Plugg til min Camos 7" LCD TV, hvilken???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plugg til min Camos 7" LCD TV, hvilken???

Jeg har en Camos TM-7000W LCD TV liggende som jeg gjerne skulle fått liv i, men jeg vet ikke hva jeg skal koble den til DVD'n med. Noe som har peil?
    Link til modellen over hos produsent. Her står det kun under ACCESSORIES: RCA AV CABLE.

Jeg kjøpte meg denne fra Clas Ohlson i håp om at jeg bare kunne bruke AV delen, men den gang ei, ikke bilde på skjermen:

Noen som kan hjelpe med frem til hvilken plugg/kablel jeg kan bruke?
    Jeg tror det må være en AV plugg som bare er til bilde, og ikke begge deler som av bildet over. Kan dette stemme?

Her er linken til skjermen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte mail til produset og fikk dette svaret tilbake:

Thank you for your e-mail. For the connection, you may need 2pin RCA Cable having 3.5 plug.

Best regards,

Kim, Dong Young

Noen som nå skjønner hvilken kabel jeg skal bruke?
    Eneste 2pin RCA kabel jeg finner er en stereo plugg til lyd. Finnes det en lik kabel for bilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ..og etter litt flere mailer fikk jeg tilslutt dette bildet som beskriver kabelen.
    Har kikka rundt på forskjellige netshopper, men enda ikke funnet den.
    Hjeeelp!!!

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kanskje dumt spm, men har du prøvd å koble alle tre kablene til bildeutgang på Clas Ohlson kabelen etter tur, og se om du får bilde på noen av dem?

Jeg resonnerer slik:
    Stemmer pluggen din sånn cirka (mao. 3,5mm jack), og den går helt inn (evt. nesten helt inn), burde minst 1 av lederne på multi-jacken ha kontakt med et eller annet. Da skulle det bare være et spørsmål om prøving og feiling?

P.S. Tegningen du har på det nederste innlegget ditt ser ut som video + mono lyd. Jeg har selv en slik på babycall-monitoren min, og den har video på samme "sted" på "multi-minijacken" som den til videokameraet mitt. Så en av lederne burde fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok like greit å bruke den andre kabelen med bare to ledninger for lyd. Da er den ene bilde og den andre monolyd. Trenger vel kanskje ikke lyden heller hvis det skal brukes hodetelefoner.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forsøkte med de andre 2 på den kabelen jeg kjøpte fra clas ohlson, og på den ene fikke jeg bilde, men bildet bare rulla. Prøvde en adio kabel som egentlig er lyd fra PC-TV, men med samme resultat.
    Trodde vel egentlig at jeg kunne få reint bilde igjennom en audiokabel uten denne forstyrrelsen, mener å ha fått det før. Må nok få tak i den kabelen på bildet over, men har ikke anelse hvor jeg kan få tak i den..irriterende!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde en adio kabel som egentlig er lyd fra PC-TV, men med samme resultat.
    Vel, dette er riktig kabel. Du skal bruke den pluggen som gir "rullende" bilde, og la den stå der. Den andre er da til lyd. Så må du bruke fjernkontrollen og velge PAL som TV-system på skjermen, eller NTSC som avspilling på DVD-spilleren eller hva du nå bruker som kilde, om mulig. Verre er det ikke.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •