Nytt anlegg i ny bil

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg i ny bil

Jeg skal ha meg ny firmabil snart, en slik en:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=88307&bid=2

men jeg skal bytte ut det som kommer med bilen, for jeg vil ha bedre lyd + subwoofer. Jeg skal ha 2-seters varebil utgave, og vil ha nye mellomtoner/diskanter foran, og en subwoofer fastmontert baki varerommet, samt en dab-radio/cd/mp3 spiller. Jeg vil helst ikke installere det selv, og vil heller ha noen å montere det for meg.

Krav:

1) Helt grei DAB-radio/cd/mp3 spiller med linjeutgang, slik at det kan kobles på en forsterker som kan drive en sub.

2) En anonym sub som fastmonteres i varerommet som drives av en tilstrekkelig forsterker.

3) Nye mellomtoner/diskanter med god og klar lyd.

4) Prisklasse 10 000,- ferdig montert

Hvem er det som driver med dette i Stavanger/Sandnes området? Har dere noen tips til hvilket utstyr jeg bør satse på?

Hva med navigering/skjerm?
    Jeg har nokia mobiltlf som jeg må ha handsfree på som jeg vil skal overstyre stereoanlegget, hvilke muligheter har jeg her?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke helt stø på norges geografien ops:. er Luster langt unna deg? er på vestlandet i hverfall..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilradiospesialisten driver med innstalasjon av anlegg i bil.

Bilradiospesialisten Sandnes AS

Luramyrv. 53, 4313 Sandnes 51 96 10 70

Ellers er det jo absolutt ikke vanskelig og montere slikt utstyr selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha handsfree kan du gå for den nye Pioneerspilleren som har innebygget bluetooth. Da slipper du hele handsfreesettet.
    Dette forutsetter at din tlf. har bluetooth.

Newcomer krs sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan komme med noen forslag til komponenter..

Hovedenhet : DAB/CD - Her er det mye å velge i, selvsagt avhengig av pris, men skal jeg anbefale noen som er litt moderate i pris og har god kvalitet så ville jeg gått for Pioneer eller Alpine. Hadde du klart deg uten DAB ville jeg helt klart anbefalt deg en Nakamichi CD spiller.

Sub : Når du setter prisnivået der du gjør, så begrenser det seg noe, men likevel mulig å få litt god lyd. En aktiv Pioneer basskasse f.eks. Alternativt ville jeg valgt en løsning uten sub og heller lagt litt mer penger i et skikkelig 3-veis frontsett med 6.5 midbass, 5.25" eller 4" mellomtone og diskant. Focal har et fint sett til overkommelig pris i polyglass serien.

Når det gjelder handsfree og stereo så har de fleste nyere spillere egen inngang for dette, som regel en blå ledning fra spilleren. Så lenge du har fastmontert HF så kobler du bare denne direkte på spilleren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •