MTX Jackhammer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 102
    Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Fremdeles ingenting. Målte min gamle jamo stuehøyttaler til 128db baki bilen hos Fort Knox. RF Power elementene mine som vi satt inn senere slo ut db måleren, og ødela bilen. (etterhvert) Skal denne sub'en ha noe som er verdt å skryte av bør den takle 150-160db alene i en bil.
    Noe den helt sikkert gjør! Særlig med 6000 watt rms og 3 batterier! :twisted:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tror det jeg og egentlig.. Ellers er den ikke annet enn bortkastede penger for MTX

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fremdeles ingenting. Målte min gamle jamo stuehøyttaler til 128db baki bilen hos Fort Knox. RF Power elementene mine som vi satt inn senere slo ut db måleren, og ødela bilen. (etterhvert) Skal denne sub'en ha noe som er verdt å skryte av bør den takle 150-160db alene i en bil.
    Ikke for å være ufin på noen som helst måte, men hva ble ødelagt? 150 db på ett drag er forsovit greit nok det men når du kjører musikk så er du ikke over 150 db vil jeg tro

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa ikke hvor høyt det spillte jeg. Sa bare det slo ut db måleren. Antagelig lå det et sted rundt 145db +/- tenker jeg. Liten kupe bil med 4000wrms gir lyd. Det som ble ødelagt var plastinteriør (deksler over A-stolper, bagasjelokk dekselet) Slo sprekker i alt av rustbehandling på understellet under bagasjerommet, Bakruta løsnet i listene. Skiltet datt av. Siderutene sprakk i festene (henglset for å kunne vippe ut) Speilet datt av. Dette var en '87 corolla så mye kan kanskje kalles dårlig kvalitet? Etter 10 minutter med Mr. Oizo - Monday massacre på full guffe var det så ille at vi ikke hørte fugle kvitter lenger eller den type lyder når vi kom ut av bilen. Når vi snakket til hverandre hørtes det helt rart ut. innestengt. Ikke sunt det der.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sa ikke hvor høyt det spillte jeg. Sa bare det slo ut db måleren. Antagelig lå det et sted rundt 145db +/- tenker jeg. Liten kupe bil med 4000wrms gir lyd. Det som ble ødelagt var plastinteriør (deksler over A-stolper, bagasjelokk dekselet) Slo sprekker i alt av rustbehandling på understellet under bagasjerommet, Bakruta løsnet i listene. Skiltet datt av. Siderutene sprakk i festene (henglset for å kunne vippe ut) Speilet datt av. Dette var en '87 corolla så mye kan kanskje kalles dårlig kvalitet? Etter 10 minutter med Mr. Oizo - Monday massacre på full guffe var det så ille at vi ikke hørte fugle kvitter lenger eller den type lyder når vi kom ut av bilen. Når vi snakket til hverandre hørtes det helt rart ut. innestengt. Ikke sunt det der.
    Jaha? Høres veldig utrolig ut spør du meg.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da annbefaler jeg at du skaffer deg en 20 år gammel toyota. Bygger et anlegg i den som når 145db +/- og bruker dette i ca et års periode. Så kan du uttale deg om det er utrolig eller ikke.

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ned til Audun i helgen, så jeg kan spørre hvilke komponenter du brukte. For hvis jeg kan ødelegge noe på 145 desibel så skal jeg ha det.
    Flere jeg kjenner spiller 145 plus og der skjer det ikke noe.
    På en annen side så hvis måleren konker på 144 eller hva det var så er det ihvertfall ikke Termlab.
    Har en følse av at det er microfon måler og ikke en trykk måler

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da annbefaler jeg at du skaffer deg en 20 år gammel toyota. Bygger et anlegg i den som når 145db +/- og bruker dette i ca et års periode. Så kan du uttale deg om det er utrolig eller ikke.
    Dette stiller jeg meg svært undrene til ja, dB-målere som brukes i dag av skikkelig type måler opp til 180dB ++ De går heller ikke istykker...

Jeg har selv en 22 år gammel bil som jeg spiller 145dB i, og denne er ikke i nærheten av å gå i stykker engang. (Skal jo sies at en annen fyr spiller nærmere 155dB i en lik bil, heller ikke den har gått i stykker)

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags toyota?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rizla
    Hva slags toyota?
    En Corolla 1.3 DX (Hatchback) alla civic type. Fikk spesialbygd kasse til den som passet perfekt i bagasjen med eget skrånet kammer i toppen for 2stk Decade høyttalere. Fjærene bak ble også ødelagt men det var ikke musikkens feil, kassa veide 90kg (uten kondensatorer). Men dette er ikke akkurat et ukjent problem for de som bygger større anlegg i biler.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *kremt*

Ja jeg sliter meeeget med det der ja :roll:

Om du sliter med det har du en såppas ELENDIG bil at den ikke er god for annet en garasjen!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel kanskje ikke uten grunn at bilen ble kondemnert for 4 år siden. Det var en dritt bil. Men ja spør Audun. Har kjøpt flere anlegg hos ham så han husker det nok. En hvit corolla med spesialbygd kasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags bil kjører du? Sikkert sett deg

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gått igjennom et par biler siden Corolla'n. Men den var den siste bilen med anlegg i dog. Kassa var såpass spesiell at den ikke passet i noen av de andre bilene mine. Elementene solgte jeg her for en stund tilbake. Forsterkerene samt resten ligger å støver ned. Nå har jeg en Opel Vectra 2002 modell. Men etter corollan hadde jeg en Nissan Sunny og deretter en BMW 325ix. Ingen spesielle biler som man legger merke til for å si det sånn.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ødelegginga di av den Corollaen din hørtes veldig utrolig ut ja, det må jeg si... og at "rustbehandlinga" slo sprekker? det er vel ofte myk masse som er brukt der, eller tenker du på at karosserikit'en slo sprekker?

Men "reimers" her på forumet har en helt lik bil, 87 Corolla 1.3dx... og der løsna de siderutene bak en kunne vippe ut, i "hengslene" på begge sider, når vi kjørte rundt og børpa med en 15" Stroker... Særdeles dårlig patent på det greiene det...

Vi klinte på sikaflex og limte rutene inntil, vippefunksjon har en ikke bruk for

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rustbehandlingen der var ikke myk lenger for å si det sånn. Gammal å sprø. Den bilen generellt var en sorg. Aldri hatt så mye problemer med en bil før.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    508
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det egentlig noen i norge som har Jackhammern, som dere noen av dere vet om?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Warning

det warning skiltet er der sikkert ikke pga fare for hørselskade.. er sikkert ikke så bra hvis hjerterytmen begynner å følge bassen.. kan jo skje med nok vibrasjon. sikkert det det er til :P

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eidesmon
    det warning skiltet er der sikkert ikke pga fare for hørselskade.. er sikkert ikke så bra hvis hjerterytmen begynner å følge bassen.. kan jo skje med nok vibrasjon. sikkert det det er til :P
    Antageligivs, så denne suben klarer nok å spille en god del høyere enn 100dB.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Den ødelegginga di av den Corollaen din hørtes veldig utrolig ut ja, det må jeg si... og at "rustbehandlinga" slo sprekker? det er vel ofte myk masse som er brukt der, eller tenker du på at karosserikit'en slo sprekker?

Men "reimers" her på forumet har en helt lik bil, 87 Corolla 1.3dx... og der løsna de siderutene bak en kunne vippe ut, i "hengslene" på begge sider, når vi kjørte rundt og børpa med en 15" Stroker... Særdeles dårlig patent på det greiene det...

Vi klinte på sikaflex og limte rutene inntil, vippefunksjon har en ikke bruk for
    øy ikke en dx jeg har typen nyere jeg har gitt di pølse :P

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •