Bygging av subkasse.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygging av subkasse.

Hei, har kjøpt dette elementet:
    http://www.mamut.com/dynabel/subdet175.htm

Stereoen skal i en Mercedes C180. Dybden av kassa blir 40 cm i bunn og 35cm i toppen, (ønsker å skrå kassen noe). Og høyden er begrenset til 35 cm. Jeg kommer til å bygge en lukket kasse.
    Det jeg lurer på er hvor bred burde jeg lage kassa? Med tanke på riktigst mulig volume osv..
    Lurer også på hva slags avstivning evnt. demping som bør til i kassa.

Håper det er noen som kan hjelpe meg med dette. Tror alt man skulle trenge for å regne ut best kassevolume står på siden jeg har linket til.

Anders

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal bygge en lukket kasse på 35 liter ;-) Det har ikke noe hensikt å stive av en så liten kasse hvis du bygger av skikkeli materiale (22mm MDF anbef.). Husk at dette volumet er invendig volum når du skal regne ut sidene på kassen. Eltek anbefaler "akustisk dempematte/lydisolasjonsmatte" fra rockwool, glava eller lignende. Jo mer du putter inn jo strammere bass får du, prøv deg fram. Gjerne både lim og skru kassa sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tilbakemeldingen. Nå står ramma til kassa til liming, og i morgen går sideveggene på. Tror dette skal bli ganske bra. Endte opp med å bruke 19mm mdf, men skal ha dobbel frontplate, så tror det blir mer enn stivt nok.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skal nåk bli bra :-) Hvor stort volum og hvilket kabinett endte du opp med??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk for tipset ditt, så ble en lukket kasse med indre volume på ca 35 liter. Fronten er dobbelt og noe skråd, så er ihvertfall stivt nok. Innvendig har jeg dempet den med "eggekarton" formet skumgummi fra en gammel madrass. Får se hvordan det funker. Ble 19mm mdf og ikke 22 mm, men tror ikke det gjør noe.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut Du får kome med tilbakemelding når du har fått pilt litt med den... Men husk å spille inn elementet i min 30 timer før du begynner å dra på skikkelig Hvilket delefilter skal du bruke??

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal forresten i gang å bygge kasse til dynaBel DY96 12" elementet (seés nederst på denne siden: http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm ) Den gleder jeg meg til å få prøvespilt!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •