Kjappe spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjappe spørsmål

Hallo

Har en Honda Civic som jeg skal oppgradere lydbildet i..
    Har fra før et sony komponent sett og spiller Sony CDX-M8800 som funker veldig bra men jeg merker at komponent settet sliter på høyere volum.

Jeg er derfor interresert i installere 2 6x9 tommere i hattehylen og en forsterker. Ikke noe fancy eller dyrt men bare noe slik at jeg kan skru lyden ned foran og øke den bak slik at jeg ikke dreper komponentene foran.
    Har ikke så mye å bruke på det, men fant en grei pakke (jeg mener den er grei) men jeg har ikke så mye peil men Deal.no hadde en til 2700,- Der er det også en basser som jeg kan montere etterhvert. Prisen er helt opp min gate ettersom jeg skal bare komme meg i gang med å bygge anlegg så jeg tenkte jeg kunne starte på det nivået. Noen kommentarer?? Settet for min del skal bare ta over jobben med å spille høyt, slik at jeg kan skru ned volumet på fronten slik at lyden ikke høres helt voldtatt ut. Er veldig fornøyd med komponent settet, spiller veldig bra, men som sagt greier ikke å levere det nivået jeg ønsker alene

Det jeg også lurte på er om det er mulig å montere den bassern i hatthyllen, jeg har fast hattehylle men alu ramme under så den er en del av bilen så vekt er ikke noe problem, vibrasjoner kan jeg rette på etterhvert Frykter at hvis jeg setter den single bassern i bagasje rommet som er ganske stort så blir det ikke mye lyd ut av det..

Vær så snill, hjelp en uvitende stakkar slik at jeg kan komme igang

Newcomer Mr. Morel sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lightning Audio er så absolutt beste du kan kjøpe deg hvis du bare har LITT lyst på et eller annet som lager lyd.
    Hvis du har snev av interesse for MUSIKK så er ikke LA det du skal velge.

Kjøper du alikevel det settet på deal.no så kan du sette bassen i hattehylla di. Hvis du vil at den skal spille litt bedre samt tåle litt mer "pulver" så lager du en kasse utifra de målene og opplysningene som følger med i pakken.
    Husk at du trenger en egen forsterker på den bassen der. CD-spilleren din vil ikke ha det noe særlig godt med seg selv dersom du koppler bassen på den!
    Da vil den nok bli ødelagt ganske så fort.

Lykke til med bygget!

Mvh
    Pål

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker og bukker

Jeg skjønte ut av prisen at dette ikke var det beste man kunne få

Jeg er veldig interresert i musikk men som sagt så har jeg ikke så mya cash at jeg kan kjøpe et Punch sett akkurat i dag.

Skal allikavel prøve meg på dette settet og se om det duger LITT ihvertfall.

Takk for hjelpen

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finnes masse bra på markedet som du ikke trenger å betale mye penger for. dessuten er ikke 6x9 det du setter inn i bilen for å få god lyd. først så setter du inn ett godt frontsett og kobler dette på forsterker, så kjøper du en sub og kobler denne på forsterker og skulle det vise seg at du havner veldig ofte i baksete i løpet av en kveld med råning, så kan du tenke på å sette inn 6x9" for å få litt lyd der bak.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehehe

Vel, primært var det bare for å avlaste front komponentene og for å få mye lyd.. Satser på at det blir bedre, vel skal ikke så mye til for å bli bedre enn det er akkurat nå.

Men rundt Sub'en som jeg har tenkt til å sette i hattehyllen(med elementet inn i kupeen) burde jeg bygge en kasse rundt den på innsiden av bagasjerommet og montere refleks rør tilbake inn i kupeen. Vet ikke om du skjønner helt hva jeg mener

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for å få best ld ut av suben din skal den ha en kasse ja. hvis du skal ha porta kasse så må du ha porter i hattehylle ja. lukka kasser skal ikek ha porter

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •