Hei! Jeg har kommet frem til at det som faktisk gir best verdi for pengene i mitt tilfelle, er å benytte en bærbar pc jeg allerede har, som kombinert navigasjon/mp3 jukebox/DVD-spiller i bilen.

For å få til dette optimalt, kunne jeg tenke meg å finne en fleksibel arm som kan festes mellom forsetene og baksetet, slik at man ved å montere en brakett til denne, kan feste en bærbar på denne braketten og kunne bevege armen mellom de tre plassene i baksetet, samt bevege den mellom forsetene slik at det er mulig å taste inn navigasjonskoordinater for en passasjer eller fører, for så å skyve pc'en tilbake mot baksetet og få lest opp veibeskrivelser via aux-inngangen på bilstereoen.

Er det noen som har noen som helst formening om hvor man kan finne en slik fleksibel arm, den bør jo være innpå meter'n lang. Jeg vet at Blaupunkt (eller var det Pioneer) hadde noe som kan likne på de mest fancy bilstereoene sine på midten av 80-tallet, før trådløs overføring til ratt-fjernkontroll dukket opp, men meg bekjent finnes ikke de lenger.

Jeg er også på utkikk til brakett/ett eller annet som da kan festes på enden av den fleksible armen og som har stor nok flate til å feste en medium bærbar med kraftig borrelås til seg - tar veldig gjerne i mot tips om egnet utstyr også til dette bruk.

På forhånd takk!