Hva burde jeg velge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva burde jeg velge?

Skal mekke anlegg i bilen min (Corolla GTI). Har en kenwood cd spiller... Men trenger forsterker, høytalere(monteres i hattehylla), og Basskasse.
    Jeg har valgt meg ut denne Basskassa fra Focal.
    Har planer om å bestille alt fra www.iceaudio.no

http://www.iceaudio.no/index.php?fun...012721a43a3828

Noen forslag til forsterker som drar denne sub'en? (ikke over 4500 kr)

Høytalere til hattehylla har jeg funnet disse:

http://www.iceaudio.no/index.php?fun...012721a43a3828
    Er det mulig å bestille direkte fra Iceaudio.no gjennom epost eller annet?
    Noen som har noen justeringer så tas det vel imot med glede :lol:
    Takker for alle svar.

PS: Trenger hjelp fort

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som vet eller er det bare slik at dere hater folk med Corolla :P ..Er det noen som kan hjelpe meg?

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med denne fra Dynabel: dynaBel BF 4501

Kan nok ikke si noe om hvordan den er, men jeg har personlig litt trua på den da. Ønsker den selv når den tid kommer. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    Hva med denne fra Dynabel: dynaBel BF 4501

Kan nok ikke si noe om hvordan den er, men jeg har personlig litt trua på den da. Ønsker den selv når den tid kommer. :wink:
    Joa men skulle gjerne hatt noen anbefalinger utifra erfaring. Skal en tur til svinesund i morra. Har de noe utstyr/merker som er verdt å satse på? Eller er det bare jall? Tenker da på brl butikken på det nye senteret:
    http://www.brl.se/
    Det er vel mye billigere der også i forhold til i NORGE.

Takk for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen eksperter på område? Plis.. Må ha hjelp!! Skal jo til svinesund i morra :shock:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp det du har sett på av Ice Audio. Focal er eit kvalitets merke. Sjøl meinar eg det ikkje finst bedre produkt en Focal når det gjeld "lyd i bil".

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss du ser på det som er billig på brl så er det som oftest billig møkk som du får billigere ved å lete litt i Norge. ordentlig stereo (for å kalle det det) er faktisk billigere i Norge enn Sverige. Men hvorfor skal du kjøpe høyttalere til hattehylla først? sitter du veldig mye å titter ut av bakruta i bilen din? Nei, sats heller på ett godt frontsett da får du mye bedre lyd i bilen. 6x9" kan du fylle ut med senre for å fylle ut det området som er mellom suben og frontsettet.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg vil kommentere litt på det Andreas sier;
    Man får ikke nødvendigvis BEDRE lyd i bilen av et frontsett. Alt avhenger av kvaliteten på elementene du kjøper. Grunnen til at jeg som oftest anbefaler folk å kjøpe seg et frontsett er fordi jeg mener lyd i bil skal være så naturtro og "ekte" som mulig. Hjemme har man da vitterlig høyttalerne FORAN seg, likeså på konsert. I tillegg får du elementene mye nærmere ørene dine uten for mye dilldall som både demper lyden og skaper refleksjoner, som igjen fører til et veldig rotete lydbilde. Om man i det hele tatt kan kalle det et lydbilde.

Fylle ut området som er mellom suben og frontsettet? Da tenker du rent spredningsmessig regner jeg med? Et frontsett bør (i mine øyne) spille så lavt i frekvens som mulig (uten at det oppstår kompresjon og forvrengning) og så la subwooferen overta under det. Dermed oppnår du et mer helhetlig og sammenhengende lydbilde, uten å høre at bassen kommer bakfra. Enkelte later til å tro at bass SKAL komme bakfra, uten at jeg skjønner hvor de har fått det fra...

Men det skal altså ikke være noe frekvensmessig tomrom mellom frontsettet og suben. Det tror Andreas også er fullt klar over, jeg måtte bare kommentere så ingen misforstod

Men hør på Anders; ikke kjøp stereo over grensa. Er du ute etter komponenter som kan gi deg mye glede av musikken uten å koste skjorta får du som sagt like gode saker her i landet som på Svinesund. Ring et par forhandlere nær deg og legg frem musikkpreferanser, hvilke prisrammer du har og hva slags bil du har, så skal de kunne hjelpe deg frem til en løsning du vil være fornøyd med. Også etter at naboens billige Svinesund-anlegg har sluttet å virke eller drept lyttegleden hans :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut porraudio.com, kjenner de som driver denne sjappa, og de har peiling og har bare gode komponenter, og gode priser, +++, hvis du skal ha god lyd i bilen din burde du gå for frontsett og 6x9 i hattehylla, men det som er viktig er at du får begge på forsterker, en 4kanals, trenger ikke mer en 40++rms watt på hver kanal for at det skal spille bra. ikke tenk så mye på watt er ikke det som har så mye og si, forsterkeren er nøkkelen til god lyd, (hvis du har ordentlige komponeter da..) bygger bilstereo som hybby, så bare spør hvis det er noe du lurer på

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk ikke linkene dine til å fungere, kunne du skrevet hva du skal kjøpe?

Selv har jeg ei 11" bassrefleks kasse som koster rett over 2200,- spiller MEGET bra til prisen, selv om den mangler litt på volumet, så synes jeg den overgår lydkvaliteten til et JLaudio element der bare elementet koster 3500,-

Jeg driver elementet med en Audison forsterker - SRX2S. Den er det bra med trøkk i og gir mye god lyd for pengene. 3495,-

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •