Hvilke spillere gir best hi-fi lyd?Nakamichi/Alpine?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Hvilke spillere gir best hi-fi lyd?Nakamichi/Alpine?

Lurer på om jeg skal velge Nakamichi 400 eller Alpine 9853. Har firekanals forsterker under setet + dynaudio elementer. Lydkortet på spillere har vist mye og si men lurer på om noen av dere har erfaring med hvilken som spiller som gir renest lyd?

Tips:
    Jeg har sjekket ut priser og ser at jeg kan bestille Alpine spillere fra nettbutikker i England (se adr. i Max Power magasin, engelsk versjon), sende spilleren poste restante til Tøksfors og hente dem der på postkontorert. Sparer da 40 prosent i forhold til de norske prisene! Jeg har kjopt hi-fi før på denne måten og spart mye penger.

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naka`n uten tvil! Jeg har naka i bilen min selv, men har ikke fått inn resten av anlegget enda og har derfor kun originalt + ei elendig kasse med 2 stk 12" i.

Lyden er rett og slett formidabel tatt i betraktning at det er originalt som står i bilen ( kan ikke vente til Utopia`ene er på plass! ). Jeg brukte MANGE timer med lytting før jeg kjøpte min nakamichi og vurderte den opp mot Alpine.. Det låt enkelt og greit MYE bedre.

Lyden er renere, klarere, mer detaljert og oppløst og ganske enkelt bare behagelig å høre på. Dynamikken i musikken er også veldig bra med disse spillerne.

Før jeg byttet hadde jeg en Pioneer spiller av typen 8600MP som er en relativt "dyr" spiller med tidskomp/DSP, EQ, faseforskyvning osv osv.. Lyden var veldig god med denne også, men ikke heller den kan sammenlignes.

Nakamichi konsentrerer seg mer om lyd, ikke utseende og "gadgets" på lik linje som Alpine kjører de en nøktern stil og legger heller litt mer kjærlighet på det som teller, innmaten

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Takker for tips.

Hei, Vet du om jeg taper noe på å splitte linjesignalet ut med en y-kabel.Nakamichi har bare en linjeutgang på sin Naka-400. Vet du om den har aux inn? Jeg kan eventuelt bruke en aux-ut på min Eltek forsterker. :smile:

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CD-400 har vel to linje ut? AUX har den iallefall. CD-300 derimot har kun èn linje ut og ingen AUX.

Dersom du må bruke et y-ledd vil selvfølgelig sjansen være der for at signalene svekkes noe, men neppe hørbart så sant du bruker et y-ledd av god kvalitet.

Har du mulighet til det er det å foretrekke å bruke "out" på forsterkeren din, dersom denne har dette.

Send meg gjerne en PM med hvor du har tenkt å kjøpe nakamichi ( er så vidt jeg vet ingen forhandlere av disse i Norge ) og hvilken pris du er blitt forespeilet, mulig jeg kan ordne en bedre pris

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool best pris på nakamichi.

Jeg fant at www.sandbyljud.se hadde bedre pris på en av Naka-spillerne enn priser i England.Naka 300 til 3500 SKR

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan få Naka 300 til 2990,- NOK..... Men blir jo ikke store forskjellen da..

Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi først har vært inne på Alpine spillere her. Noen som har testet 2005 modellen 9855? Har nemlig bestillt meg en sånn en og har skyhøye forventninger (for den var ikke billig).

http://www.alpine-europe.com/content...A-RECEIVER.htm

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool hvor får du tak i NAKA?

Svært interessant.Hvor får du tak i dem? hva er prisen på Naka400?

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer P77 er bedre alternativ enn Naka ... rent lydmesig og med flere fineser + innebygd 2 veis delefilter og 6 volt signal nivå... P8600 har innebygd 3 veis delefilter + DSP men som sagt P77 er best lydmesisg, den er gått kraftig ned i prisen og, mener å ha sett den hos komplet data ned til rundt 3000kr... selv kjøpte jeg min for rundt 5000kr for 2 år siden.

Men har du Dynaudio elemententer så ville jeg heller sett etter en brukt P99... den får du for rundt 4000kr.... Lydmesig er "stor" forkjell med de andre nevnte... flere detaljer og gjenomsyktig med mye punch og kontrol over helle registre er noen av punktene. Selv har jeg prøvd mange andre spillere før jeg beholdt P77 til mp3 avspilling og P99 til det vanlig, bruker den innebygde 3 veis delefiltre på den og. Forsterkerne mine er 3 stk Phoenix Gold og elementene er Morels Elate serien med Supremo Competition diskant ;-)

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    Pioneer P77 er bedre alternativ enn Naka ...
    Der vil jeg si meg uenig, men smak og behag.. Rent lydmessig mener jeg Naka`n er hakket over P77.. Klart den "henger etter" på finesser og mangler aktiv deling osv, men når det gjelder å gjengi lyd korrekt mener jeg Naka er bedre...

Før man kjøper en spiller, lytt til den, aller helst i det miljøet den skal benyttes, nemlig i bilen og gjør deg opp en mening om hva du trenger. Jeg kjippet ut P8600 til fordel for Naka`n til tross for færre innstillings muligheter osv, ene og alene fordi musikkgjengivelsen var bedre.

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krs
    Der vil jeg si meg uenig, men smak og behag..
    sant nok det krs!! ;-)

Sitat Opprinnelig postet av krs
    Rent lydmessig mener jeg Naka`n er hakket over P77.. Klart den "henger etter" på finesser og mangler aktiv deling osv, men når det gjelder å gjengi lyd korrekt mener jeg Naka er bedre...

Før man kjøper en spiller, lytt til den, aller helst i det miljøet den skal benyttes, nemlig i bilen og gjør deg opp en mening om hva du trenger. Jeg kjippet ut P8600 til fordel for Naka`n til tross for færre innstillings muligheter osv, ene og alene fordi musikkgjengivelsen var bedre.
    jeg var så "heldig" at jeg fikk prøvd Naka i bilen, drå utt P77 rett ut og koblet på Naka da den gangen brukte jeg innebygde delefiltrene i forsterkerne, og jeg har ikke mer enn 35cm mellom spilleren og forsterkeren.... Nakan hadde en litt "rundere" og "snillere" lyd men som du sier smak og behag, dessuten må man ta mer "hensyn" til valg av forsterker og amper om spillren gir "egen" karakter til lyden... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink Hvem selger Nakamichi til lave priser?

Hei krs og matador.Takker for tips.Har vært på ferie og har nå litt tid til å mekke stereo. hvem selger Naka til lave priser?
    :neutral:

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er for tiden ingen leverandører av Naka her i Norge... Ta deg en svipptur til Svinesund over grensen så finner du de der

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matador
    ...som sagt P77 er best lydmesisg, den er gått kraftig ned i prisen og, mener å ha sett den hos komplet data ned til rundt 3000kr... selv kjøpte jeg min for rundt 5000kr for 2 år siden.
    MPX.no har P77 til 2751,-

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke pioneer? hvis du velger 8600mp elelr 9600mp så får du 6.5volts linjeutgang, det er helt sukt, hadde den 8600mp før jeg fikk innbrudd, og det var lydkvalitet på sitt beste. + at den kan så og si stille inn hvert enkelt element i bilen på ønsket drekvensområde. tidsujevning, og naturtrolyd. den rååeste spilleren jeg har vært borti til den prisen!!
    du bør sjekke den ut...

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være krass, men om du leser postene over så ser du flere steder at Pioneer blir foreslått og debattert ( og ja, jeg mener at Naka`n har bedre lyd enn P8600 fortsatt ;-) )

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •