McIntosh i bilen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

McIntosh i bilen

Har fundert lenge på hvilken spiller jeg skal bruke i bilen min. Har kommet over denne på Ebay, men er litt nervøs for å legge ut så mye penger på noe jeg ikke kan sjekke selv først.

http://electronics.search.ebay.com/m...chiZQQsaprcloZ

Hva tror dere?

Har mailet litt med selgeren, men er ikke overbevist. Problemet er jo at disse spillerne er utrolig sjeldne, så det er nå eller aldri.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, til den prisen kan jeg bare anbefale deg å kjøpe. Det er egentlig nesten mistenkelig billig, men.. som du sier, det blir vanskelig å sjekke. Det meste avhenger nok av din egen moral (driter du i om det kan være tyvegods f.eks.?) og hvor mye risiko du er villig til å ta.

Uansett tror jeg du skal regne med en ganske god prisøkning før auksjonen slutter...

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Redd for at prisen fyker i været jeg og, dessverre. Tror ikke Neby har pris på denne en gang.Lillebroren koster 15000 ny så regner med at denne burde koste nærmere 25 lapper.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det vel nesten bare lommeboka som bestemmer... Om nyprisen bikker 20.000 hadde ihvertfall jeg fulgt med ganske langt opp i pris. Man kan jo bare se på hva slags nye spillere man får for 8-10.000. Mange av dem kan jo få selv Las Vegas til å se ut som et mørkt, kjedelig høl

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Mange av dem kan jo få selv Las Vegas til å se ut som et mørkt, kjedelig høl
    LOL........ Ja og spesielt når det skal inn i en 67 MGB
    Den er oppe i ca US$850 nå

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal den i en MGB? Da har du jo ikke noe valg, mann!
    850$ er fremdeles helt akseptabelt. Var jeg deg ville jeg strukket meg til 10.000 NOK, men etter det ville jeg tenkt meg seriøst om. Man skal tross alt betale toll, frakt og moms på dette også...

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Skal den i en MGB? Da har du jo ikke noe valg, mann!
    850$ er fremdeles helt akseptabelt. Var jeg deg ville jeg strukket meg til 10.000 NOK, men etter det ville jeg tenkt meg seriøst om. Man skal tross alt betale toll, frakt og moms på dette også...
    EDIT: regner med det blir bånddiskanter og Seas Excel-elementer i resten av oppsettet da?

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den gikk for US$ 1130, blir for dyrt syns jeg (9660 NOK).

Bilder av prosjektet er her http://www.sounddomain.com/ride/2144073

Blir Planet Audio Hybrid Vacuum Tube forsterkere med rør i inngangstrinnet, Focal Utopia front sett og Image Dynamics 10" og forhåpentligvis en Mcintosh spiller

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flott project!! men skal du bruke Planet Audio på subben og?? Når du først har en Mc spiller og Focal elementer så syns jeg at valget på forsterkere ikke var like bra...ut iofra bildene så kan ikke jeg se noe spesielt god oppheng til rørene... det skal jo tros alt monteres i en bil som rister, rørene lyder ellers av såkalt mikrofoni...

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    flott project!! men skal du bruke Planet Audio på subben og?? Når du først har en Mc spiller og Focal elementer så syns jeg at valget på forsterkere ikke var like bra...ut iofra bildene så kan ikke jeg se noe spesielt god oppheng til rørene... det skal jo tros alt monteres i en bil som rister, rørene lyder ellers av såkalt mikrofoni...
    Det er nemlig slik at Planet Audio en gang i tiden lagde MEGET gode fortserkere. De er nå seks år gamle men brukes fremdeles i konkurranser i USA og i Europa. De jeg har er to av dem, nypris XX lapper
    De er bygd av en av bilstereoverdens mest annerkjente menn, Stephen Mantz som bygde sine første bilforsterker på tidlig åttitallet. Han er mannen bak HiFonics, samt har designet forsterker for USamp, Boss +++.

Du finner ham på www.zedaudio.com

Når det gjelder rørene er de spesialtilpasset/utvalgt til nettopp dette formålet. Husk at MIG jagerne i begynnelsen benyttet masse rør i seg for navigasjon og liknende så litt vibrasjon tror jeg de tåler

Du er hjertelig velkommen til en lytt når det blir ferdig.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-)men så var ikke de rørene som ble brukt i den berømte jageren til audio formål heller... ;-) men til styrings elektronikken...

joda, sier ikke at de "spiller dårlig" bare at det finnes bedre elektronikk som er ment til bruk i bil... men for alldel ikke ta dette som en negativ kritik... rørenes naturlig oppbygning bidrar til mikrofoni og gløddetråden er en nødvendighet for å skape elektron strømmen ;-) med en begrenset "levetid".

det viktigste er vel at du selv er fornøyd med lyden:-)

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, det låter bra men først etter 4-5minutter