerede er klar over ja, siden de har vært min sponsor siden 2005.

Hvorvidt det er de samme 10" som du har vet jeg ikke, disse heter Pioneer TS-W2504SPL og legger ved ett bilde av hvordan de ser ut bak. (12" versjonen som heter TS-W3004SPL selges for 1498,-)

Det som gjør at jeg spiller høyt med disse elementene er frekvensen jeg spiller høyt med, 66-70Hz, en frekvens disse bassene bare fryder seg over. Kassen er på ca 400 liter og er en gigantisk port som du ser på bildet.
    "veggen" er satt opp rett bak B-stolpen i bilen.
    Men jeg passerer glatt 140dB også ved de lavere frekvensene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Techpoint
    Det håper jeg inderlig, for nå passerer jeg snart 150dB med to billige 10" Pioneer subber til 1400kr stk..
    HAHAHAHAHAHA mye piss det blir prata om her da... 2 10 pioneer kommer ikke over 150 DB
    jeg har selv en rockford fosgate power t40001 bd som lever over 5 kilowatt som den er målt til, med 2 stykk 12" pioneer og det kan kansje nå 145 DB eller noe...
    men for dere som interiserer dere så hørte jeg at MTX jackhammer mini skal komme 12" element har ikke klart og finne den enda.. men det var i en annleggs butikk.. PS: kjenner tidligere Norges mester i DB drag og han spiller nå 154,3 DB i en opel tigra hehehe.. ikke snakk om at en toyota ble ødelagt hehehe.. kansje noenting som speil og slikt ryker med det er som regel det hele hehehe...

ser for meg masse kjeft vidre i samtalene nå hehehe

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Techpoint
    Dette er noe Pioneer allerede er klar over ja, siden de har vært min sponsor siden 2005.

Hvorvidt det er de samme 10" som du har vet jeg ikke, disse heter Pioneer TS-W2504SPL og legger ved ett bilde av hvordan de ser ut bak. (12" versjonen som heter TS-W3004SPL selges for 1498,-)

Det som gjør at jeg spiller høyt med disse elementene er frekvensen jeg spiller høyt med, 66-70Hz, en frekvens disse bassene bare fryder seg over. Kassen er på ca 400 liter og er en gigantisk port som du ser på bildet.
    "veggen" er satt opp rett bak B-stolpen i bilen.
    Men jeg passerer glatt 140dB også ved de lavere frekvensene.
    den Fiat Pandan der spilte de sist med i arendal som jeg har sett og da brukte de 2 x 15 Alpine type R som kom opp mot 152 db en vei.. om du blir sponset at de så vet du kansje hvem jeg er da hehehe.. kjører en Audi 100 som er burgunder og en Honda Civic med lambodører ++++ som er svart og orange hehehe...

Newcomer Thor89 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av darkside2ci
    men for dere som interiserer dere så hørte jeg at MTX jackhammer mini skal komme 12" element har ikke klart og finne den enda.. men det var i en annleggs butikk..
    Dette elementet kanskje? Litt skeptisk til bare 70oz magnet og 400w rms men.. MTX JackHammer Series Subwoofers - JH55

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dere misunnelige på utstyr/kompetanse eller gutter? Har aldri hørt maken til sutring og "nei, det tror jeg ikke på" her inne... "Gutten" ser da ut til å kunne dokumenetere det han holder på med.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slettet

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksander8
    Er du gammel nok til å kjøre bil? HJELP!
    :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den Fiat Pandan der spilte de sist med i arendal som jeg har sett og da brukte de 2 x 15 Alpine type R som kom opp mot 152 db en vei.. om du blir sponset at de så vet du kansje hvem jeg er da hehehe.. kjører en Audi 100 som er burgunder og en Honda Civic med lambodører ++++ som er svart og orange hehehe...
    Bilen var da lånt bort til Radiosalongen, så stemmer det at det var Alpine subber i bilen, de brukte også en 2200w rms Focus Acoustics forsterker..
    Selv kan jeg ikke huske å ha deltatt med den bilen selv i år, men den står nå her på utsiden uten utstyr i nå da fordi jeg har lånt det bort til en kamerat som nå har Norgesrekorden i Super Street 1-2

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHAHAHAHAHA mye piss det blir prata om her da... 2 10 pioneer kommer ikke over 150 DB
    jeg har selv en rockford fosgate power t40001 bd som lever over 5 kilowatt som den er målt til, med 2 stykk 12" pioneer og det kan kansje nå 145 DB eller noe...
    men for dere som interiserer dere så hørte jeg at MTX jackhammer mini skal komme 12" element har ikke klart og finne den enda.. men det var i en annleggs butikk.. PS: kjenner tidligere Norges mester i DB drag og han spiller nå 154,3 DB i en opel tigra hehehe.. ikke snakk om at en toyota ble ødelagt hehehe.. kansje noenting som speil og slikt ryker med det er som regel det hele hehehe...

ser for meg masse kjeft vidre i samtalene nå hehehe
    Om det er Espen Kaalstad du sikter til her så kan du jo spørre han hvor høyt jeg har spillt med 2x10", er nemlig han jeg sponser nå om dagen.
    Du kan også spørre hoveddommeren vår Tor Steinar om det skulle være så vanskelig å tro på
    Og med utstyret mitt så spillte Espen Kaalstad faktisk 154,6dB på det meste i Opelen sin. Og har nå byttet bil og spiller 160,3dB med 2 stk 12" til 2490,- pr stk.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Rockford Fosgate Power 40001 BD monoblock som skal levere 4000 RMS watt men den er målt til over 5000 RMS watt i 1ohm som er typisk Rockford. jeg lurer da på om jeg bruker den og 4 Stinger batterier på 1050 AMP pr 5 sec og en 10 ferrad hybrid kondensator + 50mm2 kabler om det da kan holde til en MTX jackhammer jeg har en honda Civic VTE-C som jeg skal røske ut baksetene på og bygge en jackhammer inni... med tiden skal jeg ha en Rockford Power 40001 BD monoblock til for dere som vil klage over at jeg skal ha en jackhammer så er det pga EXTREM dyp bass + at jeg er gørrrrrrr lei av og blåse elementer hele tiden... siste jeg håpa på var 2x12 pioneer som varte hele 20 sec og spilte bare 148 db i en Audi A4 Avant må ha noe som ikke er så lett og sprenge...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En 4kw forsterker er jo ikke "mye" lengre. Jackhammer er jo en vits. Du får jo elementer som spiller dypere enn dem til normal penge. Og som koster en brøkdel og som ikke minst takler like mye effekt som jack sin hammer!

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Britax
    Synes det blir latterlig med å ha anlegg som kan spille høyere ann hva hørselen tåler..

Det er akkurat like interessant som å se hvem som kan pisse lengst.
    Utfordrer du meg?

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg er helt på jordet her men......
    det TECHPOINT skriver er jo at han spiller 150 ++ db ved 66-70 hz
    dette er vel for mellombass og regne nesten for mange av dere her..han sier jo ikke at han spiller det ved 20 hz..skulle han greid det måtte vel vandringen på 10 tommerne vært mer en det jeg ville kalt voldsom...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Rockford Fosgate Power 40001 BD monoblock som skal levere 4000 RMS watt men den er målt til over 5000 RMS watt i 1ohm som er typisk Rockford. jeg lurer da på om jeg bruker den og 4 Stinger batterier på 1050 AMP pr 5 sec og en 10 ferrad hybrid kondensator + 50mm2 kabler om det da kan holde til en MTX jackhammer jeg har en honda Civic VTE-C som jeg skal røske ut baksetene på og bygge en jackhammer inni... med tiden skal jeg ha en Rockford Power 40001 BD monoblock til for dere som vil klage over at jeg skal ha en jackhammer så er det pga EXTREM dyp bass + at jeg er gørrrrrrr lei av og blåse elementer hele tiden... siste jeg håpa på var 2x12 pioneer som varte hele 20 sec og spilte bare 148 db i en Audi A4 Avant må ha noe som ikke er så lett og sprenge...

Niice! Er ikke Jackhammer på 6000RMW watt?
    Hvordan måler en forsterkere?
    Hadde vært tøft om du hadde kjøpt Jackhammer og dreve den med Rf fosterkeren:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nautiluz
    En 4kw forsterker er jo ikke "mye" lengre. Jackhammer er jo en vits. Du får jo elementer som spiller dypere enn dem til normal penge. Og som koster en brøkdel og som ikke minst takler like mye effekt som jack sin hammer!

ja 13" fra JL holdt vist ut med 20 000 RMS watt og spilte vist nokk litt gromt
    men alle har jo alt av alt.. er ikke så fantastisk mange som har en jackhammer..
    og jeg har 2 biler,, så hvorfor ikke røske ut baksetene på den ene for å få inn litt overdimensjonert annlegg men en en 4 kw er fremdeles stort kan dra mange elementer med det eller dra 1 - 2 veldig bra

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge tålte det 20 000 watt? i 0.001 sekund?

men JL er uansett noe av det grommeste på markedet.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •